Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Effekt ved hurtiglading

Startet av madsskon, onsdag 08. mars 2017, klokken 16:48

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: jlan på onsdag 11. januar 2017, klokken 19:38
Sitat fra: Thor2014 på mandag 09. januar 2017, klokken 20:16
TACC bremser ikke med bremsene hvis det ikke er en bil foran.
Så TACC vil ikke nødvendigvis klare å holde hastigheten nede til satt verdi i en bratt nedoverbakke? Jeg har ikke opplevd det, men greit å vite i tilfelle.
Hvis det er en bil foran vil den bremse. Ikke ellers.

jlan

Ja du har nok rett i det. Da er det jo Cruise Out Of Control. Burde være enkelt å løse i SW. Men kanskje det burde legges inn en advarsel hvis bremsene går varme. Enten det er bil foran eller ikke.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

aness

Sitat fra: jlan på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:13
Ja du har nok rett i det. Da er det jo Cruise Out Of Control. Burde være enkelt å løse i SW. Men kanskje det burde legges inn en advarsel hvis bremsene går varme. Enten det er bil foran eller ikke.

Bremsene går ikke varme på vanlig vei med mindre du kjører helt idiot.

At bilen derimot har redusert regenerering, altså "motorbrems", står klart og tydelig som gule stiplede linjer på "wattmeteret".

Jeg har kjørt over fjellpass i Alpene og bremsene ble knapt brukt i nedoverbakken, med varmt batteri selvfølgelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA