Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av kjor1, mandag 03. januar 2011, klokken 15:58

« forrige - neste »

kjor1

Hei!

Først: beklager at jeg poster dette to plasser på forumet, men var litt usikker på hva som er riktig "plassering".....

Har akkurat kjøpt meg en Buddy, og har i det store og hele basert meg på og lade på skolen (NTNU - de har gratis lading for alle, uten tidsbegrensning). Men det viser seg at man må ha denne universalnøkkelen for å få tilgang til dette ladepunktet, og også alle andre ladepunkt som er aktuelle (Jfr ladestasjoner.no)

Har meldt meg inn i Norstart, men det går vel fort en ukes tid før jeg får denne velkomstpakken med nøkkel.

Så, i mellomtiden er jeg NØDT til å lade. Er det plasser man kan få tak i nøkkel i Trondheim? Noen som har en å selge eller låne bort?

Evt er det mulig å bruke disse ladepunktene uten nøkkel? Hvis noen har glemt og låse etc? Har ikke peiling på hvordan dette fungerer, som dere sikker skjønner...... :-)

Mvh Erik, på forhånd takk!

Lars C. Krogenæs

Hei. Slettet din dobbeltpost. Greit å få svar kun 1 sted.

Prøv Trondheim kommune på tlf 91760202

De har en Bjørn Ove Berthelsen, som ikke er handlingslammet.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Baltor

Jeg bor ikke i Trøndelag, men prøver å hjelpe.
Har du spurt driftsavdelingen på NTNU? På Universitetet i Stavanger har vi 9 ladepunkter, driftsavdelingen leverer ut nøkler til de som trenger det. (men i praksis er det lettere å la boksene være ulåst ;D)
Det kommunale parkeringsselskapet har kanskje nøkkel? I Stavanger kan man hente nøkkel hos Stavanger Parkering.
Dette er en standardnøkkel som kan kjøpes hos el-grossister og installatører (i allefall de som forhandler Defa utstyr). Kanskje også de som filer og selger nøkler og låser?
HVIS DU RINGER TIL NORSTART KAN DE SIKKERT HASTESENDE EN NØKKEL I EN KONVOLUTT, DE ER GODE PÅ MEDLEMSSERVICE ;)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Truls

Jeg rotet bort min nøkkel, men fant ut at nøkkelen til strømuttaket i båthavna passet!  Denne typen strømuttak finnes i mange mange båthavner rundt om, nøkkelen er lik overalt, har du båt har du den kanskje allerede på knippet ditt :)
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

kjor1

Hei!

Tusen takk for utrolig raske og gode svar.

Norstart ordnet opp for meg, dvs de sender nøkkel med A-post så jeg sannsynligvis får den iløpet av morgendagen. Kjempeservice!

Dessuten hadde jeg flaks da jeg kjørte til NTNU i dag - "ladeboksen" var åpen, så det var bare å plugge rett inn uten nøkkel :D

El rayo

Se http://www.ladestasjoner.no/
Skriv Trondheim i søkefeltet, så vises lokale ladestasjoner som blå bobler på kartet. Klikk på en boble i nærheten og se om du finner en som ikke er låst. Se "tilgang:"
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Helge

Sitat fra: kjor1 på onsdag 08. desember 2010, klokken 18:22Dessuten hadde jeg flaks da jeg kjørte til NTNU i dag - "ladeboksen" var åpen, så det var bare å plugge rett inn uten nøkkel :D

Flaks og flaks fru Blom  :D  Jeg har vært innom og parkert/ladet 8 til 10 ganger i høst på den eldste elbilplassen på NTNU (der det er 6 uttak) og jeg har så langt ALDRI erfart at de tre ladestolpene har vært låst. Det skulle ellers komme flere nye plasser på NTNU før jul ;D  -  4 uttak ved elektro og 4 ved byggteknisk slik at det blir 14 ladeuttak fordelt på 3 plasser på Gløshaugen samt også ladeplasser ved NTNU Dragvoll og Kalvskinnet.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Baltor

Hvis dette er på et overvåket område er det ikke påbudt at boksen skal låses, (selv om den er lavt nede) På UiS regnes det som overvåket at det går streifvakter, så våre 9 bokser er også alltid åpne.
Gratulerer til NTNU med mange nye ladeplasser, pass på at de kommer med på NOBIL
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA