Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterier til Think City Classic 2001-modell ønskes kjøpt

Startet av knut3448, lørdag 11. mars 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Tuxedo

Har fremdeles min P85 jeg kjøpte i 2013, og regner med å ha den i 10 år til uten noen uvanlige problemer   :)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

eKramer

Kjøpte p85 gjennom Preowned programmet!
Fikk utlevert bil uten striper i lakken,nye bremser,ny rute,ny pano men det er dugg i ene lykten som de skal bytte , i tilegg til taktrekket skal byttes og baksete trekket. Syns min p85 er kjekkere enn de 2 nye 75D-ene jeg hadde mens jeg ventet på min☺ + bremsene er MYE bedre på min. De andre var dårlig ( hard på pedalen, lite effekt med lett brems osv) 
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut3448

Da vurderer jeg 2014 S85 vs 2015 S60 ap1 og lavere km. Om vi tenker driftssikkerhet og billigst mulig bilhold så velger jeg?

Jeg tenker s60 hovedsaklig pga lenger garanti. Også hjelper det med bedre seter og støydemping. Jeg kjører endel 20mils turer til feks Beitostølen. Også blir det en 40-50mils tur i året, da får jeg heller tåle 2 stopp i verste fall.

overlay

#18
Sitat fra: knut7 på onsdag 03. mai 2017, klokken 14:58
Da vurderer jeg 2014 S85 vs 2015 S60 ap1 og lavere km. Om vi tenker driftssikkerhet og billigst mulig bilhold så velger jeg?

Jeg tenker s60 hovedsaklig pga lenger garanti. Også hjelper det med bedre seter og støydemping. Jeg kjører endel 20mils turer til feks Beitostølen. Også blir det en 40-50mils tur i året, da får jeg heller tåle 2 stopp i verste fall.

Vær obs på at tidlig utgaver av S60 hadde begrenset DU- og batteri-garanti.
Husker ikke helt når 8 år/uendelig km også gjaldt for 60 utgaven.
Det var kanskje bare pre-2015 som hadde begrenset...?

keepitsimple

Jeg hadde valt 60. Rekkeviddeangsten forsvant etter 2 måneder. Som et eksempel så vurderer jeg ikke å oppgradere til 75 for 20 000. Må ner til 5000-10 000 for at det skal bli interessant for mitt kjøremønster.
Tesla Model S 60D - 2016

GOS

Sitat fra: keepitsimple på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:44
Jeg hadde valt 60. Rekkeviddeangsten forsvant etter 2 måneder. Som et eksempel så vurderer jeg ikke å oppgradere til 75 for 20 000. Må ner til 5000-10 000 for at det skal bli interessant for mitt kjøremønster.

Du trenger ikke bekymre deg for støynivået på en S85 2014 med mindre du kjører med piggdekk. Jeg er varsom for lyder, men kjørte 2500 km nå i påsken. Bare behagelig.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

eKramer

Husk at hvis du kjøper gjennom Tesla preowned får du 4år/80000 km garanti uansett om bilen er gått 96000km som den jeg kjøpte var gått
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

knut3448

overlay
Ja, jeg har sett at garantien på motor/batteri er litt dårligere på S60. Men det var kanskje før 2015? Om vi kjøper en 2015 med ca 80k km så runder vi uansett ikke 200k på 6 år.

keepitsimple
Jeg tenker at S60 passer fint med mitt kjøremønster. 2-3 ganger i året hadde det kanskje vært kjekt med mer, når jeg surrer rundt i Damark på nordsiden av Limfjorden og det er 10-15mil til nærmeste SC feks. Men jeg får ladet ganske mange kWh fra eOn type2, og spist ganske mye hakkebøff mens jeg venter, for de pengene jeg sparer.

GOS
Jeg kjørte nylig en 2013 P85, og selv om jeg la merke til støyen på motorveien så var det vel til å leve med. Og det finnes nok mer støysvake dekk enn det som satt på denne. Så støy er nok ikke et stort argument mot 2014 S85, men det er bare hyggelig om jeg ender opp med noe som er enda bedre isolert.

eKramer
Ja, jeg var egentlig fast bestemt på å handle Preowned. Handler jeg 2014 S85 så blir det nok en slik. Men om jeg sparer nok så vurderer jeg å handle 2015 S60 privat, da mister jeg ett år nybilgaranti og får ett år ekstra på motor/batteri-garanti sammenlignet med Preowned 2014, fordi bilen er ett år nyere.

AppleKnocker

Sitat fra: GOS på onsdag 03. mai 2017, klokken 16:29
Sitat fra: keepitsimple på onsdag 03. mai 2017, klokken 15:44
Jeg hadde valt 60. Rekkeviddeangsten forsvant etter 2 måneder. Som et eksempel så vurderer jeg ikke å oppgradere til 75 for 20 000. Må ner til 5000-10 000 for at det skal bli interessant for mitt kjøremønster.

Du trenger ikke bekymre deg for støynivået på en S85 2014 med mindre du kjører med piggdekk. Jeg er varsom for lyder, men kjørte 2500 km nå i påsken. Bare behagelig.
Vel... Hadde en 2014 pre Autopilot som lånebil forleden. Markant mer støy i den enn i min 2015. Med 19 er støyen på nivå med billigbiler. Med 21 tommer blir det rett og slett for mye bråk.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

BMW850

Jeg har en tre år gammel P85. Kommer nok til å beholde denne ihvertfall 10 år til. Tror jeg ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Hvis den S60 er av de som er SW begrenset S75 så ville jeg helt klart valgt den foran S85en.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

tklev

Hva vil Tesla ta for å bytte ut en defekt headunit eller bare noe så enkelt som dørhåndtak som nekter å åpne seg? Model S er en avansert bil - med mange deler som er laget eksklusivt fot den. Når garantien er ute så er du avhengig av velvilje hos dem for hva slags priser de legger seg på med tanke på etterservice.

o.b.lix

Priser på deler skal ikke Tesla tjene penger på - så forventer at de er noenlunde ok priset. Et eksempel er at kupefilter er billigere hos Tesla enn hos Biltema.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

knut3448

#28
Såå... Hvor smart er det å kjøpe 2015 S60 ap1 eller 2014 S85 til opp mot 500k når jeg får ny, ribba S75 til 589k?

Orake1et

Sitat fra: knut7 på torsdag 04. mai 2017, klokken 17:06
Såå... Hvor smart er det å kjøpe 2015 S60 ap1 eller 2014 S85 til opp mot 500k når jeg får ny, ribba S75 til 589k?

Kunne du få den for 589 tidligere i dag? Det er 592 nå.

Ift spørsmålet ditt: Jeg er i samme posisjon som deg (vurderer ny eller brukt) og med disse prisnedgangene tenker også jeg at nytt er et mye bedre kjøp. Ikke minst fordi man også får tilbud på finansiering. Bruktmarkedet virker overpriset sammenlignet med nybilprisene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA