Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

The Tesla Model 3 Goes To Production In July And Prototypes Aren't Completed Yet

Startet av ..., lørdag 04. mars 2017, klokken 12:21

« forrige - neste »

...

...
...

bmw2002

Har vært i samme båt, hadde en reservasjon på Model 3 som jeg beholdt etter at jeg bestilte Ampera-E.

Valgte å kansellere denne etter at jeg hadde bestilt i-Pace fordi:

- i-Pace blir en større bil og kan erstatte vår stasjonsvogn.  Den ser også fantastisk pen ut, har nok både bedre kvalitet på interiør og rent teknisk sammenlignet med Tesla.

- Jeg ser ikke helt poenget i å ha både i-Pace og Model 3 ettersom i-Pace vil bli vår hovedbil

- Å bytte ut en brukt Ampera-E med en Model 3 tipper jeg vil koste en god del, jeg ser ikke noe poeng i å bruke flere 100 tusen på å bytte ut en bil som blir en nummer 2 bil etter kort tid.

knut.aulie

Det ser ut som Ae kommer til de første i mai/juni 17. Selv med tidlig reservasjon kommer antagelig ikke M3 før midt i 2018.
Dette betyr at en har god tid til å bestemme seg.
Det er først når konfiguratoren til M3 kommer at du må ta et valg.

Jeg får også en av de første Ae og kommer til å bruke denne til M3 kommer.

Jeg vil ha 4wd og helst hengerfeste, så det må bli M3 , iPace eller Q6 e-tron. Tror M3 kommer først og SC tilgang blir viktig.

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ipadjove

Gleder meg til Ampera-e i juni, beholder Model 3-reservasjonen foreløbig. Slepekrok og superchargernettverket er hovedgrunnene. Så får vi se hva som skjer.

Amoss

Sitat fra: Ipadjove på fredag 30. desember 2016, klokken 16:10
Gleder meg til Ampera-e i juni, beholder Model 3-reservasjonen foreløbig. Slepekrok og superchargernettverket er hovedgrunnene. Så får vi se hva som skjer.

Støtter igrunnen både dette innlegget og det til Knut.aulie over. Dersom du ikke *trenger* reservasjons-pengene før, så er det greiest å vente til man ser konfigurasjonen. Da vet man mer om hva TM3 vil tilby, og også til hvilke priser. Men så klart, dersom man vet helt sikkert at TM3 ikke lengre er aktuelt under noen omstendigheter, så er det liten vits i å sitte på reservasjonen.  Men slik jeg leser toppinnlegget i tråden her så er man nok ikke *helt* sikker enda.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

zbk

Hører til de som beholder reservasjonen på TM3 foreløpig. Bankrentene er så lave at det er lite å tape på å ha de stående låst i reservasjonen foreløpig.

Venter på elbilen med noenlunde familiestørrelse, brukbar rekkevidde, hengerfeste og >100kW ladeeffekt før vi blir helelektriske (om da ikke Ampera-e overbeviser såpass at dieselbilen selges i stedet for Zoe'n).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut.aulie

Et par tilleggsmomenter.

I-Pace kommer til å starte på 6-7 hundre tusen og blir en god del dyrere enn M3

Ae har et "billig" interiør, uten glasstak, personlig tror jeg M3 vil gi en mye høyere kvalitetsfølelse på interiøret.

+ at nå kommer V3 supercharger som vil være kjempefordel på langtur vs 50 kW maks

Stigzy

Jeg er selv i samme båt men kastet anker til slutt. Får ampera-e i mai/juni, så har kansellert TM3 og satser på at AE holder i noen år til noe nytt spennende er på veie :) AE dekker mine behov lett med mye småkjøring året rundt + en sommertur til sverige/danmark :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Olemann


Beholder Tesla M3 reservasjonen, men håper og tror Ampera-e når jeg får den til sommeren viser seg dekke våre behov slik at diesel stasjonsvognen selges og BMW i3'en blir bil nr 2.  Helektrisk. 

Pga ventelistene på Ampera tror jeg man har noen måneder på seg før tapet blir merkbart, om man velger selge.
Men, beholder man den til M3 er på plass så blir det nok betydelig tap.

Dessverre er Teslas praksis med pakker/utstyr i samme klasse som BMW, den prisen man starter med kjenner man knapt igjen når man har trykket seg gjennom avkrysningene man jo MÅ ha......så M3 kan fort bli en bil i en annen prisklasse enn Ampera'en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA