Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: i-Miev eller 4-seters THINK?

Startet av Trond Arve, lørdag 08. januar 2011, klokken 20:22

« forrige - neste »

Trond Arve

Så vidt jeg ser leveres ikke Thinken med Webasto. Noen som vet hvorfor?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Tror heller det var snakk om tilpassning som ikke er i box.

Med originalmontering forventer kunden et system som er skikkelig integrert, med f.eks feilkodeindikasjon på intrumentbordet.

Men det kan også hende at det har godt utviklingsavdelingen hus forbi. Rart i grunnen, da det vannbårne systemet i nye Think er perfekt for Webasto.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

#3
Ifølge pålitelige kilder har Griffell gjettet rett. Webasto ble konstruert inn i PIV 5 i utviklingsfasen mens Ford var eier, men de nye eierne tok en strategisk beslutning om absolutt 0% utslipp, så da måtte Webastoen ut.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

Synd dette og jeg husker jeg også fikk tvert nei på spørsmål når jeg skulle ha min. Hadde Thinken hatt dette, kan jeg nesten ikke se noen ting som mangler på den som vinterbil (kommer jo antiskrens også nå skjønner jeg). På min får jeg helt ok varme på disse kalde vinterdagene og setter bare på bilen til litt oppvarming hjemme før jeg skal ut og kjøre, så det er alltid godt og lunt i bilen, men med webasto ville jo all batterikapasitet kunne gått med til fremdrift og ville nok gitt ganske mye bedre kjørelengde her på kalde dager. Akkurat det er jo et såpass godt argument for Webasto at jeg synes det er underlig man ikke valgte en slik løsning.   :)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

Sitat fra: El rayo på mandag 13. desember 2010, klokken 23:05
de nye eierne tok en strategisk beslutning om absolutt 0% utslipp, så da måtte Webastoen ut.

Tipper en Webasto hadde redusert CO2 utslippet i forhold til å lade strøm og bruke denne til oppvarming. Det er altfor mye tap av energi mellom vannverket og kupeen i bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. desember 2010, klokken 12:25
Tipper en Webasto hadde redusert CO2 utslippet i forhold til å lade strøm og bruke denne til oppvarming. Det er altfor mye tap av energi mellom vannverket og kupeen i bilen.

Ikke om el-bilen bruker varmepumpe til oppvarming. Biler med AC har allerede kompressor og det aller meste annet som skal til for å bruke det samme systemet til oppvarming.

Jeg har dieselbil med webasto (originalmontert) i dag og det er alt for mye småproblemer og vedlikehold med den synes jeg. Det er den delen på bilen jeg er minst fornøyd med. Jeg blir glad den dagen jeg endelig kan anskaffe en el-bil med god nok rekkevidde og absolutt ingen webasto...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

commiesoft

SitatTipper en Webasto hadde redusert CO2 utslippet i forhold til å lade strøm og bruke denne til oppvarming. Det er altfor mye tap av energi mellom vannverket og kupeen i bilen.

Webastoen bruker vel ca 0.22 l/h, så det er godt mulig det er mer effektivt med en Webasto istedet for strøm til oppvarming.

8.7 kwh/l og 0.22l/h ved 2kw betyr vel at energien er utnyttet nær 100%. Om jeg ikke tenker helt feil er det mulig en fossilvarmer er mye bedre for miljøet enn å varme opp bilen fra batteriet?

peik

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. desember 2010, klokken 16:55
Jeg har dieselbil med webasto (originalmontert) i dag og det er alt for mye småproblemer og vedlikehold med den synes jeg. Det er den delen på bilen jeg er minst fornøyd med.
Har hatt to dieselbiler med Webasto i tilsammen ni år og har aldri hatt noen problemer. Tvert i mot, bilen startet selv i -35 ved bruk av Webasto på forhånd, det blir raskt varmt i bilen, motoren slites mindre, bedre sikkerhet med mindre dugg og rim på vinduer etc.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

El rayo

Jeg har heller ikke hatt noe som helst trøbbel med Webasto AirTop 2000 i 2000 modell Th!nk. Bruker parafin som Th!nk anbefaler. Den går ikke så mye, brenner ca 7 liter pr sesong (pr år).
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

III

Sitat fra: El rayo på søndag 26. desember 2010, klokken 14:30
Jeg har heller ikke hatt noe som helst trøbbel med Webasto AirTop 2000 i 2000 modell Th!nk. Bruker parafin som Th!nk anbefaler. Den går ikke så mye, brenner ca 7 liter pr sesong (pr år).

Airtop ja , indikerer kun luftvarme, ikke vannvarmer? Er det noe for nye  Think 2010 også?
Vanskelig å montere eller ?
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Go-carter

Kunne også tenke meg muligheten med å montere dette på en ny Think.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Sitat fra: AGD på mandag 27. desember 2010, klokken 10:56
Sitat fra: El rayo på søndag 26. desember 2010, klokken 14:30
Jeg har heller ikke hatt noe som helst trøbbel med Webasto AirTop 2000 i 2000 modell Th!nk. Bruker parafin som Th!nk anbefaler. Den går ikke så mye, brenner ca 7 liter pr sesong (pr år).

Airtop ja , indikerer kun luftvarme, ikke vannvarmer? Er det noe for nye  Think 2010 også?
Vanskelig å montere eller ?
Riktig, den varmer lufta uten å gå veien om vann. Da blir det fortere varmt. Ganske enkel å montere, men husk at eksosrøret blir veldig varmt! Montører har gått kurs med sertifikat, men man kommer langt med sundt bondevett. Det må heller ikke være stengbar dyse på varmluft-utløpet, i hvertfall ikke på alle.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

III

Fikk svar fra en Webasto-installatør at han hadde vært i kontakt med Think angående webasto og han svarte at det var problemer med å få plass til Drivstofftanken på nye think.

M.a.o anbefalte han å droppe det.  >:(
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

El rayo

Dårligste unnskyldningen jeg har hørt. Det er ikke store tanken som trengs; Webasto AirTop 2000 bruker 0,2 liter pr time.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA