Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål rekkevidde

Startet av joyen, mandag 13. mars 2017, klokken 08:42

« forrige - neste »

joyen

Hei. I dag oppdaget jeg dugg nederst på begge frontlyktene og lurer på om flere har vært borti dette?

jantegolf

Har opplevd det samme forrige vinter. Sendte bilder til min forhandler som ville se det an. Det viktigste er vel å reklamere snarest mulig i tilfelle det blir problemer senere.

hovik

Hadde samme problemet, og fikk svar av forhandler, at slik skulle det være. (tenker mitt om det)
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

hans.ks

Får dugg på innsiden av mine lykter også, har dog ikke tatt det opp med forhandler..

Sitat fra: hovik på fredag 06. januar 2017, klokken 14:46
Hadde samme problemet, og fikk svar av forhandler, at slik skulle det være. (tenker mitt om det)

Tok opp at det ikke kom noen varme ut av viftene i midten av dashbordet, fikk også høre av forhandler at slik skulle det være.. Forunderlig! :-)
E-Golf med ventepumpe.

joyen

Ringte Møller i dag og spurte de om dette og svaret jeg fikk er til og le av. Jeg spurte om dette var noe kjent problem. Men han hadde aldri hørt om det, han sa det nok kom til og bli borte når det ble mildere i været for lyktene var ventilerte. Og da sa jeg at sånn skall det vel ikke være på en nesten ny bil og da bare lo han og sa at terskelen for og få dekket dette på garanti var nesten umulig.

Ourasi

Sitat fra: joyen på fredag 06. januar 2017, klokken 20:05
Ringte Møller i dag og spurte de om dette og svaret jeg fikk er til og le av. Jeg spurte om dette var noe kjent problem. Men han hadde aldri hørt om det, han sa det nok kom til og bli borte når det ble mildere i været for lyktene var ventilerte. Og da sa jeg at sånn skall det vel ikke være på en nesten ny bil og da bare lo han og sa at terskelen for og få dekket dette på garanti var nesten umulig.

På min 2016 mod. viste det seg å være dugg/is i de få millimeterne mellom plastikkbeskyttelsen og lykteglasset, altså ikke inni selve lykten. Slik har det vært på de andre e-golfene jeg har skjekket også. Sikkert mulig å modde med en gummilist langs hele undersiden av lykten, der "lufthullene" faktisk slipper inn fukten, men en stor mikrofiberklut over lyktene gjør også susen når den er parkert om natten etc., festet med magneter fra kjøleskap... Nå har jeg garasje, så dette er ikke lenger et problem... Denne plastikkbeskyttelsen kommer jeg nok til å fjerne helt engang...
E-Golf 2016

Chivas

Selvfølgelig skal det ikke være sånn, og det bør heller ikke kunden akseptere! VW er nok veldig klar over dugg på lyktene, men problemet for VW kan godt være at det ikke har kommet noen fiks, og at bytte av lykter bare vil resultere i samme problem senere - derfor inntar de skyttergravene og hevder at dette er helt ukjent og ikke vil utløse noen garantisak... Helt til det skapes presedens ved at en som ikke ga seg får igjennom bytte på garanti.

Man får bare håpe at FL'en har en fiks på dette :-)

Vronn

Burde vært varmetråder i glasset til lyktene også, snø og spes is er noe herk på lykter med led da de ikke produserer varme som smelter vekk isen slik halogenpærer gjør... Hvordan d hadde gjort seg mot dugg aner jeg ikke da...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA