Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Zoewolf, torsdag 16. mars 2017, klokken 19:32

« forrige - neste »

Zoewolf

Er dette mulig og lett å få til? Skal flytte laderen til en annen plass og lurer på om det bare er å øke sikringen/kabel dimensjonen. Ettersom kabel må trekkes og laderen må tilkobles uansett. Hus fra 70tallet.

Har også opplevd at den ene skruen på podpoint laderen har ikke feste lenger, lade kabelen tåler visst ikke å bli dradd i. Har Dette skjedd hos flere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Zoewolf

Jepp[emoji108] standard leveransen man får av renault.


Sent from my iPhone using Tapatalk

aronesen

Tror podpoint med 3,6kW løsning i utgangspunktet er beregnet på 7kW.
Du vil uansett trenge ny trafo.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Zoewolf

Ja fant fram nå, trafoen gikk fra en vekt på 35kg til 107kg[emoji33]...høres dyrt ut så blir nok uaktuelt i første omgang.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Girstang

Hva kan man gjøre hvis man har tn nett og ingen trafo?

elektrolux

Da er det bare å montere en 3 fase ladestasjon og lade. Denne er gunstig priset, og kommer nå også med innebygget jordfeilvern type B for 1000 kr påslag i prisen:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/16a-3f-ladestasjon-med-4m-spiral-kabel-t2?tm=ladestasjoner/med-kabel-og-type-2-pistol
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Girstang

Tenkte som trådstarter...med den podpointen

zbk

3.6kW-podpoint kan vel heller ikke oppgraderes til 11kW uten at den har tilkoblinger for trefase (kontaktorer for alle faser). Noen som har sjekka om dette eksisterer?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pudderjagar

3,6 kw podpoint kan omprogrameres til 6 kw.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ladov

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 11. januar 2017, klokken 16:29
3,6 kw podpoint kan omprogrameres til 6 kw.
Javel? Kan man gå motsatt vei? Altså 'nedprogrammere' en 11kW podpoint?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

jkirkebo

Sitat fra: ladov på onsdag 11. januar 2017, klokken 18:07
Sitat fra: pudderjagar på onsdag 11. januar 2017, klokken 16:29
3,6 kw podpoint kan omprogrameres til 6 kw.
Javel? Kan man gå motsatt vei? Altså 'nedprogrammere' en 11kW podpoint?

En 11kW er jo allerede programmert til 16A. Det er bare å koble fra L2 og L3 så har du en 3,7kW ladestasjon.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA