Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladehastighet på nye 2170 batterier

Startet av zbk, tirsdag 07. mars 2017, klokken 01:26

« forrige - neste »

zbk

Nå nærmer det seg vel at typegodkjenningen og offisiell NEDC-rekkevidde blir klar. Opel selv sier "Mer enn 500 km rekkevidde på én lading", men hva tror du blir det endelige tallet? Stem og se om gruppe-intelligensen kommer fram til det rette svaret  8)

Selv gjetter jeg at tallet ender på 525km, men tror heller det blir mer enn mindre enn dette.

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt


Ipadjove


knut.aulie

En bør ha EPA tallet i hodet, NEDC er jo en illusjon uansett så de 500 GM har antydet er nok maks!

erato

Når batteriet er tomt, er det tomt. Uansett hva vi gjetter på her.

knut3448

Jeg gjetter 556km. Det er basert på Leaf som har 107 epa og 250 nedc. 250/107×238=556 (:

Kan ikke si jeg venter i spenning på NEDC tallet, vi vet allerede hva "reell" rekkevidde er.

zbk

Er vel enig at man ikke venter i spenning, akkurat  ::), men det vil nå bli litt morsomt å se hvilken kjørelengde de klarer å skvise ut av den urealistiske syklusen også.

Husk avstemmingen i toppen av saken  8).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut.aulie

Sitat fra: zbk på mandag 02. januar 2017, klokken 13:46

Husk avstemmingen i toppen av saken  8).
Husk at vi som bruker Tapatalk ikke ser den engang [emoji6]

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Gnilre

#9
Jeg brukte Kia Soul for å regne ut forholdet mellom EPA og NEDC og fant ut at Ampera-e går 541 km. Brukte BMW i3 også, og da havnet jeg på over 600 km. Ellers er ikke NEDC så urealistisk dersom man kjører uten varme og kjøling i 60-70 km/t. Jeg har kjørt en Soul 229 km med 212 km NEDC rekkevidde. Har kjørt Leaf 24 kWh også, og med den har jeg vært sjanseløs på NEDC.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvorfor bry seg med den teoretiske NEDC overhode? ihht til denne "testen" trenger bilen å vært utenfor et laboratorium, speil kan fjernes, karosseriskjøter kan teipes og dekk/felg kombinasjoner man ikke ser på noen produksjonsbiler kan benyttes.

Viktigere å få fram WLTP; de krever i det minste at man faktisk har kjørt bilen i en testløype. Hvem andre enn Opel tør å bruke disse tallene :-)

zbk

Og fasiten ble 520km.

Det viser seg nok en gang at "crowd intelligence" funker  8), med ~45% av stemmene sentrert om det endelige tallet (om vi tar med de to alternativene som var nærmest fasit.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA