Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Olemann, onsdag 01. mars 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

TM

Jeg fikk oppgitt en veil pris på 6261,- for felgene eks. mva.  Det er visstnok rimeligere enn de første prislistene fra Opel. Sensorene koster 656 kr eks. mva.  Så er det nok litt forhandlingsrom på prisen, men det må man ta med forhandler.
Fikk dessuten et godt tilbud på Hakka R2 215/50 R17 hos Vianor. De har en kampanje fra til søndag i samarbeide med DnB som gir en pris på 5325 for 4 dekk.  Men jeg tipper at det blir kampanjer til høsten også, så jeg stresser ikke med det. Det viktigste er å få gode felger og originale sensorer slik at det ikke blir problemer ved hvert hjulskift.

knut.aulie

Jeg har pristilbud på de samme Megahjul dekk/felg

Tilbudet inkludert dekktrykksensorer og omlegg på bil ligger på 11 895

Dette var kun til meg ikke en gruppe.

TM

Jeg ville vel totalt havne på 1500 kr mer med originale felger og sensorer. Kan vel vanskelig tenke meg at det totalt sett gir god økonomi og velge uoriginalt med så liten besparelse.

kenneth6

Sitat fra: TM på torsdag 30. mars 2017, klokken 10:17
Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 30. mars 2017, klokken 09:15
Nokian Hakka R2 piggfritt å inget annat för mig. Men detta från Megahjul är knappast kvalitetsfelger?  :o

Måste vara med TPMS utan rekalibrering ja.

Du kan laga en avstämning på forumet oxå.
Jeg har sjekket litt angående originalfelger og vinterpakker til Ampera-e.

De originale pakkene med vinterhjul inkluderer 17 " felg med delenummer 42438293. Det er ikke Carbon Flash felgen som har delenummer 42438293. Han jeg snakket med hadde tydeligvis mye erfaring med felger. Han anbefalte ikke Carbon Flash felgen som vinterfelg på grunn av lakkeringen.

Sensorene som benyttes har delenummer 13598773.  De koster 821 ink. mva

Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å kjøpe originalfelg 42438293 samt sensorer med bilen (for mva. fritak).
Så kjøper jeg dekk til høsten når det kommer tilbud. Da får jeg ferskest mulig vare og sparer lagringsplass.  Tror det blir marginalt å spare på uoriginale felger og sensorer. (under 1 % av kjøpesummen)

Det jeg vet er at Opel forhandlers pris for vinterhjulene er stive 16900,- momsfritt. Min selger sa han ikke fikk gjort noe med denne prisen. Heldigvis kan jeg bruke min rett til IKKE å benytte meg av tilbudet, og heller ordne felgpakke fra annen leverandør. Vi som evt. går sammen for få til en god pris skal selvfølgelig forsikre oss om at vi får levert dekk og felger som ikke står tilbake for "orginale" Opel Ampera-E vinterhjul. Gjerne også penere enn orginalen. Kanskje vi blir 50 person med unike felger da, så kan 3950 resterende kjøre med de "orginale".

...under 1 prosent av bilens kjøpesum? var det argumentasjonen din for ikke gidde å spare f.eks 5-7k!? :-o  Jeg tror vi klarer å skaffe lik eller bedre pakke m/sensorer for rundt 10-12k INKL MVA. og jeg kan nevne ganske mange ting jeg heller bruker fem til syv tusen kroner på enn å gi de bort til forhandler som tar overpris for samme eller muligens dårligere vare. Men vi lager ingen stor diskusjon av dette. Jeg tar et møte med noen leverandører til uka, og henter inn noen hjulpakke forslag og priser.  De som er interessert i et felleskjøp for å spare penger kan sende meg en epost med kontaktinfo på khemstad@gmail.com -så tar vi det derfra.

kenneth6

Sitat fra: kenneth6 på torsdag 30. mars 2017, klokken 23:19
Sitat fra: TM på torsdag 30. mars 2017, klokken 10:17
Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 30. mars 2017, klokken 09:15
Nokian Hakka R2 piggfritt å inget annat för mig. Men detta från Megahjul är knappast kvalitetsfelger?  :o

Måste vara med TPMS utan rekalibrering ja.

Du kan laga en avstämning på forumet oxå.
Jeg har sjekket litt angående originalfelger og vinterpakker til Ampera-e.

De originale pakkene med vinterhjul inkluderer 17 " felg med delenummer 42438293. Det er ikke Carbon Flash felgen som har delenummer 42438293. Han jeg snakket med hadde tydeligvis mye erfaring med felger. Han anbefalte ikke Carbon Flash felgen som vinterfelg på grunn av lakkeringen.

Sensorene som benyttes har delenummer 13598773.  De koster 821 ink. mva

Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å kjøpe originalfelg 42438293 samt sensorer med bilen (for mva. fritak).
Så kjøper jeg dekk til høsten når det kommer tilbud. Da får jeg ferskest mulig vare og sparer lagringsplass.  Tror det blir marginalt å spare på uoriginale felger og sensorer. (under 1 % av kjøpesummen)

Det jeg vet er at Opel forhandlers pris for vinterhjulene er stive 16900,- momsfritt. Min selger sa han ikke fikk gjort noe med denne prisen. Heldigvis kan jeg bruke min rett til IKKE å benytte meg av tilbudet, og heller ordne felgpakke fra annen leverandør. Vi som evt. går sammen for få til en god pris skal selvfølgelig forsikre oss om at vi får levert dekk og felger som ikke står tilbake for "orginale" Opel Ampera-E vinterhjul. Gjerne også penere enn orginalen. Kanskje vi blir 50 person med unike felger da, så kan 3950 resterende kjøre med de "orginale".

...under 1 prosent av bilens kjøpesum? var det argumentasjonen din for ikke gidde å spare f.eks 5-7k!? :-o  Jeg tror vi klarer å skaffe lik eller bedre pakke m/sensorer for rundt 10-12k INKL MVA. og jeg kan nevne ganske mange ting jeg heller bruker fem til syv tusen kroner på enn å gi de bort til forhandler som tar overpris for samme eller muligens dårligere vare. Men vi lager ingen stor diskusjon av dette. Jeg tar et møte med noen leverandører til uka, og henter inn noen hjulpakke forslag og priser.  De som er interessert i et felleskjøp for å spare penger kan sende meg en epost med kontaktinfo på khemstad@gmail.com -så tar vi det derfra.

Breddet bilen og fått på noen fete konkave felger, så snakker vi![emoji41]

Sent from my iPhone using Tapatalk

knut.aulie

Sitat fra: kenneth6 på fredag 31. mars 2017, klokken 15:36

Breddet bilen og fått på noen fete konkave felger, så snakker vi
Spørs litt hva det der gjør med rekkevidden [emoji12][emoji847]

Jakal

Pr mail fra Skøyen fikk jeg oppgitt 16.000,- for vinterpakken. Vi bør nok spare 3-4.000,- før jeg fraviker original dekkene. Men tanken om gruppebestillinger er uansett interessant; Etter hvert kommer det vel takbokser, ski- og sykkelstativ etc tilpasset Amperaen. Når såpass mange konsumenter (hypotetisk 4000 det neste året) samtidig har et ønske eller får et behov om et tilleggsprodukt bør vi kunne utnytte det.

kenneth6

Sitat fra: Jakal på fredag 31. mars 2017, klokken 19:36
Pr mail fra Skøyen fikk jeg oppgitt 16.000,- for vinterpakken. Vi bør nok spare 3-4.000,- før jeg fraviker original dekkene. Men tanken om gruppebestillinger er uansett interessant; Etter hvert kommer det vel takbokser, ski- og sykkelstativ etc tilpasset Amperaen. Når såpass mange konsumenter (hypotetisk 4000 det neste året) samtidig har et ønske eller får et behov om et tilleggsprodukt bør vi kunne utnytte det.

Ja, det var litt av tanken det. Er jo fler ting vi kan gå sammen om på innkjøp av varer og tjenester. Så må jo ikke stoppe med EN hjulpakke, ..dekk er forbruksvare!:-o

alv1

Jeg er interessert i å være med på et pakketilbud. Besparelsen må være reell uten nedgang i kvalitet på vinterfelg, med verifisert kompatibel dekktrykkmåler.

Radar70

Jeg leste et innlegg hvor tanken var å kjøpe 18-19 tommer felg med sommerdekk og benytte originalfelgen til vinterdekk. Hva tror dere om den varianten?
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

AmocoCadiz

Sitat fra: Radar70 på torsdag 20. april 2017, klokken 21:19
Jeg leste et innlegg hvor tanken var å kjøpe 18-19 tommer felg med sommerdekk og benytte originalfelgen til vinterdekk. Hva tror dere om den varianten?
18-19 tommer ser nok bra ut på bilen,
men ønsker selv å gå for standardstørrelse for å prioritere rekkevidden.

Radar70

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 21. april 2017, klokken 04:36
Hvor mye kan det utgjøre? Snakker vi kilometer eller mange mil kortere rekkevidde?
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

bno

Samme her og jeg er med om vi får til en deal med tilsvarende kvalitet mm.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

AmocoCadiz

Sitat fra: Radar70 på fredag 21. april 2017, klokken 08:20
Hvor mye kan det utgjøre? Snakker vi kilometer eller mange mil kortere rekkevidde?
Har ikke regnet på merforbruk enda, men er merkbart.
Og siden man aldri kan velge bort kortere rekkevidde med 18-19 tommer så lenge de sitter på, er det en begrensning jeg vil unngå.

Olemann

Dessverre er det ikke mulig, iflg. Opel, å få 16" på bilen, mye mer interessant å gå ned enn opp i dimensjon, bare fordeler (bortsett kanskje fra utseende som er rimelig uinteressant på en bruks & familiebil som dette...men vet at endel mener noe annet, glemmer aldri den tiden mange av oss kjørte tyske dieseldrevne brødbiler (altså VW Caravelle som kombi eller minibuss) og jammen var det ikke noen som klarte få "spoilert" og oppfelget de også... ;D

Noen som vet hvorfor 16" ikke går på Ampera'en?  Sett rykter om for store bremseskiver.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA