Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris og levering av nye e-golf

Startet av GRS, onsdag 08. mars 2017, klokken 22:30

« forrige - neste »

GRS

Med dører som faktisk har noe for seg, ikke bare show. ;)

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=47258
TM3P sort/sort

Troald

Denne tente jeg på, ikke minst rekkevidde og hurtigladingen. Håper den blir realisert.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Amoss

Hmm... En bil der du ikke får åpnet fordørene dersom hjulene ikke står i tilnærmet rett-frem posisjon?

... ellers er jeg enig med journalisten - hadde vært bedre med 2x3 enn 3x2.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

aurba

Sitat fra: Amoss på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:52
Hmm... En bil der du ikke får åpnet fordørene dersom hjulene ikke står i tilnærmet rett-frem posisjon?

Eller at hjulene automatisk stilles riktig posisjon  :)

Think City 2010, Lithium

GRS

Er forhåpentligvis litt mer gjennomtenkt enn det. :)
TM3P sort/sort

Electrix

Spennende ja, men litt skuffet også. Jeg hadde håpet at denne elbilen de skulle avduke var en reell helelektrisk utgave av Pacifica som allerede er lansert som plugin, ikke bare et fremtidskonsept.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Amoss

Sitat fra: aurba på tirsdag 03. januar 2017, klokken 18:15

Eller at hjulene automatisk stilles riktig posisjon  :)

Her burde du nok brukt "hermetegn" rundt "riktig". Om jeg setter fra meg bilen i en bratt og glatt bakke med forhjulene svingt inn mot fortauskanten som en ekstra sikkerhet mot å skli ned bakken, så er den posisjonen den riktige. Om bilen da automatisk "korrigerer" min "feil posisjon" av forhjulene ville jeg nok blitt en bitteliten smule irritert. Spesielt om det medfører at jeg finner igjen bilen som vrak i krysset i bunn av bakken :p

Apropos vrak ja, om bilen kommer ut for en ulykke av noe slag er det slett ikke sikkert at det overhode går ann få "justert" hjulposisjonen, noe som kan hindre/sinke en evnt. redning. Tviler derfor på at en bil med denne konstruksjonen blir typegodkjent i EU før de evnt. har posisjonert døra så langt ut at hjulet går fri uansett posisjon. Og da forsvinner stort sett fordelen med å ha en skyvedør...

Men med det sagt, ser helt klart fordelen med å ha noe annet enn tradisjonelle dører - også foran. Men slik det er laget på denne konseptbilen tror jeg neppe er så veldig gjennomtenkt enda. Så flott at de tenker nytt, men tror altså de bør fortsette å tenke litt til.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Hænningsen

Sitat fra: Electrix på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:18
Spennende ja, men litt skuffet også. Jeg hadde håpet at denne elbilen de skulle avduke var en reell helelektrisk utgave av Pacifica som allerede er lansert som plugin, ikke bare et fremtidskonsept.

Pacifica ser ut som en perfekt familiebil. Men selger Chrysler biler i Norge?
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

Electrix

Sitat fra: Hænningsen på torsdag 05. januar 2017, klokken 12:51
Sitat fra: Electrix på tirsdag 03. januar 2017, klokken 21:18

Pacifica ser ut som en perfekt familiebil. Men selger Chrysler biler i Norge?
Jeg tror ikke det finnes noen norsk importør. Synd for denne burde jo passe bra for det norske markedet. Jeg leide en 7-seter Town&Country, som Pacifica nå erstatter, da vi var i USA i fjor. Veldig grei familiebil, plass til mye bagasje selv om vi var 4 voksne og 3 barn i bilen.

Prisen for plugin hybriden starter på 370 000 kr i USA, så med avgiftsfradragene i Norge burde den være interessant her. Med EPA rekkevidde på 53 kilometer og 6,6kW ombordlader kan man spare ganske mye drivstoff. 6,6 kW laderen gjør jo at det er nyttig å plugge i kabelen når man stopper for å spise eller lignende på langtur også.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Hænningsen

Sitat fra: Electrix på torsdag 05. januar 2017, klokken 13:18
Jeg tror ikke det finnes noen norsk importør. Synd for denne burde jo passe bra for det norske markedet. Jeg leide en 7-seter Town&Country, som Pacifica nå erstatter, da vi var i USA i fjor. Veldig grei familiebil, plass til mye bagasje selv om vi var 4 voksne og 3 barn i bilen.

Prisen for plugin hybriden starter på 370 000 kr i USA, så med avgiftsfradragene i Norge burde den være interessant her. Med EPA rekkevidde på 53 kilometer og 6,6kW ombordlader kan man spare ganske mye drivstoff. 6,6 kW laderen gjør jo at det er nyttig å plugge i kabelen når man stopper for å spise eller lignende på langtur også.

EPA på 53 km holder for oss de dagene vi må ut med bil nummer to. Gi den 2 tonn hengervekt i tillegg så er den veldig interessant. Men så var det jo Fiat da...
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA