Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selges: sett med nye sommerdekk til Kewet/Buddy

Startet av bosonic, tirsdag 04. januar 2011, klokken 12:51

« forrige - neste »

bosonic

Vi har nådd en historisk lav fyllingsgrad i vannmagasinene nå, og har passert minimunsrekorden på 60,6 % fra perioden 1990 til 2007. Siste oppdatering viser at vi ligger på 57,6 % i fyllingsgrad. De siste ukene (45-48) har nedgangen vært markant.
Da det fortsatt er problem med svensk atomkraft, må vi forvente oss stive strømpriser de neste ukene.

Magasinfylling

Jeg tror at de som fortsatt satser på politikkere og byråkrater for å få lavere strømpriser i fremtiden, fortsatt vil bli meget skuffet.
De som imidlertid tar skjeen i egen hånd og gjør noe aktivt for å få ned strømforbruket sitt, vil bli fornøyde strømkunder uansett kWh pris
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

hkaspenberg

Problemet med politikerne er at de ikke tør å ta grep. Siden frislippet for noen år siden har markedet styrt og alle vannkraftselskapene kjører for fullt om sommeren for å få gode priser for strøm de eksporterer til Europa. Nå seinhøstes er derfor fyllingsgraden i magasinene for lav til at vi kan produsere all den strømmen vi trenger. Ergo må vi importere dyr kraft fra utlandet... De som tjener på dette er de (stort sett offentlig eide) kraftselskapene. Taperne er oss forbrukere.

Hvis man f.eks. gjeninnfører krav til fyllingsgrad ved en viss dato, f.eks. 70% per 1. september vil vi ha nok kraft til oss selv når vinterkulda setter inn. Men der vil ikke politikerne ta grep. Det hjelper ikke at Jens kommer med noe svada om at dette kan vi ikke gjøre. Det kan de nemlig godt men, da kutter de samtidig i egne inntekter...

Og taperne er fremdeles oss forbrukere.

;-// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

#2
Jeg bruker ikke noe mindre strøm selv om prisen går opp. Har minimert mitt forbruk som det er; 410 kWh pr måned de siste to måneder, under 400 kWh pr måned i sommerhalvåret. Elbilen lades mest mulig der det er gratis.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Sitat fra: El rayo på onsdag 08. desember 2010, klokken 21:31
Jeg bruker ikke noe mindre strøm selv om prisen går opp. Har minimert mitt forbruk som det er; 410 kWh pr måned de siste to måneder, under 400 kWh pr måned i sommerhalvåret. Elbilen lades mest mulig der det er gratis.

Da stiller du i en meget eksklusiv klasse El rayo! Uten å bli for personlig, går det an å spørre hvordan du får det til??
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

El rayo

#4
Sitat fra: bosonic på onsdag 08. desember 2010, klokken 21:41
Sitat fra: El rayo på onsdag 08. desember 2010, klokken 21:31
Jeg bruker ikke noe mindre strøm selv om prisen går opp. Har minimert mitt forbruk som det er; 410 kWh pr måned de siste to måneder, under 400 kWh pr måned i sommerhalvåret. Elbilen lades mest mulig der det er gratis.

Da stiller du i en meget eksklusiv klasse El rayo! Uten å bli for personlig, går det an å spørre hvordan du får det til??

Bor i 2. etasje i blokk som ble etterisolert utvendig for ca 10 år siden, fyrer med ved. Sparedusj og sparepærer.

Edit: legger til at jeg har mindre enn 60 kvadratmeter å varme opp.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA