Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf slutter å lade, må startes med appen

Startet av MagnusBF, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

MagnusBF

Hei.
Jeg er på utkikk etter en Ionic, men forhandler sier at tidligste levering er i juli.
Derfor er det naturlig å prøve å finne en på f.eks finn.no, men det er det jo ikke noe alternativ for Ionic som jeg kan finne.

Er det noe sted som Ionic blir solgt brukt som jeg ikke klarer å finne? Heter den noe annet på finn.no enn Ionic?

På forhånd takk for hjelpen =)

Magnus

odahle

Svært få biler er levert i Norge, noe rundt 650 om jeg ikke tar feil. Så det er nok bare slik at det enda ikke er så mange biler i markedet, da mange nettopp har fått bilene sine levert. Det dukker sikkert opp noen i ny og ne, men da tror jeg du må være rask samtidig som du nok må belage deg på en relativt stiv pris.

Ser alternativet mange prøver er å ringe rundt til andre forhandlere for å sjekke leveringstid. Da kan du være heldig å finne en avbestilling med tidligere levering.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

moderator 2

Legg ut en ø.kjøpt annonse på forumets annonsedel!

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Inop

Kan hende du får treff på finn hvis du søker etter ioniQ istedenfor ioniC :)

De burde jo få ut fingeren og lage en skikkelig kategori for ioniq på finn da...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Amoss

Sitat fra: Inop på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:44
Kan hende du får treff på finn hvis du søker etter ioniQ istedenfor ioniC :)

De burde jo få ut fingeren og lage en skikkelig kategori for ioniq på finn da...

Frem til de har fått laget den kategorien holder det nok lenge å bare velge "Hyundai" og "Elektrisk drivlinje" (evnt. (også) "Hybrid"). Burde foreløpig ikke dukke opp så mange andre modeller da ;)

Btw er det null treff på det søket pr. idag.
http://m.finn.no/car/used/search.html?make=0.772&engine_fuel=0%2F4&engine_fuel=0%2F11111&filters=
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: odahle på tirsdag 03. januar 2017, klokken 16:18
Ser alternativet mange prøver er å ringe rundt til andre forhandlere for å sjekke leveringstid. Da kan du være heldig å finne en avbestilling med tidligere levering.

Her er en som har gjort det:
Sitat fra: Huskestue på lørdag 31. desember 2016, klokken 21:24
Auto elite i Oslo hadde en bil for to dager siden
Lieco utenfor Bergen hadde to tilgjengelig før jul en svart.
Kroghs bilsalg i Oslo hadde bil som kom i Jan/feb.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

fredriks

Ta en ringerunde til forhandlere og hør om de har noen avbestillinger. Du kan jo være heldig om du ikke er kresen på farge og utstyr.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

MagnusBF

Takk for svarene =) Jeg skal ta en ringerunde for se hva som finnes.

MagnusBF

Da var Ioniq kjøpt =) Andre forhandleren jeg ringte til hadde en bil stående =)
Takk for tipsene dere kom med  ;D

TJK

Gratulerer.
Hvilke farge og utstyr ble det?

downlow

Var innom Buskerud Bilsenter for 2 dager siden, de hadde merkelig nok 3-4 Ioniq stående der selv om de ikke er forhandler av dette merket. Dere som er interesert kan jo ta en telefon å høre http://www.buskerudbilsenter.no/  Kanskje de har importert fra et annet land? Bilene var ihvertfall helt nye
2017 Leaf Tekna 30 kWh

eltilki

Ringte Buskerud Bilsenter idag og de bekreftet at alle Ioniq er utsolgt. Ringte et par andre bilforhandlere utenfor Oslo og noen av dem kunne bekrefte at de solgte de i hadde noen dager tilbake. Det er ingen som har Ioniq stående.

Hvordan er det hvis man importerer fra tyskland via en forhandler?
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

bno

Hvorfor via forhandler? Fordyrende mellomledd. Husk på at an ikke har varmepumpe Tyskland.

Har hentet biler i Tyskland i 16 år. Til det med import av denne bilen nå sier jeg "Glem det"!!"!
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Inop

SitatHar hentet biler i Tyskland i 16 år. Til det med import av denne bilen nå sier jeg "Glem det"!!"!

Hvorfor? Pga varmepumpen?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA