Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av DrNox, fredag 17. mars 2017, klokken 10:39

« forrige - neste »

RickI

Takk for fine videoer  :) i alle fall jeg håper at TM3 vil ha en OBD port ;D

DrNox

Her kommer en ny, og takk for oppmerksomheten Rickl :)

DrNox

lunitiks

I dag er det en dag, og i morgen er det også en dag, så når man tenker på det: I morgen er det en dag mer, ikke mindre  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

DrNox

Her kommer en litt "kjedelig" stream fra Dough som har vært på fabrikken i Freemount.

daktari

Flere interessante momenter i den "spørsmål og svar"-streamen:
- ca 1 fot kortere, noen inches smalere bil - fortsatt en stor bil, han så den ved siden av Model S = ca 4,7 m lang?
- unormalt lavt dashboard og høyt "hårfeste" gir bedre utsyn enn Model S.
- akselavstand noen inches kortere enn Model S
- ikke sett bagasjeplassen enda
- veldig moderne og minimalistisk interiør som han likte veldig godt.
- romslig kupé gir nesten en crossover/SUV-følelse og stort baksete.
- 18" og 19" hjul bekreftet = mer komfort enn S?

Jeg trodde Model 3 var mer Prius-størrelse.

sjokomelk

Sitat fra: daktari på mandag 05. juni 2017, klokken 15:33
Flere interessante momenter i den "spørsmål og svar"-streamen:
- ca 1 fot kortere, noen inches smalere bil - fortsatt en stor bil, han så den ved siden av Model S = ca 4,7 m lang?
...
Jeg trodde Model 3 var mer Prius-størrelse.
Model 3 har alltid vært tenkt som en konkurrent til BMW 3er, Audi A4 og Mercedes-Benz C-klasse. Både prismessig og størrelsesmessig. Det er disse kundene Tesla vil ha.

En lengde på ca. 4,70 er ganske "spot-on".
Til sammenligning:
BMW 3er (F30/F31) er 4,62m.
Audi A4 (8W) er 4,72m.
Mercedes-Benz C-klasse (W205) er 4,68m.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

turfsurf

18" hjul på 3 gir ikke nødvendigvis mere komfort enn 19" på S, det kommer an på størrelse på hjulet totalt. Sannsynligvis er det mindre hjul på 3 enn S. Og mindre hjulstørrelse gir i utgangspunktet større følsomhet for hull i veien osv.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

daktari

Jeg er klar over, (og burde skrevet det),  at det har blitt sagt A4/3-serie. Men, på bildene fra lansering og fremover synes jeg den har sett vesentlig mindre ut og dermed tolket utsagnene som ren markedsføring. Får håpe den også blir romsligere innvendig enn disse.

Utfra bildene de siste ukene synes jeg det ser ut som om dekkene er smalere og har høyere profil. For en bil på nesten samme vekt og størrelse håper jeg de da satser på kun ørliten reduksjon i omkrets slik at komforten blir bedre.

DrNox

DrNox

DrNox

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA