Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planetpatruljen på BarneTV - Ensidig fokus på fossilbiler

Startet av Victorious, onsdag 08. mars 2017, klokken 12:21

« forrige - neste »

moby666

Godt valg. Har kjørt begge biler endel og egolf er muligens en bedre bil, men soul er en mye bedre elbil enn egolf. Og det er jo nettopp en elbil du kjøper deg :+1:
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

knut.aulie

Sitat fra: rolandvg99 på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:50
Liker det lyse, åpne miljøet i Soul vesentlig bedre enn huletendensene i e-golf
Det er et vesentlig poeng som kan påvirke humøret i en ganske stor grad.

rolandvg99

Sitat fra: moby666 på fredag 12. mai 2017, klokken 17:07
Godt valg. Har kjørt begge biler endel og egolf er muligens en bedre bil, men soul er en mye bedre elbil enn egolf. Og det er jo nettopp en elbil du kjøper deg :+1:

Soul er herved bestilt. Det blir en Titanium Silver eller en Sort/Rød (alt avhengig av hva som ankommer forhandler først, for nå - nå gidder jeg ikke vente lenger!).

Prøvesatt baksetet for å være helt sikker og fikk bekreftet at midtsete kan brukes av selv mine 187 cm i nødsfall. I e-Golf satt jeg med pinlig adskilte bein. Soul tar 3 voksne - e-Golf 2 voksne og et barn i midten, eller 2 barn og en voksen i midten.

E-Golf var forresten overraskende  plasskrevende inndre mål tatt i betraktning. Over 2 meter bredde m/speil uten at jeg følte at den plassen kom passasjerer tilgode. Det jeg kommer til å savne er ACC og hovedlys (klart best av de elbilene jeg har prøvd, men fremdeles stusselig i forhold til "skaubrennerne" på Renaulten).

Men, skit i de andre! Nå blir det "Soul with a capital S".

:)
"I like soul with a capital S"

knut.aulie


AppleKnocker

Bra bil for de med vond rygg, dårlig hørsel (blinkehøyttalere for tunghørte) og som liker beige interiør:P

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

rolandvg99

Sitat fra: AppleKnocker på fredag 12. mai 2017, klokken 22:50
Bra bil for de med vond rygg, dårlig hørsel (blinkehøyttalere for tunghørte) og som liker beige interiør:P

HÆ?!
"I like soul with a capital S"

rolandvg99

Interiøret tenderer vel mer til grått enn beige?
"I like soul with a capital S"

...


rolandvg99

"I like soul with a capital S"

AmocoCadiz

Soul er en elbil med mange gode egenskaper og har en egen karaktær og design som ser ut til å polarisere folk,

de fleste er meget godt fornøyde med Soul,
noen få blir utrolig provosert av bilen.

Fint at ikke alle biler er som grå mus.

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 14. mai 2017, klokken 02:59
Soul er en elbil med mange gode egenskaper og har en egen karaktær og design som ser ut til å polarisere folk,

de fleste er meget godt fornøyde med Soul,
noen få blir utrolig provosert av bilen.

Fint at ikke alle biler er som grå mus.
Har tenkt litt på det du nevner her siden jeg jobber med psykiatri, det er en intensitet hos noen som klart reflekterer noen indre behov eller konflikter. Er jo ikke mulig å vite hva det kommer av, men det må være en form for utløp av indre frustrasjoner som uttrykker seg ved å angripe en ytre "fiende".
Noen rasjonaliserer og innrømmer ikke for seg selv at det er egen aggresjon og frustrasjon de uttrykker. Det er ikke sundt, men det nytter jo ikke å diskutere med sånne folk.
Polarisering blir vi jo alle fanget av. Det er imidlertid mulig å komme seg ut av hvis en har lyst.
Det er fint at vi er forskjellige, og noe mer høflighet og respekt hadde vært fint. Lurt å starte med seg selv.

rolandvg99

Om en blir sint av å se/sette seg inn i en Soul har man problemer. Lyst og oppkvikkende interiør. Helt klart den bilen som minner meg mest om min 98-model Renault Kangoo (som også provoserte en god del mennesker), bortsett fra bagasjeplassen, som var enorm i Kangoo, tross lengde på kun 3,98 meter.

Jeg elsker biler med artig utseende og løsninger som maksimerer innvendig plass på tross av beskjedne ytre mål. Min snart forhenværende Renault Grand Scenic har f.eks. ytre flatemål som en Leaf, men utrolig mye mer innvendig plass og enorm fleksibilitet. Soul ble den bilen som gir meg mest av dette og som samtidig gir meg en rekkevidde jeg kan leve med selv vinterstid.
"I like soul with a capital S"

jkirkebo

Sitat fra: rolandvg99 på søndag 14. mai 2017, klokken 09:18
Jeg elsker biler med artig utseende og løsninger som maksimerer innvendig plass på tross av beskjedne ytre mål. Min snart forhenværende Renault Grand Scenic har f.eks. ytre flatemål som en Leaf, men utrolig mye mer innvendig plass og enorm fleksibilitet.

Det stemmer bra, jeg hadde en kunde som kom med en slik for å hente solcellepaneler. Panelene er 99x164x4,2cm og han fikk lett inn alle 12 (!) panelene han hadde bestilt.

I Leafen går det ikke inn et eneste panel, min gamle Model S klarte 6 stk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rolandvg99

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. mai 2017, klokken 12:27
Sitat fra: rolandvg99 på søndag 14. mai 2017, klokken 09:18
Jeg elsker biler med artig utseende og løsninger som maksimerer innvendig plass på tross av beskjedne ytre mål. Min snart forhenværende Renault Grand Scenic har f.eks. ytre flatemål som en Leaf, men utrolig mye mer innvendig plass og enorm fleksibilitet.

Det stemmer bra, jeg hadde en kunde som kom med en slik for å hente solcellepaneler. Panelene er 99x164x4,2cm og han fikk lett inn alle 12 (!) panelene han hadde bestilt.

I Leafen går det ikke inn et eneste panel, min gamle Model S klarte 6 stk.
Var på Jumpking og henta den nest største ovale trampolina for 2 år siden og han spurte om hvor jeg hadde tilhengeren. Litt lang i maska da jeg tok den inn i bilen med en bakseteplass til overs og kona i forsetet.
"I like soul with a capital S"

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. mai 2017, klokken 08:38
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 14. mai 2017, klokken 02:59
Soul er en elbil med mange gode egenskaper og har en egen karaktær og design som ser ut til å polarisere folk,

de fleste er meget godt fornøyde med Soul,
noen få blir utrolig provosert av bilen.

Fint at ikke alle biler er som grå mus.
Har tenkt litt på det du nevner her siden jeg jobber med psykiatri, det er en intensitet hos noen som klart reflekterer noen indre behov eller konflikter. Er jo ikke mulig å vite hva det kommer av, men det må være en form for utløp av indre frustrasjoner som uttrykker seg ved å angripe en ytre "fiende".
Noen rasjonaliserer og innrømmer ikke for seg selv at det er egen aggresjon og frustrasjon de uttrykker. Det er ikke sundt, men det nytter jo ikke å diskutere med sånne folk.
Polarisering blir vi jo alle fanget av. Det er imidlertid mulig å komme seg ut av hvis en har lyst.
Det er fint at vi er forskjellige, og noe mer høflighet og respekt hadde vært fint. Lurt å starte med seg selv.
Godt reflektert.

Entusiasme og engasjement for elbiler er stort sett positivt. Det trengs absolutt kritiske vurderinger av elbiler og ny teknologi, men for å ha en verdi for forumet må det etterstrebes å formidle dette på en konstruktiv måte. En krevende oppgave.

Greit å huske også at elbilforum er åpent ( bl.a. vises søkeresultat direkte i google ), og svært mange leser postene her anonymt. Informasjon her kan få større betydning enn man tenker på, både på godt og vondt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA