Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladekabel

Startet av putresopp, onsdag 15. mars 2017, klokken 06:50

« forrige - neste »

eltilki

Jeg har observert at SOUL EV 2017 og Leaf Acenta 2017 30kWt har nesten samme prisklassen.

Hva bør man gå for? Hva hadde dere lagt vekt på  om dere skulle velge en av de to?
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

Crown

Leafs største fortrinn er app sånn at du kan fjernstyre varme/lading og lokalisere bilen f.eks. Den har også større bagasjerom. Har nok også ørlite mer rekkevidde, særlig på motorvei. Soul har hyggelig sittestilling og mer moderne interiør og sikkert litt mer komfortutstyr i forholde til Acenta-utgaven.

Smak og behag :) Vi er knallfornøyde med Leafen, har vært 100% feilfri og gjort jobben og vel så det.

Men Ioniqen vi nettopp fikk sånn at begge kunne kjøre elektrisk er noen knepp mer moderne, har et stort lass mer utstyr og bruker også en del mindre strøm, særlig på vinteren. Ser det skrives at det har vært noen barnesykdommer; det skriver seg helst til en feil innstilling som gjorde at 12V-batteriet ikke ladet nok, og understellsmasse på avveie slik at det ble bremsebråk. Noen har også hatt trøbbel med ladekabel. Én bil som virkelig har vært død som jeg vet om.

Alt det blir nok evt utbedret før levering for biler som leveres ut fremover, nå som de er oppmerksomme på det. Vi som får helt nye modeller først løper alltid en liten risiko.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

putresopp

Sitat fra: eltilki på onsdag 11. januar 2017, klokken 22:45
Jeg har observert at SOUL EV 2017 og Leaf Acenta 2017 30kWt har nesten samme prisklassen.

Hva bør man gå for? Hva hadde dere lagt vekt på  om dere skulle velge en av de to?
Av de hadde jeg nok valgt soul, mer utstyr og tilnærmet lik batterikapasitet etter hva jeg har lest. Tipper soul vil holde seg bedre i pris mot Acenta

trykkertor

Glem heller ikke at KIA har 7 års garanti på hele bilen.
Det veier en del det også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA