Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av Razor, fredag 03. mars 2017, klokken 12:23

« forrige - neste »

Razor

Fersk i3 eier endelig med bilen i hus.
Etter 3,5 år med Leaf var første turen en drøm.
Vel hjemme koblet jeg laderen i garasjen og deretter til bilen med dette som resultat.
Blinkende rødt lys.
Har satt bilen på lav for lading men får ikke noe annet resultat.
Glemte jo å få litt innføring av selgeren da jeg var vant med lading......

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


TB

Prøv å lade annen stad. Om det fungere andre stader,  men ikkje heime / nært din bustad kan årsaken være jordfeil. Kjent sak at jordfeil blir oppdaga med ladekabel for elbil. Det er standard med jordfeil sjekk på ladekabelen.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Razor

Ok. Takk for svar.
Ladet Leafen der igår, har det noe å si?
Virker forøvrig på kommunal plass 5min unna så bil og kabel bør være ok.....
Finner ikke noe i instruksjonsboka om lysa og trykkbryterne på ladekabelen

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Orbit

Sitat fra: Razor på torsdag 29. desember 2016, klokken 22:00
Finner ikke noe i instruksjonsboka om lysa og trykkbryterne på ladekabelen

Det ligger en folder med informasjon i posen den kom i (i frunk'en). Dette er en egen lader for Norge, så den er ikke med i bilens instruksjonsbok.

Du kan jo også prøve den i flere kontakter hjemme hos deg (uten bil) for å se om det er et problem på alle kurser. Som erfaren elbileier, regner jeg meg at du allerede er klar over ta det må være jordet kontakt.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Razor

Ja er klar over jordet kontakt.
Det lyser grønt i kabelen før jeg kober til bilen, og på Leafen mener jeg det var sjekken som skulle til for å se at alt var ok. Nå får jeg feilen idet den kobles til bilen.
Skal prøve fra huset også, har foreløpig prøvd tre kurser i garasjen......

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Razor

Og trunken skal sjekkes..... Min er ed demobil fra Lillestrøm så den har rullet et par tusen km

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Orbit

Sjekket min folder: Den røde lampen tilsier at noe er feil på strømtilførselen, men står ikke noen spesifikke eksempler.

For å resette (uten å koble fra strømnettet): Koble fra bilen, trykk på "0" på strømjusteringen, deretter "1". Går den da tilbake til grønn?

For evt å justere strømstyrke på kabelen (og ikke i bilen), hold både 0+1 inne i mer enn 5 sek, juster deretter ned/opp med 0/1.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Razor

Takker og bukker skal sjekke!!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Razor

Gikk ikke tilbake til grønn!!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Razor

Har nå prøvd kurser rundt omkring i huset også med samme resultat....

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Razor

Har fått målt, ingen jordfeil. Gode tips mottas med takk.....

LMOR

Sitat fra: Razor på fredag 30. desember 2016, klokken 15:02
Har fått målt, ingen jordfeil. Gode tips mottas med takk.....
For stort spenningstap?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Razor

Ok, hvordan finner jeg ut det? Er bmw ladern mer kresen enn den til Leaf? Har ladet der i 3 år....

LMOR

Sitat fra: Razor på fredag 30. desember 2016, klokken 17:47
Ok, hvordan finner jeg ut det? Er bmw ladern mer kresen enn den til Leaf? Har ladet der i 3 år....
Du må måle spenningen der du lader og spenningen nær sikringsskapet.
Har lite erfaring med den nye laderen. Den gamle var ikke kresen.
Men du kan ikke endre A på kabelen, men du kan prøve å sette lading på MIN i bilen. Da blir spenningstapet mindre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TB

Slik eg forstår på trådstarter går lade kladd i feil uten at bilen er kobla til? Om det stemmer er årsaka neppe spenningsfall.

Feilen kan vera i ladekladden, beste måten å sjekka er å teste ein heilt anna stad. Feilar den der og er den høgst truleg defekt og må bli bytta med ny.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA