Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 3 beltestoler på seterad 2

Startet av trinesus, onsdag 15. mars 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

trinesus

Hva gjør man?! Jeg kom nettopp hjem. Har nesten ikke batteri igjen, og trenger bilen i morgen. Så jeg stopper bilen, låser opp ladeluken, henter laderen i bagasjerommet og plugger den i. Det piper og blinker i alle tre ladelys samtidig flere ganger, og jeg tenker at an kanskje skal ta ut laderern. Men nei da. Den står bom fast.
Har prøvd å låse bilen og åpne igjen. Har prøvd å låse laderen og åpne igjen. Har prøvd å rugge litt. Ingenting virker. Og den vil ikke lade om jeg setter i støpslet heller.

nr1rayner

At det blinker har jeg vært borti mange ganger.
Det er vel noe med at pluggen ikke kommer helt inn, eller skjevt inn eller noe.

Har du gen 2, med lås på kabelen?
Har ikke vært borti at den sitter fast, men, slå bryteren AV og lås opp.
Jeg bruker KUN lås opp på nøkkelen når jeg ca står klar med hånda på pistolen, virker som den rekker å låse seg igjen hvis jeg låser opp innvendig.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

trinesus

Tror det er gen2. Vet ikke om det er lås på nøkken

nr1rayner

Har du ECO-knapp?
Fotbrekk eller knapp bak girvelgeren?

Samme knappen som åpner luka ja.
Trondheim

Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

magnemann

--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

trinesus

Sitat fra: magnemann på lørdag 07. januar 2017, klokken 21:11
Kanskje dette funker?

Det funket. Det ser ut til at det er selve kabelen som er ødelagt. Så da må den byttes. Er det 5-års garanti på den, eller husker jeg feil da?

trinesus

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 07. januar 2017, klokken 19:22
Har du ECO-knapp?
Fotbrekk eller knapp bak girvelgeren?

Samme knappen som åpner luka ja.

ECO-knapp og fotbrekk. Ble enig med mannen om at det er gen2. Funka ikke å låse opp med nøkkelen. Ser ut til at det er kabelen som er ødelagt :/

nr1rayner

Da er det en gen 2 ja.

Ahh, nå skjønner jeg vel problemet ditt.
Det er en feil på ladekabelen som var endel omtalt før, men lenge siden jeg har hørt om nå..
Et eller annet knekker, bøyer seg eller... på pistolen, slik at når du trykker ned knappen går ikke låsehaken opp.
Såvidt jeg husker er det kun de originale kablene som har dette problemet.

Ta kontakt med forhandler, dette skal være et problem de har hørt om før og du bør få ny kabel.
Trondheim

trinesus

Sitat fra: nr1rayner på søndag 08. januar 2017, klokken 22:22
Da er det en gen 2 ja.

Ahh, nå skjønner jeg vel problemet ditt.
Det er en feil på ladekabelen som var endel omtalt før, men lenge siden jeg har hørt om nå..
Et eller annet knekker, bøyer seg eller... på pistolen, slik at når du trykker ned knappen går ikke låsehaken opp.
Såvidt jeg husker er det kun de originale kablene som har dette problemet.

Ta kontakt med forhandler, dette skal være et problem de har hørt om før og du bør få ny kabel.

Tenkte å ringe de i morgen. Har du noen formening om det tar tid å få ny kabel? Bilen står jo her i gården. Ikke mye batteri igjen, og jeg er i grunn avhengig av bilen på jobb neste helg  :)

leafnor

Normal handelsvare egentlig så burde ikke ta tid.
Ingen du kjenner som har EL-bil med samme type lader å låne deg så du får ladet til nød.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

trinesus

Sitat fra: leafnor på søndag 08. januar 2017, klokken 22:46
Normal handelsvare egentlig så burde ikke ta tid.
Ingen du kjenner som har EL-bil med samme type lader å låne deg så du får ladet til nød.

Har luftet tanken om ladekabel på facebook. Får se om noen har noe. Kjenner ingen her i nærheten med Nissan. Nærmeste er 60mil unna  :P

nr1rayner

Kan hjelpe om du lufter en tanke om hvor du bor her..
Trondheim

nofuelno

Sitat fra: nr1rayner på mandag 09. januar 2017, klokken 00:34
Hun holder til på Frøya.
Noen i nærheten som kan hjelpe ?
( Om vi skal bistå med ny kabel med posten, tar det fort et par dager )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

vartli

Kan dessverre ikke hjelpe med kabel, men vi hadde tilsvarende problem med en ladekabel fra Ratio. Jeg fikk den løs med å løfte låsearmen med et skrujern fra utsiden. Krever litt lys for å se og treffe rett sted.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

trinesus

Sitat fra: nofuelno på mandag 09. januar 2017, klokken 01:22
Sitat fra: nr1rayner på mandag 09. januar 2017, klokken 00:34
Hun holder til på Frøya.
Noen i nærheten som kan hjelpe ?
( Om vi skal bistå med ny kabel med posten, tar det fort et par dager )

Nei, jeg holder til i Trondheim (Huseby for å være nøye). Men kommer fra Frøya ja :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA