Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av Razor, fredag 03. mars 2017, klokken 12:23

« forrige - neste »

Orbit

Her er kopi av folderen som følger med laderen ved levering.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Razor


spaceman

Sitat fra: Razor på fredag 30. desember 2016, klokken 22:30
I følge min elektriker vil en lokal jordfeil gi 230v mellom leder og jord. Desverre stopper min kunnskap der.
Litt merkelig at jeg får samme resultat på tilfeldig besøk....
Hvis du måler på en plass du besøker må du vite om det er IT eller TN. I ett TN anlegg vil det være 230v mellom leder og jord.

inflames

Sitat fra: TB på fredag 30. desember 2016, klokken 18:13
Slik eg forstår på trådstarter går lade kladd i feil uten at bilen er kobla til? Om det stemmer er årsaka neppe spenningsfall.

Feilen kan vera i ladekladden, beste måten å sjekka er å teste ein heilt anna stad. Feilar den der og er den høgst truleg defekt og må bli bytta med ny.

Som trådstarter skrev testa han på en kommunal plass uten problemer. må vel da strengt tatt være noe med anlegget i huset?

LMOR

Det har vi vel slått fast allerede  :)

Forklaringen på feilmeldingen står i manualen i Svar #22.
Det er enten lekkasjestrøm eller manglende jording. (Hvis vi utelukker en humørsyk feil i kladden).
Og de 2 feilene vil du forhåpentligvis ikke finne på et offentlig ladepunkt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Razor

Takk for det.
Elektriker kommer på besøk på fredag for å lete.......

Razor

0,7mA på garasje kursen min og 2mA på hele anlegget. Ingen jordfeil fra trafo og ingen problemer å finne. Desverre finner han ingen feil

Razor


En test du kan gjøre på egen risiko (uten å koble bilen til), er å tape over jord-koblingene på pluggen. Hvis den da lyser grønt, så vet du at det er en lekkasje mot jord.
Hadde oversett denne!!
Det virket

Razor

Brudd i jordingsledningen i kjelleren. Sannsynligvis hatt det siden forrige rørlegger jobb der for ca 4 år siden. .... .
Gla vi fant årsaken!!
Men bilen derimot er helt fantastisk. Leaf en var også elbil, men der stopper moroa og likhetene......
Takk for alle hjelp

Ingeniøren

Sitat fra: Razor på tirsdag 10. januar 2017, klokken 23:57
Brudd i jordingsledningen i kjelleren. Sannsynligvis hatt det siden forrige rørlegger jobb der for ca 4 år siden. .... .
Gla vi fant årsaken!!
Men bilen derimot er helt fantastisk. Leaf en var også elbil, men der stopper moroa og likhetene......
Takk for alle hjelp

Fint med en skikkelig bil som kan kjøre diagnose på huset !
Jammen godt den fant feilen før noe fikk seg en karamell på badet eller kjøkkenet - slik kan være dødelig sier de som lever av å skremme oss  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA