Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Effekt ved hurtiglading

Startet av madsskon, onsdag 08. mars 2017, klokken 16:48

« forrige - neste »

madsskon

Min 2016 75D sluttet plutselig i dag tidlig å regenerere.. Noen andre som har opplevd dette? Evt hva gjorde dere for å rette feilen? Er på tråden til Tesla Motors...
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Bjoris

Fult batteri eller veldig kaldt så kan den ikke regenerere, men om det ikke er steinkaldt og/eller batteriet er helt fult så er det noe feil... Du ser om du har stipplet linje på effektmåleren;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

madsskon

Vil ikke karakterisere -3 som steinkaldt akkurat... får se om det kommer tilbake da.. første natta siden bilen var ny at den står utendørs, ellers pleier den stå i garasjen (ikke oppvarmet).
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

dainai

Sitat fra: madsskon på tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:04
Vil ikke karakterisere -3 som steinkaldt akkurat... får se om det kommer tilbake da.. første natta siden bilen var ny at den står utendørs, ellers pleier den stå i garasjen (ikke oppvarmet).

-3,  ute = kallt batteri = ingen regen

Christopher Neumann Ruud

Nedsatt regenering begynner å gjøre seg gjeldende allerede fra +10C,og dersom batteriet har fått lov til å komme ned i minusgrader kan du regne med at det tar minst en halvtimes kjøring før regen er tilbake for fullt.

madsskon

Da lærte man noe nytt i dag også. Merkelig egentlig , for mener at vår Kia Soul regnererer i alle temperaturer..
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Christopher Neumann Ruud

Sitat fra: madsskon på tirsdag 03. januar 2017, klokken 13:44
Da lærte man noe nytt i dag også. Merkelig egentlig , for mener at vår Kia Soul regnererer i alle temperaturer..

Det gjør forsåvidt Tesla også, men det kommer an på om batteriet holder omgivelsestemperaturen, eller om batteriet er varmt (varmet av klimaanlegget eller fordi den har ladet osv.)

nie

#7
Sitat fra: madsskon på tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:04
Vil ikke karakterisere -3 som steinkaldt akkurat... får se om det kommer tilbake da.. første natta siden bilen var ny at den står utendørs, ellers pleier den stå i garasjen (ikke oppvarmet).
Kanskje den har stått på lading når den har stått i garasjen, mens den ikke ladet når den stod ute?
Ved lading i moderat kulde opprettholdes en viss temp på batteriet og man har en viss regenerering ved oppstart.

Amoss

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 03. januar 2017, klokken 13:48
Det gjør forsåvidt Tesla også, men det kommer an på om batteriet holder omgivelsestemperaturen, eller om batteriet er varmt (varmet av klimaanlegget eller fordi den har ladet osv.)

... eller stått inne i en (oppvarmet?) garasje.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

fonberg

Dette temaet dukker opp hver vinter på dette forumet - fjerde vinteren nå
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

aness

Sitat fra: Amoss på tirsdag 03. januar 2017, klokken 14:13
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 03. januar 2017, klokken 13:48
Det gjør forsåvidt Tesla også, men det kommer an på om batteriet holder omgivelsestemperaturen, eller om batteriet er varmt (varmet av klimaanlegget eller fordi den har ladet osv.)

... eller stått inne i en (oppvarmet?) garasje.

Og bare så det også er nevnt, slår du av Range Mode så får du regen tilbake fortere, men da med høyere forbruk selvfølgelig.

Øyvind.h

Istedenfor "Regen disabled - drive carefully" burde Tesla åpenbart skrevet noe mer forklarende og helst langt mer synlig.

Eksempelvis Regenerative braking disablet due to XXXXX" hvor XXX kan være fullt batteri eller kulde (evt varme i ekstreme tilfeller?).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

madsskon

Jeg fikk ingen feilmelding , kun gul varseltrekant.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Kvark

S85D

Christopher Neumann Ruud

Fra brukerhåndbokas side 4.21:

SitatThe amount of energy fed back to the Battery using regenerative braking can depend on the current state of the Battery and the charge level setting that you are using.
If regenerative braking is limited, a dashed yellow line displays on the power meter. For example, regenerative braking may be limited if the Battery is extremely hot or cold because the surplus energy is used to cool or heat the Battery.
Regenerative braking is also limited if the Battery is already fully charged.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA