Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading på hytta; 230V 3-fase IT nett

Startet av Toalmar, søndag 05. mars 2017, klokken 20:13

« forrige - neste »

Toalmar

Som overskriften sier lurer jeg på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med BMW sin Wallbox Pro.
Er ute etter fordeler / ulemper med denne kontra annen ladestasjon
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jkirkebo

Sitat fra: Toalmar på lørdag 31. desember 2016, klokken 12:42
Som overskriften sier lurer jeg på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med BMW sin Wallbox Pro.
Er ute etter fordeler / ulemper med denne kontra annen ladestasjon

Noen ulemper er det ihvertfall:

- Den er enormt stor (nesten en meter høy!)
- Den er veldig dyr
- Fastmontert kabel betyr at den ikke kan brukes av alle elbiler (f.eks om noen med en Kia kommer på besøk)
- Fastmontert kabel på 3,5m lengde kan bli for kort for enkelte (med løs kabel er maks lengde 10m)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 31. desember 2016, klokken 17:28
Sitat fra: Toalmar på lørdag 31. desember 2016, klokken 12:42
Som overskriften sier lurer jeg på om det er noen her som kan dele sine erfaringer med BMW sin Wallbox Pro.
Er ute etter fordeler / ulemper med denne kontra annen ladestasjon

Noen ulemper er det ihvertfall:

- Den er enormt stor (nesten en meter høy!)
- Den er veldig dyr
- Fastmontert kabel betyr at den ikke kan brukes av alle elbiler (f.eks om noen med en Kia kommer på besøk)
- Fastmontert kabel på 3,5m lengde kan bli for kort for enkelte (med løs kabel er maks lengde 10m)
Enig i at den er både stor, kostbar og kanskje har litt kort fast kabel, men at den ikke kan lade de med type 1 er ikke noe problem.

Mener denne har mulighet til å styre når lading skal foregå, noe som er ganske greit.
Vil vel tro at strømprisen vil bli styrt etter når folk bruker strøm og da kan det være ok.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jkirkebo

Sitat fra: Toalmar på lørdag 31. desember 2016, klokken 17:44
Enig i at den er både stor, kostbar og kanskje har litt kort fast kabel, men at den ikke kan lade de med type 1 er ikke noe problem.

Kanskje ikke for alle men jeg vil tro mange synes det er greit at evt. besøkende med elbil kan lade på ladestasjonen med litt raskere hastighet enn 10A schuko ;)

Og plutselig ender man opp med en brukt Leaf til kona også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Toalmar

Det blir ingen brukt Leaf til kona, denne er kona's


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ansjosfilet

Når lading skal foregå kan styres fra bilen også.
Bmw i3
Bmw iX3 reservert

Ingeniøren

Men det står BMW på den slik at verdien på huset går opp  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA