Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla canadisks fanclub

Startet av Tesla91, torsdag 16. mars 2017, klokken 19:01

« forrige - neste »

Frodebo

Da er sikkert bilene produsert like før min. Min DS ble også overrasket - forsto det slik som at min bil var den første de hadde fått med vesken for hengerfestet.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

ingehn

Sitat fra: CarlGT på søndag 22. januar 2017, klokken 21:21

Gummimatter er ett must!

Finnes sikkert flere produsenter men jeg bestilte disse
https://www.amazon.com/ToughPRO-Tesla-Model-Floor-Mats/dp/B01JB6NGYU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1485116211&sr=8-1&keywords=toughpro+tesla+model+x


Jeg prøvde å bestille via ovenstående link (Amazon), men får beskjed om at dette ikke kan sendes til Norge. Hvor kjøpte du mattene fra?
Molde, Tesla X 90D Titanium helfoliert, 6-seter, hvite skinnseter, tilhengerfeste, sept. 2016.

Kilroy

Jeg er fornøyd med gummimattene fra Gytis Autotek, så du kan evt vurdere de:
http://www.gytisautek.no/Shop/List/Model-X/1630/1
De skal være lagervare, og leverer kjapt.

Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jlan

Jeg har nettop mottatt matter fra Gytis. Jeg synes det et  vanskelig å gi topp karakter. De er ganske tynne, og bak ligger de dårlig. Dette skyldes dels at de var brettet stygt i esken, og dels at det er en unødvendig  deling mellom midtsetene.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: jlan på tirsdag 14. februar 2017, klokken 15:52
Jeg har nettop mottatt matter fra Gytis. Jeg synes det et  vanskelig å gi topp karakter. De er ganske tynne, og bak ligger de dårlig. Dette skyldes dels at de var brettet stygt i esken, og dels at det er en unødvendig  deling mellom midtsetene.

Ja, denne delingen er en av grunnene til at jeg ikke vurderer disse.

Har Tesla fått orden på gummimatter til nyere X nå?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

ogj

Jeg fikk beskjed om at det ikke finnes gummimatter foran ennå, kun til baksetene.

Go-carter

Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

GOS

Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:53
Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?
Du kan ikke se på det slik.

Det røde passer KUN til 400 V 16 a industristikk. Disse er det ikke mange av, mens det derimot er mange 32A 400 industrikontakt rundt omkring, men da trenger du en overgang/adapter.

Tilsvarende passer den blå kun til 230 V 32 A industrikontakt som det er en del av, men ikke så mange, men dette er også noen du kan ha hjemme for å skaffe høyere og sikrere ladehastighet. Skal du så bruke denne blå på noen annet så må du til med adapter.

Vil anbefale deg å kjøpe begge om du farter mye rundt omkring og gjerne utenfor SC/Hurtiglader område, men ingen av dem er nødvendig dersom du kjører lite og stort sett i områder med SC eller annet Type 2 ladenettverk.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Go-carter

Sitat fra: GOS på onsdag 01. mars 2017, klokken 11:50
Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:53
Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?
Du kan ikke se på det slik.

Det røde passer KUN til 400 V 16 a industristikk. Disse er det ikke mange av, mens det derimot er mange 32A 400 industrikontakt rundt omkring, men da trenger du en overgang/adapter.

Tilsvarende passer den blå kun til 230 V 32 A industrikontakt som det er en del av, men ikke så mange, men dette er også noen du kan ha hjemme for å skaffe høyere og sikrere ladehastighet. Skal du så bruke denne blå på noen annet så må du til med adapter.

Vil anbefale deg å kjøpe begge om du farter mye rundt omkring og gjerne utenfor SC/Hurtiglader område, men ingen av dem er nødvendig dersom du kjører lite og stort sett i områder med SC eller annet Type 2 ladenettverk.

Tror jeg kanskje formulerte meg litt feil. Er det rød eller grønn skjøtekabel som er best? :) At det er et adaptervelde på enden av kabelen vet jeg heldigvis :P Hjemme er det ladestasjon, så det er hovedsakelig foir langtur + hvisomatte dersomatte.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:53
Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?

Hei,

Ingen av disse eldre variantene selges lengre, her er den varianten som selges nå:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptersett
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. mars 2017, klokken 15:22
Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:53
Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?

Hei,

Ingen av disse eldre variantene selges lengre, her er den varianten som selges nå:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptersett

Aha, kan det var oppklarende. Saken er at jeg har en 400v skjøtekabel fra før, er det noe vits å kjøpe en blå isteden? :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 16:24
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. mars 2017, klokken 15:22
Sitat fra: Go-carter på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:53
Noen som har handlet inn adaptersett enda? Hva er fordeler/ulemper med "blått" sett, kontra "rødt"?

Jeg heller mot rødt ettersom blått "alltid" vil fordre adapter i enden?

Hei,

Ingen av disse eldre variantene selges lengre, her er den varianten som selges nå:

http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptersett

Aha, kan det var oppklarende. Saken er at jeg har en 400v skjøtekabel fra før, er det noe vits å kjøpe en blå isteden? :)

Hvis du har behov for å bruke skjøteledning til de forskjellige adapterne så trenger du egentlig både rød og blå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA