Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bremseservice på Leaf-rent lureri eller nødvendig sikkerhetstiltak ?

Startet av DrNox, søndag 05. mars 2017, klokken 12:07

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Salg av utslippskreditter var så klart en faktor, men det bør ikke overdrives heller. De utgjorde 6% av omsetningen, og 22% av bruttoprofitten.

Altså med 28% høyere omsetning på bilsiden så kan Tesla få inn like mye penger uten utslippskreditter. Dette vil nok ikke være langt unna sannheten i 2017. Tesla solgte 24821 biler i Q3. For 2017 er salget av Model S/X forventet å havne i området av 120.000 biler, altså 30.000 biler per kvartal eller 21% opp. I tillegg kommer Model 3 og Tesla Energy.

Ikke at utslippskredittene vil forsvinne med det første. Kravene skal bli gradvis strengere, og de andre bilprodusentene vil fortsatt ha behov for å kjøpe utslippskreditter. De pengene kommer på toppen av det Tesla får inn fra kundene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Diravi

Sitat fra: Amoss på lørdag 31. desember 2016, klokken 18:00
Sitat fra: DrNox på lørdag 31. desember 2016, klokken 15:24
Hvordan får man delskinn og skinnseter? Er delskinn standard? Er skinn en del av premiumpakken?

"Delskinn" er de såkalte tekstilsetene som er standard. Tekstil i midten og skinn - eller skinnimitasjon? - på sidene. Ved konfigurering av Model S/X kan man velge skinnseter istedet for tekstil/delskinn. Premiumpakken gir skinn andre steder enn på setet.

Men merk at vi i dag ikke VET om det blir de samme tilvalgene - eller standard konfigurasjoner - på Model 3 som de idag har på Model S og X, og selv om de blir tilgjengelig kan den relative prisen være en helt annen. Så inntil man vet noe mer her så kan erfaringer med tilvalgene slik de er for andre modeller i dag være irrelevant for oss på Model 3 "i morgen". F.eks. kan de vurdere luftdempere som irrelevante på Model 3, og derfor ikke tilby dem i det hele tatt, eller de kan komme med noen nye revolusjonerende dempere som overgår hva vi i dag vet om luftdemperne.

"Delskinn" = ekte skai...  ;D

Jeg lurer også på om det kommer luftfjæring på Model 3, for det er ikke vanlig i den klassen biler for øvrig. Adaptive dempere kan være en mulighet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA