Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørelengde om vinteren

Startet av Go-carter, lørdag 01. januar 2011, klokken 20:39

« forrige - neste »

Go-carter

Hei,

Som enkelte kanskje har fått med seg så er nå min foregående Kewet redusert til noen få kg med stål. :(
Heldigvis juleferie fra skolen en måneds tid nå, så ikke hast med å få ny bil på plass men hadde vært kjekt å få lagt noen planer.

Ønsker nå en ny, eller så godt som ny bil. Kikker på nyeste Think, og kanskje en 4-seter f.eks. Ikke så avskrekkende månedsavdrag på den. Buddy med bly er helt utelukket, til nød kanskje den med den litt lengre distansen men da tror jeg igjen at Think'en holder seg bedre i verdi.

Nåh - synspunkter på bilvalg? Har en 928 som bil nr.2, så langtur-behovet er dekket :) Og håper med en Think o.l med lengre rekkevidde enn de 3-6 mil keweten min hadde, at den kan brukes litt mere alsidig.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lars C. Krogenæs

Annonse lagt inn av Elektrolux er slettet.
Annonser, og meldinger som ligner på annonser, skal ikke legges sammen med ordinære tråder, men postes i egen gruppe.

Alle tilløp til å annonsere i debatt-kategoriene vil bli slått hardt ned på heretter.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

oops. Beklager. Husket det på forrige svar, men ble litt for ivrig her.

Og så var det bare et forslag til et kjøretøy som jeg kjenner til, ikke en som er satt ut for normalt salg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 07. desember 2010, klokken 11:50
Alle tilløp til å annonsere i debatt-kategoriene vil bli slått hardt ned på heretter.

Vil det si at henvisninger (link) til annonser på feks finn.no er bannlyst (bør unngås) også?
Og hva med henvisning (link) til innlegg i Kjøp og Salg kategorien?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

Så så, ta det med ro. Nå har jeg hørt med forsikringsselskap og fullkasko på en Think havner på snaue 8000 for meg, og det er noe jeg synes er utrolig billig. Da er det bare å ta en telefon til forhandler og høre om leveringstid på 2+2, godsnakke med banken, og vente på utbetaling fra forsikringsselskapet.

Regner nok med at det havner på denne :) Men Zebra eller lithium? Kjenner jeg også heller litt mot Zebra, kjøremønsteret mitt tillater det definitivt, og leser at det er litt bedre levetid og holdbarhet på de? Men selvfølgelig lengre ladetid.
TMX60D
Leaf S 2015

Thomas Parsli

Sitat fra: Elmo på tirsdag 07. desember 2010, klokken 12:34
Vil det si at henvisninger (link) til annonser på feks finn.no er bannlyst (bør unngås) også?
Og hva med henvisning (link) til innlegg i Kjøp og Salg kategorien?

Det er selvfølgelig greit å henvise til annonser på finn.no -f.eks hvis man lurer på om et kjøp er "greit".

Men jeg synes det er ugreit å henvise til egne annonser i forsøk på å selge noe (som helst), hvis da ikke diskusjonen dreier seg om den spesifikke tingen.
Og i akkurat den konteksten synes jeg henvisninger til egne annonser i "Kjøp og Salg" er greie.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Thomas oppsummerer fint det jeg mener.

Vi avslutter da denne annonse-siskusjonen i denne tråden. Den kan evt. foregå i en ny tråd her:
http://elbilforum.no/forum/index.php?board=15.0

Så fortsetter tråden med det opprinnelig emnet til Go-carter.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Truls

Hvis du har lyst på en stor, kraftig og superpraktisk elbil så bør du sjekke ut Ford Ranger Electric. Jeg kjører en slik og er veldig fornøyd! Den går som en kule og sluker alt man kan ønske av bagasje, ski, sykler osv. Les mer på denne bloggen: http://fordrangerelectric.blogspot.com/

Truls
Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

Go-carter

Utmerket forslag, og antakeligvis en av de bedre forslagene til en nr.1 bil for meg :) Men dessverre litt for gammel til at lånet skal godta den, er jeg redd. Og er vel bare to-seter? Ikke at de bakerste setene i Think'en ER praktiske, men det er som med 928'n - det er kjekt å ha de bakerste setene i nødstilfelle :)

Forøvrig har jeg fått booket prøvekjøring av en Think hos Ford 20.-21. desember. Ellers er ventetiden på 2+2 beregnet til februar-mars. Men det er verdt det :) Får som sagt bare håpe at banken er fornøyd.... :)
TMX60D
Leaf S 2015

elektrolux

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 07. desember 2010, klokken 17:45
Ellers er ventetiden på 2+2 beregnet til februar-mars.

Det kan bety at du får ESP med på kjøpet. Det skal være på alle nye Thinker etter 10 januar 2011 i følge en artikkel jeg leste.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Foresten - det er vel ikke batterileie på de nye? Så en på finn som hadde det, men finner ikke noe om det på Think.no
TMX60D
Leaf S 2015

Truls

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 07. desember 2010, klokken 17:45
Utmerket forslag, og antakeligvis en av de bedre forslagene til en nr.1 bil for meg :) Men dessverre litt for gammel til at lånet skal godta den, er jeg redd. Og er vel bare to-seter?

Jeg fikk lån til den hos AS Financiering, med 5 års løpetid og med minimalt med egenkapital. Bilen er registrert for 3 voksne, men det er jo mest komfortabelt med 2 :)

Truls

Ford Ranger Electric 1999
Nissan Leaf 2018

Ken

Gratulerer med Rangeren Truls. Bloggen er grei også. Johannes er godt fornøyd her i Kristiansand tror jeg.

Nye Think med ESP? Extra Sensory Perception kan være nyttig i tillegg til vanlige ferdigheter når man kjøre bil ::)

Antiskrens mener du?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Go-carter

Noen som vet om det står utstilt Th!nk hos forhandlerne? Tenkte å ta med fruen og kikke på en i morgen. Hun som akkurat hadde begynt å like Keweten :(
TMX60D
Leaf S 2015

HHF

Om det er på Skedsmo-siden du tenker på å se på bil, vet jeg ikke hvor du bør dra, men jeg ser fra Thinks hjemmesider at de burde være å finne i Sandvika i disse dager ihvertfall (vil jo anta at R&S har en stående permanent for eksempel) ;

Lørdag 4. og 11. desember kl. 10-14
SANDVIKA: RøhneSelmer
TØNSBERG: Gjermundsen Auto
MOSS: Høiden Autosenter
TRONDHEIM: Melhus Bil
STAVANGER: Bilkilden

I desember finner du oss også på disse kjøpesentrene:
Sandvika Storsenter
Liertoppen Kjøpesenter
Trekanten Kjøpesenter, Asker
Kolbotn kjøpesenter
Solsiden kjøpesenter, Trondheim
Kilden kjøpesenter, Stavanger
Rygge kjøpesenter, Moss
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA