Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verditap på Ampera-E vs brukt i3

Startet av Drivo, fredag 17. mars 2017, klokken 18:27

« forrige - neste »

Drivo

Hei. En kunde har en 2014 modell e-Golf uten garanti (importert) som ikke tar lading.
Har forsøkt en annen ladekabel og omvendt - prøvd hans kabel på en annen bil og den lader.
Så feilen ligger i bilen.

Er det noen som har erfaring med dette fra før, feks fått byttet ombord laderen i bilen?
Venter på Viking for transport hertil så skal det feilsøkes.

eivhelle

Sitat fra: Drivo på mandag 09. januar 2017, klokken 14:00
Hei. En kunde har en 2014 modell e-Golf uten garanti (importert) som ikke tar lading.
Har forsøkt en annen ladekabel og omvendt - prøvd hans kabel på en annen bil og den lader.
Så feilen ligger i bilen.

Er det noen som har erfaring med dette fra før, feks fått byttet ombord laderen i bilen?
Venter på Viking for transport hertil så skal det feilsøkes.
Har hatt tilsvarende problemer når jeg ladet med ladestrøm over 10A. Fikk oppdatert SW på internlader uten at det gjorde saken bedre. Etter å ha byttet internlader var problemet borte.

Hos meg var problemet i starten bare sporadisk, men tilstrekkelig til at jeg fikk Møller til å oppdatere til siste SW for å se om det gjorde noen forskjell. Resultatet etter SW oppdatering var at det feilet konsekvent på 13A eller 16A, men aldri på 10A eller lavere.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Vronn

Skal vel være garanti på bila selv om den er importert? Er jo fabrikken som gir garantien og ikke butikken.

SteinarSun

Har dere sjekket flere steder om den lader ?
Ladekladden er rimelig kresen, og er det antydning til jordfeil eller annet rusk på nettet kutter den ut.

TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

4Matic Fanatic

Dette er akkurat samme oppførsel som vi har på bil nr 2, den lader alltid OK med de originale 10A-laderne, men feiler med 2 forskjellige 16A tredjepartsladere som ellers fungerer prikkfritt på min bil.
Har hatt den inne og klaget til Møller en gang, må vel ta meg sammen og skrike litt mer...

eivhelle: Har du noe mer informasjon rundt bytte av internlader, hvor i landet var dette og hvor mye måtte du presse på Møller før det ble fikset?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

eivhelle

Sitat fra: 4Matic Fanatic på fredag 20. januar 2017, klokken 23:55
Dette er akkurat samme oppførsel som vi har på bil nr 2, den lader alltid OK med de originale 10A-laderne, men feiler med 2 forskjellige 16A tredjepartsladere som ellers fungerer prikkfritt på min bil.
Har hatt den inne og klaget til Møller en gang, må vel ta meg sammen og skrike litt mer...

eivhelle: Har du noe mer informasjon rundt bytte av internlader, hvor i landet var dette og hvor mye måtte du presse på Møller før det ble fikset?
Fikk fikset dette hos Møller Horten. Jeg nevnte at ladingen av og til feilet og fikk de derfor til å oppdatere SW på laderen til siste versjon, i forbindelse med at jeg likevel hadde bilen på service. Etter SW oppdatering feilet laderen konsekvent på laderstrøm over 10A, men fungerte helt fint på 10A eller lavere. Fikk da reservert tid for bytting, noe som tok litt mer tid enn planlagt, fordi Møller presterte å bestille/levere deler som enten var feil eller transportskadet 3 ganger på rad. Men fikk tilbake en bil som fungerer som den skal. Oppfølgingen fra verkstedet var eksemplarisk.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

4Matic Fanatic

Takk for svar, får ta meg en ny runde med Trondheimsavdelingen...  :-)
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA