Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV Current Status in Thailand

Startet av Øyst1, fredag 10. mars 2017, klokken 18:50

« forrige - neste »

Øyst1

Prøver å lese meg frem til garanti på Leaf med 30kWh.
Leser på Nissan sine sider at det er 8 år eller 160 000 km , det som inntreffer først.

Men så står det at de garanterer 9 av 12 streker eller 85 prosent eller mer etter 5 år. Men etter 8 år da?
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Olee

Det samme som 5 år, mister du mer enn 3 streker så er det nytt batteri eller bytte av enkeltceller.

https://www.nissan.no/eierskap/nissan-tjenester/nissan-garantier.html

Øyst1

2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Jonny

Har hatt min Leaf i 5 år nå, fortsatt 100%.
Kjører Rød Nissan Leaf.

sylwester

#4
Det er lite sannsynlig at det er 100% etter 5 år. Hvor har du fått det tallet fra?
Hvis du kun ser på prikkene i dashbordet er det veldig unøyaktig da alle 12 prikker betyr at du er et sted mellom 85-100%. Min bil er 91% og det er lest ut via ODBII + LeafSpy.

I praksis skal det mye til for at en Leaf har mindre enn 70% restkapasitet etter 5 år i Norsk klima, men 100% er enda mindre sannsynlig.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Powerflux

Sitat fra: Jonny på onsdag 04. januar 2017, klokken 21:05
Har hatt min Leaf i 5 år nå, fortsatt 100%.
3-1/2 år--87000km og 90%

Tviler sterkt på at du har 100% Alder mer enn kjørelengde ser ut til å stå for degraderingen på 1. gen Leaf!
86% og snart i ferd med å miste første prikk er nok nærmere sannheten.......dessverre!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Arha

Jeg begynte å lese av batteridata med Leaf Spy etter ca 2,5 år, og nå når bilen nærmer seg 5 år er SOH på 86%.  I diagrammet nedenfor har jeg laget en jevn degradering i tida før jeg begynte med avlesing.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Øyst1

Ser at jeg begynner å bli fristet til å skaffe meg Leaf nerde programmet. Tenke  seg til at jeg skulle bli så opptatt av Elbil og hva det innebærer
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Trekkoppbil

Sitat fra: Øystein K på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:10
Men så står det at de garanterer 9 av 12 streker eller 85 prosent eller mer etter 5 år. Men etter 8 år da?
Det garanteres vel 9 av 12 streker i 8 år, iflg linken lenger opp i tråden her:
" bortsett fra Nissan LEAF med 30 kWt batteri som har 8 år eller 160 000 km garanti mot kapasitetstap på mer enn 3 av 12 streker på måleinstrumentet i perioden."
Jeg kjenner ikke til 30kw-utgaven, men på eldre Leafer mister man 4. strek, når man har vært under 66,25% i 2 måneder: http://www.electricvehiclewiki.com/Real_World_Battery_Capacity_Loss
Noen mener det er vanlig å ligge på 62-65% når man får nytt batteri på garantien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA