Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil en slik kunne fortsette i miljøfilen etter at elbilene er kastet ut?

Startet av Erik.J, lørdag 04. mars 2017, klokken 10:38

« forrige - neste »

Erik.J

Hei, har testet litt på egenhånd, samt sett litt på andre forum og funnet noen smarte tips og triks folk kanskje ikke var klare over. Sikkert mange her som er klar over det jeg skriver, men kanskje det er noen som lærer noe nytt også :-)

Hva med at vi deler litt her?

Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"

"Intelligent spyling" av frontrute:
Trekk spaken for vindusvask mot deg, og slipp med en gang. Spylervesken vil sprutes intervallvis mot frontruta mens viskerene gjør flere slag.

Trykk på LDW-knappen i 10 sekunder for å bytte til LDW 2 mode - Da er den "Normalt AV" - Selv om man skrur bilen helt av. Til du trykker på knappen igjen når du trenger LDW.

Service MMCS-meny: (2016 + modeller)
Ved å holde Info/Set knappen samtidig som HØYRE Seek Track knapp i et par sekunder kommer man inn i en Servicemeny. Her kan man teste bilens forskjellige funksjoner og til og med feilsøke litt på egenhånd om man vet hva man driver med. Merk: Om man vet hva man driver med. Jeg har ærlig talt ikke så mye peiling på alle funksjonene i menyen, og holder meg langt unna de tingene jeg ikke er sikker på. For modeller før 2016 tror jeg knappene man må holde inne er: Settings + Map.


Jørund

Sitat fra: Erik.J på fredag 30. desember 2016, klokken 12:37
Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"

Skal prøves. Regner med at innstillingen forblir aktiv?


Jørund

Sitat fra: Jørund på lørdag 31. desember 2016, klokken 02:28
Sitat fra: Erik.J på fredag 30. desember 2016, klokken 12:37
Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"

Skal prøves. Regner med at innstillingen forblir aktiv?

Svarer meg selv. Den glemmer innstillingen dessverre. Da er det jo ingen vits. Vil at dette skal være påslått default som på andre biler.

Erik.J

Ja det er nok tenkt slik at dersom det er behov for funksjonen "følg meg hjem" så kan den aktiveres 1 gang i det man har parkert. Enig i at det hadde vært bedre dersom funksjonen alltid var på..

leafnor

Slik fungerer Leaf også. Må betjenes hver gang, og øker tiden 30 sek for hvert blink, inntil maks to minutter tror jeg.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Jørund

Sitat fra: Erik.J på lørdag 31. desember 2016, klokken 13:12
Ja det er nok tenkt slik at dersom det er behov for funksjonen "følg meg hjem" så kan den aktiveres 1 gang i det man har parkert. Enig i at det hadde vært bedre dersom funksjonen alltid var på..

Trodde denne funksjonen kunne velges fra app/mmcs men får det ikke til å virke. Får se litt til.

PHEV-ftw

Sitat fra: Jørund på lørdag 31. desember 2016, klokken 12:46
Sitat fra: Jørund på lørdag 31. desember 2016, klokken 02:28
Sitat fra: Erik.J på fredag 30. desember 2016, klokken 12:37
Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"

Skal prøves. Regner med at innstillingen forblir aktiv?

Svarer meg selv. Den glemmer innstillingen dessverre. Da er det jo ingen vits. Vil at dette skal være påslått default som på andre biler.

Dette kan man jo velge som standard i innstillingene enten i MMCS eller i appen.

Jørund

Sitat fra: PHEV-ftw på mandag 02. januar 2017, klokken 14:05
Sitat fra: Jørund på lørdag 31. desember 2016, klokken 12:46
Sitat fra: Jørund på lørdag 31. desember 2016, klokken 02:28
Sitat fra: Erik.J på fredag 30. desember 2016, klokken 12:37
Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"
Skal prøves. Regner med at innstillingen forblir aktiv?

Svarer meg selv. Den glemmer innstillingen dessverre. Da er det jo ingen vits. Vil at dette skal være påslått default som på andre biler.

Dette kan man jo velge som standard i innstillingene enten i MMCS eller i appen.
Da har jeg testet litt.

"Headlight Auto-cutout Function" er prøvd på både on og off. I tillegg står "Headlights ON when exiting Vehicle" til 1 minutt.

Får det ikke til å fungere. Noen tips?

Joh Kobbe

Ved å holde inn "snøkrystall-knappen" i 10 sekunder kan du slå av automatisk klimakontroll (den som trekker 4 Kw) slik at den ikke slår seg på ved oppstart av bil og start av klimaanlegg. Dette forhindrer at ICE(bensinmotor) starter når man bare ønsker f.eks. å fjerne dugg i bilen eller å sirkulere luft.
Mitsubishi Outlander PHEV 2016 Instyle+

Fiffik78

Den siste der var meget interessant, skal testes.

LDW2 får man ikke aktivert på 2014 modeller ihvertfall.
Outlander PHEV 2014

erikb

Hvis du ønsker å bruke "vanlig" cruisekontroll i stedet for adaptiv kan du holde knappen for adaptiv inne i noen sekunder, så får du vanlig cruisekontroll.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA