Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forbruk på vinteren og ved hvilken temperatur

Startet av Stikkkontakt, fredag 17. mars 2017, klokken 09:07

« forrige - neste »

Stikkkontakt

http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-detroit-motor-show/new-volkswagen-microbus-concept-revealed-detroit-motor-show

0-100 på 5 sekund.
5 år for sent på markedet.
VW er nok konkurs lenge før 2022 med sin totale mangel på å sette innovasjoner i produksjon.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

knut.aulie

Liker stilen på de nye rene elbilene til VW , men som trådstarter sier denne burde kommet nå!
Kunne de ikke bare droppet alt med autonomitet og heller lagt alle krefter i en brukervennlig bil med lang rekkevidde.

model3citizen

VW tror jeg timer dette godt med modningen av det europeiske markedet.

Dette er ikke gjenoppstandelsen av Jesus vi snakker om her.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

LA-Thing

Nå bekreftet at de vil utvikle denne for produksjon: https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-microbus-idUSKCN1B00KG.

I egenskap av elbileier og klassisk VW entusiast har jeg allerede fått spørsmål fra to kollegaer om når denne kommer. Selv om dette ikke er statistisk signifikant (2/150) betyr det at dette er en bil VW kunne solgt endel av dersom prisen blir overkommelig.

Men det er fortsatt 5 år til 2022, forstår ikke helt hvorfor de trenger så lang tid på å utvikle et konsept de har presentert på messer de siste 4-5 år. Innen den tid kan det ha kommet mange andre interessante alternativer fra konkurrentene.

Drammen, Tesla Model S #2510

knut.aulie

Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:18
....... det er fortsatt 5 år til 2022, forstår ikke helt hvorfor de trenger så lang tid på å utvikle et konsept de har presentert på messer de siste 4-5 år. Innen den tid kan det ha kommet mange andre interessante alternativer fra konkurrentene.
Det er et godt spørsmål, uten noe åpenbart svar enda.

Enten kan de ikke, eller så ønsker de å utsette så lenge som mulig.....

model3citizen

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 22. august 2017, klokken 17:42
Sitat fra: LA-Thing på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:18
....... det er fortsatt 5 år til 2022, forstår ikke helt hvorfor de trenger så lang tid på å utvikle et konsept de har presentert på messer de siste 4-5 år. Innen den tid kan det ha kommet mange andre interessante alternativer fra konkurrentene.
Det er et godt spørsmål, uten noe åpenbart svar enda.

Enten kan de ikke, eller så ønsker de å utsette så lenge som mulig.....

Kommer ikke på et eneste attraktivt retroalternativ til Buzz. Må huske at denne skal sende tankene tilbake til Sambabussene fra 50- og 60-tallet.

Det har alltid vært alternativer til VW Golf, gode også, men det er forsatt sånn at Golf er golfen i Golfklassen.

Veldig mange her virker å ha en oppfatning av at det ikke kan finnes mange aktører m/modellspekter i markedet, noe som jo selvsagt er helt feil både nå, og i morgen.

Variasjonen i elbilmarkedet er jo allerede ganske stor, til tross for at det er helt mikroskopisk sett i et globalt perspektiv.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

knut.aulie

Sitat fra: model3citizen på onsdag 23. august 2017, klokken 21:46
Kommer ikke på et eneste attraktivt retroalternativ til Buzz. Må huske at denne skal sende tankene tilbake til Sambabussene fra 50- og 60-tallet.
Kan tenke meg flere[emoji56]


Stikkkontakt

Fikk sett ID Buzz live i Geneve. Det som slo meg var hvor enormt stor den var. Den var for øvrig desidert mest omsvermet av bilene på VW sin stand. Til tross for premieren til den lekre Arteon.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

brako79

Nå vil vel VW at andre skal komme først med ting, slik at de kan levere noe hakket dårligere til overpriset :-)
Ref FL-Golf til 300kkr i grunnpris med 32kw batteri til fremdrift kontra leaf,  soul (30kw til lavere pris), ampera 40kw til samme pris etc.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

knut.aulie


Stikkkontakt

Sitat fra: brako79 på torsdag 24. august 2017, klokken 09:21
Nå vil vel VW at andre skal komme først med ting, slik at de kan levere noe hakket dårligere til overpriset :-)
Ref FL-Golf til 300kkr i grunnpris med 32kw batteri til fremdrift kontra leaf,  soul (30kw til lavere pris), ampera 40kw til samme pris etc.

Det er grunner til å kjøpe Golf foran de du nevner. Rekkevidde er faktisk ikke alt man kan måle en elbil på. F.eks er kvalitetsfølelsen i en e-golf lysår bedre enn i AE. Leaf har keg kjørt lite, men den oppleves også vesentlig kjipere enn Golf.
Og viktigst. Den kan leveres. En kompis gikk inn i en VW-butikk i forrige uke og får bilen denne uken. Prøv det hos Opel!
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

brako79

Leaf har jeg kjørt lite jeg også. Ampera har jeg kun sett fra langt hold og ikke satt meg inn i spesifikasjoner.  For oss valgte vi golf pga best kompromiss på rekkevidde og plass. Litt liten til oss fire, men vi kom oss på ferie i sommer. Buzz er sikkert noe jeg kunne ha valgt... (om den kommer med hengerfeste og får plass i den mikroskopiske garasjen)
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Lepet65

sitat En kompis gikk inn i en VW-butikk i forrige uke og får bilen denne uken sitat slutt

Dette rimer jo dårlig i forhold til de som forteller at de har ventet på bil siden før jul (2016)
BMW X3
Venter FORTSATT på iX3, i4, i5 eller noe lignende
(har fått igjen depositum da)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Lepet65 på torsdag 24. august 2017, klokken 11:41
sitat En kompis gikk inn i en VW-butikk i forrige uke og får bilen denne uken sitat slutt

Dette rimer jo dårlig i forhold til de som forteller at de har ventet på bil siden før jul (2016)

Vil vel alltid dukke opp bestilte biler, hvor eier har trukket seg av ymse grunner....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA