Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørelengde om vinteren

Startet av Go-carter, lørdag 01. januar 2011, klokken 20:39

« forrige - neste »

bosonic

Sitat fra: Go-carter på onsdag 08. desember 2010, klokken 19:18
Noen som vet om det står utstilt Th!nk hos forhandlerne? Tenkte å ta med fruen og kikke på en i morgen. Hun som akkurat hadde begynt å like Keweten :(

Da vet du hva du må kjøpe i julepresang til henne ;)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

El rayo

Som den erfarne sjåfør du er, Go-karter, tror jeg du vil bli mest fornøyd med ny Th!nk. Trenger du mer enn halve rekkvidden om vinteren må det bli Zebra batteri.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

PerBear

Jeg har LiPo i min trøbil og de taper seg voldsomt i kulda. Forhåpentlig er Litium-elbilcellene mindre temperaturavhengige men strømforbruket vil uansett gå opp om vinteren av flere grunner, f.eks.:
- økt strømforbruk til varmetråder og vifte (også fossilvarmer krever strøm)
- økt dekkfriksjon (stivere gummi)
- økt luftmotstand (tettere luft)
- til tider energikrevende løssnøkjøring
- tregere oppstart (oss som parkerer utendørs må skrape vinduer og fjerne snø samt vente litt på at duggen forsvinner).

Derfor, IMHO, hvis jeg skulle kjøpt elbil til daglig bruk om vinteren i Norge, hadde jeg valgt Zebra celler.
Selvsagt forutsatt at ladetid og rekkevidde fortsatt var akseptabel.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

jkirkebo

Sitat fra: PerBear på onsdag 08. desember 2010, klokken 22:48
Jeg har LiPo i min trøbil og de taper seg voldsomt i kulda. Forhåpentlig er Litium-elbilcellene mindre temperaturavhengige men strømforbruket vil uansett gå opp om vinteren av flere grunner, f.eks.:

Hmm, min el-sykkel (Ezee Forza) har også LiPo batterier og jeg har ikke merken noen forskjell av betydning selv i -18 grader. Men det hjelper nok at sykkelen står inne i +5 grader når den lader, under bruk holder vel batteriet seg selv noenlunde varmt selv vil jeg tro. Oppvarmet garasje bør kanskje stå på el-billeiernes ønskeliste til jul ? :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#19
Kanskje jeg skal være glad for at jeg avblåste ombyggingen til Li, i denne omgang.

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. desember 2010, klokken 03:46
Oppvarmet garasje bør kanskje stå på el-billeiernes ønskeliste til jul ? :)

Jeg tror det det ville ha blitt litt vanskeligere å få arbeidsgiver med på denne julepresangen, enn det var med stikkontakter for lading.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

#20
Sitat fra: Griffel på torsdag 09. desember 2010, klokken 09:53
Kanskje jeg skal være glad for at jeg avblåste ombyggingen til Li, i denne omgang.

Jeg sjekket nettopp med en PSA eier som har fått ombygget hos Alternativ energi.
Han sa at han fikk ut 75km her om dagen i minus 10, men at han helst ikke tar ut så mye nå for å ikke risikere noe med batteriene.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

De hadde visst noen utlånsbiler på Røa jeg kunne komme og se på i dag. Så da blir det en knallstart på juleferien :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#22
Da var en ny Think beskuet, og min bedre halvdel definitivt overbevist. Synes den var akkurat som en hvilken som helst annen bil innvendig :) Så da blir det vel bestilling 21.!

EDIT: Forøvrig fikk jeg bekreftet av selger at ESP leveres standard på alle modellene etter den og den datoen i 2011. Februar eller noe sånnt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Sitat fra: Go-carter på torsdag 09. desember 2010, klokken 17:18
Forøvrig fikk jeg bekreftet av selger at ESP leveres standard på alle modellene etter den og den datoen i 2011. Februar eller noe sånnt.

Får du det med på kjøpet, og til kampagnepris?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Det har jeg ikke spurt om - kan kanskje ta å sende han en mail å høre hva totalsummen blir.

EDIT: Vel, ved nærmere ettertanke tror jeg det. 4-seterne ligger jo ute til 244.000 i prislista, og disse kan jo uansett ikke leveres uten ESP. Da neste batch kommer i februar-mars.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Truls

Sjekk med de om de har kontroll på problemene som har vært med varmeapparatene i bilene også. En kompis av meg fikk sin nye Think i august og har hatt gjentatte problemer med at varmeapparatet konker ut. I den kulda som har vært i det siste er det umulig å bruke bilen uten varmeapparat, vinduene iser igjen. R&S i Sandvika har vært trege å ha med å gjøre, virker å ha hatt mange tilfeller av problemstillingen.

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

Go-carter

Prisene i prislista til Think er korrekte. Skal høre om varmeapparatet i morgen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

arv

Hei

Jeg har kjørt min 2008 Think 33000 km.
Bytter nå til 2011 Think med 4 seter og zebra batterier. Levering i januar. Jeg er overbevist om at zebra er best og greiest i bruk. Skal alltid stå til lading når det er mulig.- :D
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Go-carter

Januar ja, det hørtes bra ut! Du får legge ut masse bilder :) "min" bestilling kommer ikke før februar/mars skiftet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA