Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tips og anbefalinger til kjøp av brukt Model S - forskjell mellom årsmodeller mv

Startet av bno, søndag 19. mars 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: bno på tirsdag 10. januar 2017, klokken 21:29
Sitat fra: automat på tirsdag 10. januar 2017, klokken 21:24
For at den jevne fossilbilist skal akseptere elbil tror jeg man må legge følgende til grunn:
1. Bilen må klare all daglig kjøring på en lading, inklusive uforutsette/uplanlagte turer. 30KWh rekker nok for de fleste til dette.
2.Bilen må klare halvlange turer uten lading. Typisk 20-30 mil "til hytta". Også om vinteren.
3. Bilen må på langturer ha så lang rekkevidde at man lader når de reisende trenger pause, ikke at man tar pause fordi bilen trenger lading.

For de to siste punktene må man fort opp i Ampera-e-rekkevidde. Av de som kjører lite på langtur vil det selvfølgelig være noen som er villig til å kompromisse på rekkevidde.

Enig i det du fremfører, men et fjerde punkt burde være hengerfeste for vi Ola dunk bruker det (mer enn noen andre.) Men ja, disse punkten handler om frihet. Ingen med fossilbil ville ha funet seg i den behandling vi er vitne til med dette prototype tullet.
Alt dette takler vel Model X?

Øyvind.h

Jepp. Men da snakker vi fort 800-1.000". Det er ikke der massemarkedet i Norge ligger :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bno

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. januar 2017, klokken 14:50
Jepp. Men da snakker vi fort 800-1.000". Det er ikke der massemarkedet i Norge ligger :)

Enig i det.

Ellers er TMS og TMX bil jeg kunne ha tenkt meg om jeg var 40 år yngre, men min kone og meg har ikke det behovet (dessverre  ;D)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA