Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hatch-back eller?

Startet av Elgar, tirsdag 14. mars 2017, klokken 09:30

« forrige - neste »

E_S

Utelukkende vrangvilje og/eller misforståelse. 6A er en belastning på snaut 1400 watt, altså mindre enn en middels panelovn, omtrent sammenlignbart med en mikrobølgeovn man har på kjøkkenet. Null, niks og nada fare.

Mange leser tabloid-avisartikler og tror at en elbil under lading trekker enormt mye strøm what-so-ever.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Elgar

Takker for mange gode innspill. Det er mulig at gårdeier har fått en henvendelse fra sin faste elektriker som kanskje ser sitt snitt til å tjene litt ekstra på en oppgradering på bruket her. Det er nok b-vern som er påskuddet i såfall. Det blir vel til at vi legger opp egen kurs til lading ute med dette b-vernet. Håper det i alle fall, så kan vi kanskje lade på 16 A  ;)

nr1rayner

Kun hvis CEE-stikk da.
På schuko skal sikringen være 10A etter nye regler.
Forskjellen i kostnad er vel ikke stor.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA