Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fortsette som medlem av elbilforeningen?

Startet av Vollis47, fredag 10. mars 2017, klokken 17:43

« forrige - neste »

TB

Vanndamp er ufarlig. Verre med Co2 og Co gass som og vil bli produsert.
Ved bruk av stormkjøkken i telt er god ventilasjon viktig. Vil nok gjelde i bil og.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Politisk ukorrekt

Skal prøves så snart jeg går på fri og får tid til å lage meg ett stativ så den ikke velter. Er ikke snakk om å brenne annet enn akkurat så lenge at rutene blir aviser og kjøre lufta i resirk. Passe på å ja en liten glipe i vinduene så kan vel ikke det gå så galt? Jeg jobber skift, og får ikke ladet eller bruke kupevarmer på jobb, så det er etter endt skift dette blir nødvendig, hjemme bruker jeg en kupevarmer, med det vil jeg tro at eventuell fuktighet tørker ut... Siden stormkjøkken allerede er i eie så er det jo billig å prøve.

pwb

Sitat fra: TB på lørdag 11. februar 2017, klokken 10:53
Vanndamp er ufarlig. Verre med Co2 og Co gass som og vil bli produsert.
Ved bruk av stormkjøkken i telt er god ventilasjon viktig. Vil nok gjelde i bil og.

Vanndamp er ufarlig ja, men det skal litt energi til for å bli kvitt den når man begynner å kjøre.

TB

Sitat fra: pwb på søndag 12. februar 2017, klokken 15:29
Vanndamp er ufarlig ja, men det skal litt energi til for å bli kvitt den når man begynner å kjøre.
Absolutt, det krev mykje energi å kvitte seg med fukt som kondenserer på vindauger, med redusert rekkevidde som resultat.

Min tanke var at det er eit minimalt problem med vanndampen om bilfører svimer av pga. for mykje Co2 og Co gass i bilen. Ikkje stor kupe i trillingene, så det skal neppe så mykje til.

Det eg har tenkt burde være ein god varmekjelde er propanbrenner. Gass er reint å brenne, enkelt å fylle med å bytte boks, samt det blir lite sot. Sot er eit problem på brennere som Eberspächer og Webasto ved for kort brenntid. Men, faren for lekkasje for gass i bilens kupe vil være eit problem. Fare for mangel på surstoff samt eksplosjon er mulig årsaken til at gassbrennere ikkje blir laga for bruk i bil.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA