Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Syntetisk "motorlyd" i e-Golf

Startet av NordicMaster, tirsdag 07. mars 2017, klokken 14:16

« forrige - neste »

NordicMaster

Hei

Jeg hadde et Blackvue dashcam i min Tesla (foran og bak) og fikk hjelp av en entusiast til monteringen slik at det tok opp kontinuerlig. Finnes det et firma der ute (bor i Oslo) eller en entusiast som kan hjelpe meg med å montere et Blackvue (eller annet kamera) som tar opp kontinuerlig uten å bruke sigarettuttaket (vil at det skal være så anonymt som mulig)?

DBR

Hør med bilkomponenter.no han holder til på kløfta

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


NordicMaster


hemi

har lyst på selv, post bilder om du gjør det

Olemann

#4
Jeg har dashcam i min i3, veldig kjekt.  Bruker sig.uttaket med USB, og kobler når jeg parkerer over til en helt ordinær liten USB batteripakke (kr. 400.-) som ligger mellom setene. Denne lades ved kjøring og er alltid full i praksis. Tar 5 sekunder å koble om og den holder i timesvis.   Pass bare på å kjøpe et dashcam som slokker displayet etter en tid (noe de aller fleste gjør) ettersom det er det som sluker strøm.
På denne måten slipper jeg inngrep i bilens elanlegg og har opptak både under kjøring og parkering.  Billig er det og.

Kavorka

Kan heller hente strøm fra obd2 porten under rattet, enn å styre med sigarettenner og batteripakke.

For eksempel https://www.amazon.com/ONEU-OBD-II-Intelligent-Tachograph-devices/dp/B00WQSFLPS

Regner da med at i3's 12v batteri lades av hovedbatteri når bil er av.

NordicMaster

Av erfaring så vil jeg helst ha en løsning som er "install and forget". Batteribank er sikkert greit, men det gjør at jeg må tenke på det og da betaler jeg gjerne litt ekstra og så fungerer det bare. Jeg tipper jeg bruker selskapet som nevnt som kobler dette til kontinuerlig drift. Tipper og det blir Blackvue 750 som har egen skjem.

Ramgad

Er det noen som har fått til å montere en dashcam, som er mer eller mindre usynlig? Legg gjerne ut bilder :)

geear

Sitat fra: Olemann på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:28
Jeg har dashcam i min i3, veldig kjekt.  Bruker sig.uttaket med USB, og kobler når jeg parkerer over til en helt ordinær liten USB batteripakke (kr. 400.-) som ligger mellom setene. Denne lades ved kjøring og er alltid full i praksis. Tar 5 sekunder å koble om og den holder i timesvis.   Pass bare på å kjøpe et dashcam som slokker displayet etter en tid (noe de aller fleste gjør) ettersom det er det som sluker strøm.
På denne måten slipper jeg inngrep i bilens elanlegg og har opptak både under kjøring og parkering.  Billig er det og.
Hva med powerbank som gir output samtidig som den lades? Det må vel finnes? Da kan den jo bare alltid stå plugget i via powerbanken. Det å plugge om kommer aldri jeg til å gidde iallfall. I fossilbilen har jeg droppet opptak mens bilen er av. Orket ikke styre med det.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

itre

#9
Jeg har en blackvue som tar opp i begge retninger, koblet til en batteribank fra blackvue (https://www.blackvue.com/power-magic-battery-pack/)

Det var lett å montere selv, ledninger trekkes i taket ved å dytte de inn langs taktrekket, samt inn langs gummilistene mellom dørene og rammen, det er god plass innerst langs disse. Jeg måtte skru av en liten plastbit mellom for og bakdøren for kamera til bakvindu, men ellers var alt med hendene og baksiden av et par plastikk kniver. Ett hederlig  unntak av koblingen av Power Magic Battery Pack, som jeg ønsket skjult. Dette er montert av min lokale bilforhandler der sikringsboksen sitter (i fotbrønnen til forsetepassasjer).

Batteripakken lader mens bilen er i drift eller når den er koblet til strøm. Eneste tidspunktet den ikke tar opp lengre er hvis den står parkert lengre enn 8-9 timer), da er batteriet tomt.

Tenk nøye gjennom hvor i frontruten kamera plasseres, da vindusviskeren ikke tar spesielt høyt på ruten for passasjersiden, mitt kamera er plassert rett under speilinnfestingen. En negativ del med denne plasseringen er at det er rett foran lys-sensoren i speilet for å skru av/på bilens lys/blending av speil. Det reduserer sensitiviteten noe, og skrur nærlysene på oftere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA