Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Bjørn tester i3 94ah på vinterveier

Startet av Jejl, torsdag 02. mars 2017, klokken 07:08

« forrige - neste »

Jejl

Satt på i min egen bil i dag da føreren trykte opp og ned på girspaken og holdt inne park mens vi sto i ro (ufattelig irriterende). Fikk først opp en advarsel om ettellerannet om bremsen, og så satte han bilen i R og ga gass uten at bilen rikket seg. Vi hørte bare knaking og kunne se at bilen brukte en god del kw for å prøve å kjøre. Han satte den i park igjen (tror jeg) og vi begynnte å lete etter den P-bremsen på skjermen. Før vi fant den kom det opp en melding om bremsene, som jeg ikke fikk lest hele av. Så satte han den i R, og bilen kjørte som vanlig, men jeg mener jeg kunne høre en svak skranglelyd under bilen som jeg ikke hadde hørt før.

Hvordan fikk han til dette, og hva var det egentlig han gjorde?

Tuxedo

Her burde du ha brukt den juridiske adgangen til å utføre nødslakt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

El-boy

Slike folk skal ikke sitte bak rattet :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Jejl

Sitat fra: lunitiks på onsdag 28. desember 2016, klokken 22:17
Neikorihelsikke. Må testes
Ja, det setter jeg virkelig pris på hvis du føler du må teste ut dette på din egen bil. Tilbakemelding ønskes hvis du klarer å få til det samme.

Jejl

Jeg klarte ikke motstå trangen til å prøve å få opp advarselen i bilen igjen, så jeg gikk ut i bilen for å prøve.
Fikk det ikke til.

Muffinman

Nær forestående feil med parkbremsen kanskje? Har sett et og annet tilfelle av at bremsen ikke vil løsne. Beleggene på biler fra de første årene har forresten et eget talent for å falle av klossene. Har dine vært byttet?

Jejl


mogu

Det er ikke bare det at han satt bilen i revers og holdt inne p-brems knappen samtidig?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Jejl

Sitat fra: mogu på torsdag 29. desember 2016, klokken 10:31
Det er ikke bare det at han satt bilen i revers og holdt inne p-brems knappen samtidig?
Jeg prøvde på det, men det gikk ikke.

Wilma

Min har ved 2 anledninger låst seg i bremsene. Første gang for ca en uke siden. Fikk da opp en gul feilmelding der det var noe galt med parkeringsbremsen. Prøvde da å rikse litt fram og tilbake men uten hell. Våget ikke å presse for hardt i frykt for å ødelegge noe.
Tok en rask "shut down" og da løsnet bremsene.
Ringte så til Tesla og de ville ha den inn til sjekk. Har fått time på nyåret.

I går skjedde det imidlertidig igjen. Da fikk jeg ikke løsnet bremsene ved samme framgangsmåte. Ringte da Tesla veihjelp. Fikk snakket med ei hyggelig dame som kjente til problemet. Vi måtte prøve mange ganger før jeg omsider kunne kjøre videre.
Da jeg parkerte i garasjen kom dessverre feilmeldingen tilbake igjen. Er redd den sitter fast nok en gang nå :(
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Jejl

Sitat fra: Wilma på torsdag 29. desember 2016, klokken 13:23
Min har ved 2 anledninger låst seg i bremsene.
Høres ut som en nokså sannsynlig forklaring på min bil også.

Voll1

Samme har skjedd hos meg 2 ganger siste uke. Ikke i sammenheng med minusgrader og etter parkering i varm garasje. Begge ganger er det blitt fikset med å gå ut av bil (=stoppe bilen) og deretter gå inn igjen (=starte bilen på nytt ved å trykke på bremsepedal). Virker som om parkeringsbremsen hang på bare en side begge gangene. Håper dette var et "to-gangs-tilfelle" og ikke et begynnende problem.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Fraberg1

Fikk meldingen at parkeringsbrems ikke løste skikkelig på onsdag forrige uke, prøvde å røre litt på gassen, da løsnet den. Fikk feilmelding på torsdag om at parkeringsbremsen ikke løste og i tillegg kom melding om at den ikke klarte å sette på park bremsen og at det var fare for rulling. Stakk innom verkstedet på Kokstad på fredag og de fikset det på garantien på noen timer. Fikk en lånebil og tenkte at det kom til å ta tid, men de ringte noen timer senere.

Må si meg meget fornøyd med service. Til og med støvsugd inni bilen (det såg ikke ut bak der barnesetene var med smuler og slikt). De måtte bytte begge kalipperne? Og noe med ett eller annet så de skulle holde bedre.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

peik

Rust på kalippere eller skiver? Hadde problemer med min og før de byttet til bedre klosser.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA