Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf slutter å lade, må startes med appen

Startet av MagnusBF, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: moby666 på søndag 22. januar 2017, klokken 23:01
I følge vognkortet er vekten 1420 kg
Vognkortet oppgir egenvekt m/fører. I vognkortet for e-golf står egenvekt med fører oppgitt til 1585kg, mens bilen er oppgitt til å veie 1510kg i bilens datablad.

Så hvis det står 1420kg i vognkortet ditt er egenvekten til bilen 1345kg.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Elmo

Det har da ingenting å si i denne sammenheng.  Du skal vel være med bilen for å få kjørt.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Esp1gr1

Sitat fra: Elmo på mandag 23. januar 2017, klokken 10:59
Det har da ingenting å si i denne sammenheng.  Du skal vel være med bilen for å få kjørt.
Ikke nødvendigvis
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business bestilt 29/11-2019, levering rundt uke 7 2020

ProsjektX

1420kg er egenvekt, uten fører. men diskusjonen her er helt off-topic, så kanskje en ny tråd hvis flere uklarheter...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

eivhelle

Sitat fra: ProsjektX på mandag 23. januar 2017, klokken 12:00
1420kg er egenvekt, uten fører. men diskusjonen her er helt off-topic, så kanskje en ny tråd hvis flere uklarheter...
Den er grei. At diskusjonen går off-topic er vel desverre slik det ofte blir når det bare finnes en bil på finn. no som skal diskuteres. Spørsmålet har utviklet seg til å bli : Om den er for dyr fordi den ligger langt over listepris, eller om prisen er grei fordi Ioniq er kraftig underpriset i forhold til konkurrentene. Jeg finner sisnevnte påstand litt søkt.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

eivhelle

Sitat fra: Elmo på mandag 23. januar 2017, klokken 10:59
Det har da ingenting å si i denne sammenheng.  Du skal vel være med bilen for å få kjørt.
Ja. Men hvis jeg skal kjøre blir vekten enda 20 kg mer, så det vel greit å vite utgangspunktet før veiing. ;)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Sitat fra: eivhelle på mandag 23. januar 2017, klokken 10:17
Sitat fra: moby666 på søndag 22. januar 2017, klokken 23:01
I følge vognkortet er vekten 1420 kg
Vognkortet oppgir egenvekt m/fører. I vognkortet for e-golf står egenvekt med fører oppgitt til 1585kg, mens bilen er oppgitt til å veie 1510kg i bilens datablad.

Så hvis det står 1420kg i vognkortet ditt er egenvekten til bilen 1345kg.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

telcontar

Er det autopark på Ioniq som leveres nå?

Siden den har aktiv filholder, så er vel hw på plass for dette vil jeg tro.

eivhelle

#68
Sitat fra: moby666 på mandag 23. januar 2017, klokken 13:05
Sitat fra: eivhelle på mandag 23. januar 2017, klokken 10:17
Sitat fra: moby666 på søndag 22. januar 2017, klokken 23:01
I følge vognkortet er vekten 1420 kg
Vognkortet oppgir egenvekt m/fører. I vognkortet for e-golf står egenvekt med fører oppgitt til 1585kg, mens bilen er oppgitt til å veie 1510kg i bilens datablad.

Så hvis det står 1420kg i vognkortet ditt er egenvekten til bilen 1345kg.
Får skylde på Hyundai Norge for desinformasjon. :police: Eller skal jeg si som Trump administrasjonen, at jeg har levert alternative fakta. ::)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

telcontar

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92000850

Noen som har peiling på hva denne mangler siden det er importbil? Antar at varmepumpa er fraværende.

Bare lurer, har ingen interesse av å kjøpe bilen. Tenkte derfor å ikke plage selger :-p

andreaBGO

det ser ut som dette er grunn bilen uten ekstra pakke, derfor mangler, skinnseter, Led lys, varme pumpe, blindsone varsel, trådløs lading for mobil, elektriskseter  ;)


lenny36

Skinnseter er et must i disse bilene. Stoffsetene ser ut som fra en Accent i 1995.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ApeX

Bil 1 har tre Ioniq stående utenfor (var fire), men har ikke vært borte å sett, så usikker på om alle bilene er barebones. Vil anta det, siden de kun har annonse ute på én bil.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Kjetil1986

Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

Kjetil1986

Og der var den solgt allerede!  ;D
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA