Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterier til Think City Classic 2001-modell ønskes kjøpt

Startet av knut3448, lørdag 11. mars 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

knut3448

Model S ser ut til å ha blitt en forholdsvis driftssikker bil, men når skjedde dette? Jeg vet at endringer har skjedd fortløpende, men kan noen si noe om hvor gammel bil jeg bør vurdere?

Er noen av modellene mer driftssikre enn andre?

OleI

Jeg har til nå tre model S under "beltet" og eier en 2014 pr idag i påvente av ny bil som kommer snart.
Ref. det med ren driftsikkerhet har du ikke all verden å bekymre deg for. Kjøper du en eldre bil er det meste allerede ryddet opp i ( som problemer med DU, gamle dekktrykk systemet som kunne knele bilen mm. ).
Jeg hadde stans på min i 2015 med sistnevnte. Utover det ikke hatt noe som helst utover dugg i baklykta som er rettet på garanti.

thawi

Selv har jeg en bil fra mai 2014, og jeg har ikke opplevd noen problemer som har ført til stans. Det har vært en del småting, men ikke noe som ikke har kunne vente til neste serviceavtale. Om man bare leser erfaringer fra ulike fora er det nok lett å danne seg et litt skjevt bilde av helheten. Det er nok ikke så mange som skriver innlegg om at alt fungerer helt ok, og man tar til nettet når det er noe "sensasjonelt" som skjer eller man har problemer av noe slag. 

Kim Kim

#3
Hadde en 2015 som var helt feilfri de 18 månedene jeg hadde den. Byttet kun for facelift og AP2.
Så en bil produsert etter juli 2015 og har det nye panotaket er å anbefale, men kun for at det høres bedre ut når du selger den igjen. Jeg fikk hvertfall dette spørsmålet av omtrent alle interessenter
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Brede

Det er vel heller snakk om at Tesla har redusert antall mandagsbiler de leverer ut.

Snakket med en kar med en facelift Model S her en dag og han hadde vært inne på SC fem ganger siden han fikk bilen, to ganger på bergningsbil med driftsstans.

Vår 2013-modell har vært på SC tre ganger (to av de var ved service) og aldri hatt driftsstans.

Men som sagt, det er nok mye mindre sjangs for å finne en mandagsbil blandt de nyere modellene.

knut3448

Takk for svar. Jeg pratet også med en forhandler som sa at feil ble utbedret fortløpende, fra ca sent 2014 var mye rettet.

kvkleppe

Har en 2013 P85+ med absolutt alt utstyr til salgs om ønskelig:)

boppus

Bortimot null hull i min 2015-modell. 34 000 km.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

jkirkebo

Sitat fra: kvkleppe på fredag 06. januar 2017, klokken 14:49
Har en 2013 P85+ med absolutt alt utstyr til salgs om ønskelig:)

Gi gjerne beskjed om hva du får for den, jeg skal selge min tilsvarende (gått ca. 90kkm) i februar...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Hvis du parkerer inne i oppvarmet garasje så er det lite feil som oppstår. Mye av feilene er relatert til vær og vind, lekkasjer etc.

fonberg

Sitat fra: petersv på lørdag 07. januar 2017, klokken 07:24
Hvis du parkerer inne i oppvarmet garasje så er det lite feil som oppstår. Mye av feilene er relatert til vær og vind, lekkasjer etc.

Tja. Største/alvorligste feil på TMS vil jeg si er UMC som dør, hovebatteri-feil (f.eks kontaktor), feil på dekktrykkstyring (gammel type), bremse"svikt" (gammel type) og DU. Bare den første av disse fire kan knyttes til utendørs parkering.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Brede

Sitat fra: fonberg på lørdag 07. januar 2017, klokken 10:45
Sitat fra: petersv på lørdag 07. januar 2017, klokken 07:24
Hvis du parkerer inne i oppvarmet garasje så er det lite feil som oppstår. Mye av feilene er relatert til vær og vind, lekkasjer etc.

Tja. Største/alvorligste feil på TMS vil jeg si er UMC som dør, hovebatteri-feil (f.eks kontaktor), feil på dekktrykkstyring (gammel type), bremse"svikt" (gammel type) og DU. Bare den første av disse fire kan knyttes til utendørs parkering.

Jeg kan så vidt jeg kan huske aldri brukt UMC utendørs. Min fjerde står nå og blinker rødt i garasjen.
Har heldigvis blitt såpass dreven at jeg har en i backup.  ;)

knut3448

Jeg har aldri helt greid å slå fra meg Model S og prøvekjørte en 2013 P85 i dag. P85 er ikke så aktuell, men det var denne de hadde tilgjengelig for testing.

Om jeg kjøper så er det for å ha bilen i ~10 år. Er det galskap å kjøpe TMS og forvente et billig og problemfritt bilhold? Kjøper jeg en 2014 så skal jeg altså beholde den til bilen er 13 år.

Jeg vurderer å handle fra Tesla og få 4 års garanti. Handler jeg på finn så sparer jeg fort 50k og har 2 år igjen av garantien. Garanti på batteri/drivverk vil jeg ha 5 år igjen av på begge alternativene. Jeg er usikker på om den ekstra garantien er verdt 50k?

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

knut3448

Jeg skjønner at det ikke er noe fasit på dette, spørsmålet er heller om jeg er dum/gal som vurderer dette. Og hva dere selv ville gjort ift garanti (:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA