Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planetpatruljen på BarneTV - Ensidig fokus på fossilbiler

Startet av Victorious, onsdag 08. mars 2017, klokken 12:21

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Er jo mange som mener Soul er jalla, kjipt interiør osv osv osv
Jeg forstår ikke hva som er så dritdårlig, jeg hadde drøyt to gode år i Soul, og savner den når jeg skal inn i Ioniq....
Soul er den desidert morsomste bilen jeg har hatt, aldri før har så mange pene damer hilst og smilt som når jeg var ute i Soulen  :P

AppleKnocker

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 14. mai 2017, klokken 15:06
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. mai 2017, klokken 08:38
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 14. mai 2017, klokken 02:59
Soul er en elbil med mange gode egenskaper og har en egen karaktær og design som ser ut til å polarisere folk,

de fleste er meget godt fornøyde med Soul,
noen få blir utrolig provosert av bilen.

Fint at ikke alle biler er som grå mus.
Har tenkt litt på det du nevner her siden jeg jobber med psykiatri, det er en intensitet hos noen som klart reflekterer noen indre behov eller konflikter. Er jo ikke mulig å vite hva det kommer av, men det må være en form for utløp av indre frustrasjoner som uttrykker seg ved å angripe en ytre "fiende".
Noen rasjonaliserer og innrømmer ikke for seg selv at det er egen aggresjon og frustrasjon de uttrykker. Det er ikke sundt, men det nytter jo ikke å diskutere med sånne folk.
Polarisering blir vi jo alle fanget av. Det er imidlertid mulig å komme seg ut av hvis en har lyst.
Det er fint at vi er forskjellige, og noe mer høflighet og respekt hadde vært fint. Lurt å starte med seg selv.
Godt reflektert.

Entusiasme og engasjement for elbiler er stort sett positivt. Det trengs absolutt kritiske vurderinger av elbiler og ny teknologi, men for å ha en verdi for forumet må det etterstrebes å formidle dette på en konstruktiv måte. En krevende oppgave.

Greit å huske også at elbilforum er åpent ( bl.a. vises søkeresultat direkte i google ), og svært mange leser postene her anonymt. Informasjon her kan få større betydning enn man tenker på, både på godt og vondt.
Omverdenen anser i stor grad at elbilforum er en boble som er avskåret fra resten av verden. Det er heller ikke heldig å forsterke det inntrykket.

Litt spydigheter, satire, humor, ironi og påstander rett fra levra må man tåle også om elbiler. F.eks at Leaf ser ut som en påkjørt frosk, at I3 er for hipstere, at Zoe er for damer og at Tesla er en semipremium bil som  kun kjøpes av drittsekker som vil kjøre i kollektivfeltet.

Det som er spesielt med Soul er at den har en menighet hvor en liten klikk forsvarer egne valg og bilmerket sitt til og lang forbi det absurde. Ingen andre blir så provosert over at ulemper ved en bil blir påpekt.

Og jeg tror de fleste som googler "Soul eller Ioniq" bør bli informert om at for 95% av dem, er Ioniq et bedre valg.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Øyvind.h

Når noen gjør det til sin misjon i livet å skrive mest mulig negativt om en bil blir man sittende og undre ja. Heldigvis ikke mange som har et slikt kall :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA