Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjørelengde om vinteren

Startet av Silkefot, lørdag 01. januar 2011, klokken 11:53

« forrige - neste »

Matheus

#45
Ja, det var litt lite. Eg fyller på og ser hva som skjer. Takk for innspill.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Matheus

Webasto fungerte fint i over 2 måned og stoppet i morgen på veg hjem fra butikk.
Det ble etterkvart kald i bilen. Når bilen starter, webasto prøver å starte, pumpa går, saktere og fortere. Det luktar litt røyk fra eksosen men det ble ingen varme. Den prøver å starte tre gongen og etter 5-10 min stopper sirkulasjons pumpa.
Eg tenkte at kanskje tanken var tom, eg fyllte på bensin (gikk 6 liter) men det hjalp ikkje. Hva kan eg gjøre eller sjekke no? Hjelp :) det er kaldt ute
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Hvis den har stoppet som du sier etter 3 forsøk så må du nok resette den for å gi den en ny sjanse.

På den ene bilen min må jeg gjøre det ca hver annen måned. Det bstyr sikkert at noe ikke er helt som det skal, men funker for meg . . . enn så lenge.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Det ser ut at webastoen min ikkje treng reset. Etter 3 mislyktes forsåk slår seg av, men ved neste motorstart webastoen prøver å starte igjen (vannpumpa går).
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Cornelius70

Det kan jo være så mangt som er feil, men siden du lukter litt eksos og den ikke vil holde seg gående, så vil det jo si at den iallefall har fått en skvett bensin og har klart å tenne, men ikke har klart å holde det gående.

Det som streifer meg først, er at den har sotet for mye inni brennkammeret, slik at den ikke klarer å holde en forbrenning igang... En annen ting som kan være, er at det er noe tull med fremføringen av drivstoffet.
US Nissan Leaf SV '13/gen 2, Citroen Saxo '00 (vraket), 36V, xxxW El-sykkel med 20Ah LiFePO4 batteri, Bosch Rotak 37 Li.; 12V, 1060Ah Rolls S-4000 blybatteri i Huset med 800W solceller. Campingvogn med 12V, 55Ah LiFePO4 og 150W solceller.

Griffel

Du vil normalt kunne se om bensinen kommer fram ved å løsne plastledningen fra klipsene. Små luftbobler viser at bensinen pulses fram. Mulige andre feil er glødestift for tenning. Det er to versoner av Webasto som ble benyttet av PSA. Se vedlegg.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Matheus

Takk Griffel, nyttige dokumenter. Skal lese
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA