Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tips og anbefalinger til kjøp av brukt Model S - forskjell mellom årsmodeller mv

Startet av Mippen, fredag 17. mars 2017, klokken 17:19

« forrige - neste »

madsskon

Min er sånn at hvis bilen står å lader så holder det at jeg holder inne knappen på ladekabelen, da løser den ut.

Men derimot hvis bilen er ferdig med ladingen, så er det et lite artisteri å få kabelen til å løse ut. Den blir blå, så hvit (og hvis man er dritkjapp så får man den ut da) for så å bli grønn igjen. Litt frem og tilbake med låsing og åpning av bilen så går det til slutt.. men litt pesete.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

CFM

Jeg har også hatt litt trøblete kontakt i noen måneder. Kanskje så mye som et halvt år. Problemet inntreffer bare når jeg vil dra ut kabelen samtidig som bilen "våkner". Kanskje 50% av gangene. Jeg har vendt meg til å trekke førerdøra på gløtt på vei bort til ladeporten og da får jeg ikke samme problem.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Blip

Min opplevelse er også at dette kom med fw-oppdatering rett før jul. Det jeg har funnet ut er at det kun skjer når lading er avsluttet. For å komme ut av situasjonen, kan man starte lading, vente til den starter og deretter løse ut.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA