Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S 85 (2014) vurderes selges

Startet av rovervest, lørdag 18. mars 2017, klokken 20:49

« forrige - neste »

rovervest

Jeg planlegger sommerferien som blir utenfor Gedansk i Polen.  Etter bade livet er ferdig drømmer jeg om å kjøre østover gjennom de baltiske land og opp til Finland.  Jeg ser at ruten østover mot Vilnius er krevende,  her er det kun 2 stk type 2 22kw på veien.  Tenker dette kan gå,  med overnatting på veien.  Er det noen som har erfaring med lading i disse områdene? Regner med jeg kun får ladet ca 50kmt på type 2 med min 70d? Vil det være mulig på disse veien å klare ca350km på en lading?  Med full bil,  bagasje og unger. 


Muffinman

Har ikke mye å bidra med, men du tenker å kjøre kysten oppover kan Litauens eneste havneby Klaipeda være verdt et besøk. Der skal det visstnok være både chademo og type 2 tilgjengelig.

Observerte forresten det som etter sigende var den eneste TMS``en i byen i sommer :)


rovervest

Takker for svenske tips og reise tips.  Vurderte Klaipeda men ser at korteste rute går via Kalingrad,  prøver å styre unna den slags spennenede land :-)
Stemmer det forresten at jeg bare får ca 50 kmt fra type to,  22kw lader? Jeg har 70d, enkelt lader.

fredag

Hvis du ikke har dobbeltlader allerede, så bør du kanskje vurdere å få det etterinstallert.

Hvis du har dobbeltlader, ta med en 22kW ladekladd for lading på 32A CEE rød kontakt. Feks:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Ladekart for Polen. Vet ikke hvor nøyaktig eller komplett det er:

http://www.ecomoto.info/punkt/33/zapraszam.html

Ladekart for Litauen. Vet ikke hvor nøyaktig eller komplett det er:

http://elektrodegalines.lt/zemelapis.html

Estland har godt utbygget nett med Chademo-hurtigladere. Skaff ladekort på forhånd og ta med Chademo-adapter.

http://elmo.ee/map.php?cmd=en/

Husk at for å bruke Fortum hurtigladere i Finland og Sverige, så må du bruke Fortums eget ladekort og ikke Elbilforeningens ladekort.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Sitat fra: rovervest på tirsdag 10. januar 2017, klokken 11:27
Stemmer det forresten at jeg bare får ca 50 kmt fra type to,  22kw lader? Jeg har 70d, enkelt lader.

Ja, max 50km/t ladehastighet på AC-lading med enkeltlader. Derfor bør du vurdere å etterinstallere dobbeltlader.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

rovervest

Tenkte på dobbelt lader når jeg kjøpte bilen, men tenkte at chademo som regel duger til min bruk.  Tenker jeg får satse på korte etapper med natt lading på den første delen av turen.  Mye gode linker som jeg får kikke på hotellet i kveld.  Ps,  i Baku er det ytterst få Tesla, her er det V8 brabus som gjelder :-) den ultimate testen blir å kjøre fra Norge til jobb i Baku en gang. 

fredag

Sitat fra: rovervest på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:24
den ultimate testen blir å kjøre fra Norge til jobb i Baku en gang.

Ned via Russland og tilbake via Tyrkia? :D Høres ut som en ordentlig Teslatur. Husk å filme litt og legge ut på Youtube.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA