Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf slutter å lade, må startes med appen

Startet av MagnusBF, onsdag 08. mars 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

eltilki

Kunne du bare utdype deg ang hvorfor man ikke bør importere det fra Tyskland? Gjennom en forhandler vil jeg tro at man kan forhandle seg frem til garantier når det gjelder batteri og km?
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

bno

#17
Garanti på Hyundai i Tyskland er 5 og 8 år. Mitt råd Ikke kjøp enda. Her jeg verdifri og driver ikke med import lengre er arbeidsfri. Ingen second agenda. Bare grei.  ;D Hadde det vært butikk her hadde man hatt dem på Finn nå. Hyundai har valgt en strategi som gir uttelling-  thats it :police:
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

eltilki

#18
Ser poenget ditt men det finnes vel flere veier på hvordan man ønsker seg bil. En av fremgangsmåte være å finne ut om en "global" eller "regional" forhandler om har butikker i flere andre land inkl. Norge. Om man kan via dem undersøke om det eksistere biler i deres andre butikker som kan hentes til Norge bør kunne gå. Med dette åpner det seg en åpning for at forhandler leverer og dermed dekker han garanti siden bilen er hentet innenfor samme selskap.Tenker bare høyt....


kan bare legge til at jeg snakket med en forhandler som kunne levere Ioniq i mars. Bilen har, standard hvit farge, Tekninkpakke, vinterhjul, og "wallbox" som lader på 4,5 timer inkl. installasjon hjemme. Prisen er 292.000kr . Hva syns dere om denne prisen?
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

moby666

Prisen på IONIQ i Norge er for lav i forhold til andre land, derfor er det ikke lønnsomt å importere selv slik det er med Soul, Leaf etc.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bno

Sitat fra: moby666 på torsdag 19. januar 2017, klokken 13:22
Prisen på IONIQ i Norge er for lav i forhold til andre land, derfor er det ikke lønnsomt å importere selv slik det er med Soul, Leaf etc.

Det var en spesiell vinkling til Nordmann å være. Må si det :o
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

HPSE

Ligger en Ioniq på Finn no... Jævlig dyr men..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

eltilki

2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

Kjetil1986

Jeg hadde ikke betalt 30 000,- kroner over nypris
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

telcontar

Alltid noen som skal prøve å tjene litt ekstra når ikke er biler å få tak i med engang.

Men brukt og 30k over nypris, tror han skal slite litt

En til svensk

Jeg ville ikke kjøpt til den prisen, men han kan jo prøve.  :)
Jeg ringte rundt alle Hyundai-forhandlere innenfor noen mil fra Oslo forrige uken og fant ut at Aaby auto hadde flere på vei inn som ikke var solgt ennå. Teknikkpakke og skinn på alle hvis jeg ikke husker feil. Noen som skulle komme i begynnelsen av mars og noen i mars-april.
Vi fikk bestilt en med beregnet levering i mars. Betydelig bedre enn juni-juli som alle andre forhandlere oppga.
Kanskje de er solgt nå, men tenkte i hvert fall tipse hvis det er noen annen som er på jakt.
2017 Hyundai Ioniq (nå kjørt ca 24000 km)
Bruker ellers mest sykkel til hverdags.

Ventet på oppdatert Leaf med 40 kWh, men ble skuffet igjen og igjen når inget skjedde. Ga opp Nissan og bestilte i stedet Hyundai Ioniq januar 2017. Ble levert i mars. Veldig fornøyd!
Tidligere brukt Leaf og iOn av og til fra venner og Nabobil.

moby666

Folk kjøper egolf og i3 til 350000. Det er galskap. I forhold til det er 330000 for ioniq ikke så galt.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

eltilki

Sitat fra: En til svensk på fredag 20. januar 2017, klokken 14:30
Jeg ville ikke kjøpt til den prisen, men han kan jo prøve.  :)
Jeg ringte rundt alle Hyundai-forhandlere innenfor noen mil fra Oslo forrige uken og fant ut at Aaby auto hadde flere på vei inn som ikke var solgt ennå. Teknikkpakke og skinn på alle hvis jeg ikke husker feil. Noen som skulle komme i begynnelsen av mars og noen i mars-april.
Vi fikk bestilt en med beregnet levering i mars. Betydelig bedre enn juni-juli som alle andre forhandlere oppga.
Kanskje de er solgt nå, men tenkte i hvert fall tipse hvis det er noen annen som er på jakt.

Du har helt rett!

Jeg skal også bestille. Jeg fatter egentlig ikke at Hyundai ikke har bestilt flere av disse før. Ble kåret til årets bil 2017.
2019 Tesla model X 75D
2018 JAGUAR I-PACE SE LAUNCH EDITION - Bestilt 1/3-18 - Avbestilt
2017 Renault Zoe Z.E 40
2014 Leaf Acenta 24kW - Solgt

eivhelle

#28
Sitat fra: moby666 på fredag 20. januar 2017, klokken 17:07
Folk kjøper egolf og i3 til 350000. Det er galskap. I forhold til det er 330000 for ioniq ikke så galt.
Hvis noen andre hadde fått kjøpt tilsvarende e-golf og i3 til 290k ville en pris på 350k vært galskap. Men det er ikke tilfelle. Derimot er det galskap å betale 330k for en bil andre får kjøpt for 290k.

Man kan gjerne mene at e-golf, i3 og Ioniq er like mye verdt, men det forandrer ikke det faktum at prisen faktisk er forskjellig.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

moby666

Det er poenget mitt. På egolf og i3 er det mange som får 30.000 rabatt, mens andre får ingenting. Det blir vel det samme? Disse 2 Bilene er også kraftig overpriset pga merket på panseret. Ingen tvil om IONIQ er en vesentlig bedre elbil enn disse 2.


Sitat fra: eivhelle på fredag 20. januar 2017, klokken 20:26
Sitat fra: moby666 på fredag 20. januar 2017, klokken 17:07
Folk kjøper egolf og i3 til 350000. Det er galskap. I forhold til det er 330000 for ioniq ikke så galt.
Hvis noen andre hadde fått kjøpt tilsvarende e-golf og i3 til 290k ville en pris på 350k vært galskap. Men det er ikke tilfelle. Derimot er det galskap å betale 330k for en bil andre får kjøpt for 290k.

Man kan gjerne mene at e-golf, i3 og Ioniq er like mye verdt, men det forandrer ikke det faktum at prisen faktisk er forskjellig.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA