Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av Olemann, onsdag 01. mars 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

jche

Kan også tenke meg å være med på gruppekjøp. Piggfritt, og helst 16" hvis mulig :-)
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

Pål Castberg

Jeg er gjerne også med. Bilselger  nevnte at det kanskje ville være mulig å få til en pakke med originale felger og dekk fra lokal dekkbutikk, men jeg har ikke hørt noe mer fra han.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kadett 1100 1971

Blir med på en runde med piggfrie høykvalitets dekk.
Dette kan jo bli tidenes "dekkoperasjon"  :laugh:

/Stein

kenneth6

Hei folkens, er i dialog med flere, men har snakket med Megahjul og fikk dette svaret: :)

Hei Kenneth,

Så hyggelig å få en henvendelse fra dere!

Basert fra trendene i markedet og det faktum at Tesla S og X eiere er våre desidert viktigste kundegruppe ser vi frem til leveransene av Ampera-E begynner.

Vårt konkurranse fortrinn til Tesla har hele tiden vært at vi har søkt å finne den optimale løsningen til bilen basert på dens egenskaper og ut fra hvilke bilen skal eksponeres for. Veldig mange dekk kjeder i Norge i dag er produsent-eid, og har derfor ett mye mindre utvalg å plukke fra. Det til tross for at vi er så rimelige på Nokian at ansatte i Vianor(eid av Nokian) handler hos oss med jevne mellomrom :).

Ut fra erfaringene fra andre El-biler i samme klasse har jeg gjort meg opp en del faktorer som jeg tror blir viktig for Ampera-E eiere å prioritere:

Elbiler er generelt tyngre og mye raskere i akselerasjonen enn tilsvarende fossil biler. Dette gjør at Elbiler sliter mer på dekkene, og spesielt de supermyke is-dekkene som promoteres av Naf-tester etc. Jeg vil derfor anbefale Ampera-E eierne å vurdere litt fastere vinterdekk, og da spesielt isdekkene med bedre drenering. Det går ikke på bekostning av dekkenes is-egenskaper da du har en litt tyngre bil og det gjør bilen mye bedre skikket til å takle våte veier, sludd og snø. Produsenter som Vredestein og Yokohama lager Nordiske Is-dekk av denne typen, og har fungert bedre på E-golfer, Leafer etc. enn dekk som Nokian Hakka R2 og Conti Ice Contact 6. Jeg vil anbefale dere titte litt på f.eks. ADAC sine tester i Tyskland eller tilsvarende i USA.

Støysvake dekk er også svært viktig!

Når det er sagt så skal vi klare å gi dere beste pris, uansett hvilket dekk dere ender på.

Vi er svært gode på felg til Ampera-E, og jeg har spesielt stor tro  på vår mest populære elbilfelg, Zax Axe til bilen. Vi ser at det er en etterspørsel etter sorte felger som tåler røft vintermiljø til elbilene, og denne felgen er tilnærmet vedlikeholdsfri. Den kommer både i sort og sølv.

Vi kan selvfølgelig gi spesialpriser på store ordre, og har vi mulighet til å gjøre en stor bestilling til samme leverandør vil vi kunne gi dere svært gode priser på disse.

Du/dere er hjertelig velkomne innom oss for en kaffe i butikken i Oslo. Da kan jeg ta en liten gjennomgang av hvilke dekk jeg synes dere burde se på, og forklare forskjellene. Stort sett alle aktuelle felgmodeller er også utstilt her, og uansett hvor dere ender opp med å handle tror jeg det kan være av nytte!

I linken under ser du ett tilbud på sorte Axe felger med toppmodellen til Vredestein 17 tom.

http://megahjul.com/nb/produkter/felger-og-dekk/271588-Opel-Ampera-e-17-UP-tilbud/PW5194177BLANKET40B-SOMMERFELG-AXE-BLACK-17X7-BLANK-ET40-CB72-6/V215_50VR17WX-VINTERDEKK-VREDESTEIN-WINTRAC-XTREME-S-95V-XL/

Ha en fin dag videre!


...Det som må på plass er da hvor mange vi klarer å samle sånn ca, hvordan dekk og felg som vi skal velge for at spesialpris skal gjøres gjeldende. Jeg tenker å stikke opp der og ta et møte for å høre hans råd, om noe ønsker å være med så si ifra.

/K

kenneth6

Burde vi lagt inn tilbudet i den lukkede facebook gruppen " Opel Ampera-E Owners Group"? f.eks laget en barometer/meningsmåling om interressenter/valg/ønsker der?

Zuexi


kenneth6

#96
Nei, håper og tror de kan levere ferdig programmerte sensorer også. Men er ikke satt opp i eksempelet han linka til.

AmocoCadiz

Ser ut som de har noen gode erfaringer  og aspekt for dekk til elbil, bra prisnivå også på dek og felg. Jeg er med på dette.

I tilbudet som er linket er det mulig å legge til dekktrykksonsor også, de koster en del i tillegg, er det riktig type (433Mhz) og vanlig de koster nesten 3000kr?

Quetzalcoatl

Tilbudet fra Megahjul var jaggu betraktelig bedre enn Opel sitt! Og Opel som skryter av bra pris på vinterdekk grunnet mva-fritaket!

Dog skulle gjerne hatt trykksensor. Og har overnevnte vinterdekk lavt forbruk? Er uansett interessert! :)
Reservert: Tesla Model 3 (Levering sent i 2018)

TM

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 30. mars 2017, klokken 01:09
Ser ut som de har noen gode erfaringer  og aspekt for dekk til elbil, bra prisnivå også på dek og felg. Jeg er med på dette.

I tilbudet som er linket er det mulig å legge til dekktrykksonsor også, de koster en del i tillegg, er det riktig type (433Mhz) og vanlig de koster nesten 3000kr?
Hvis prisen på uoriginale med sensorer bare er 2-3.000 billigere enn de originale, så er det ikke interessant for meg. Det kan hende vi har mer å hente på å forsøke å motivere Opel til ikke å putte merverdiavgiften i egen lomme. Det er ikke den måten man bygger kundelojalitet.

Tom E.

Sitat fra: kenneth6 på torsdag 30. mars 2017, klokken 00:05
Burde vi lagt inn tilbudet i den lukkede facebook gruppen " Opel Ampera-E Owners Group"? f.eks laget en barometer/meningsmåling om interressenter/valg/ønsker der?
Husk at noen av oss, av spesielle årsaker, ikke er på fjesboka!

Nickelilltroll

Nokian Hakka R2 piggfritt å inget annat för mig. Men detta från Megahjul är knappast kvalitetsfelger?  :o

Måste vara med TPMS utan rekalibrering ja.

Du kan laga en avstämning på forumet oxå.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Frissy

16" kunne også vært greit å få pris på. Ser ingen grunn til å velge 17" på vinterdekk så lenge den er godkjent for 16 også.

TM

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 30. mars 2017, klokken 09:15
Nokian Hakka R2 piggfritt å inget annat för mig. Men detta från Megahjul är knappast kvalitetsfelger?  :o

Måste vara med TPMS utan rekalibrering ja.

Du kan laga en avstämning på forumet oxå.
Jeg har sjekket litt angående originalfelger og vinterpakker til Ampera-e.

De originale pakkene med vinterhjul inkluderer 17 " felg med delenummer 42438293. Det er ikke Carbon Flash felgen som har delenummer 42438293. Han jeg snakket med hadde tydeligvis mye erfaring med felger. Han anbefalte ikke Carbon Flash felgen som vinterfelg på grunn av lakkeringen.

Sensorene som benyttes har delenummer 13598773.  De koster 821 ink. mva

Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å kjøpe originalfelg 42438293 samt sensorer med bilen (for mva. fritak).
Så kjøper jeg dekk til høsten når det kommer tilbud. Da får jeg ferskest mulig vare og sparer lagringsplass.  Tror det blir marginalt å spare på uoriginale felger og sensorer. (under 1 % av kjøpesummen)


Olemann

Sitat fra: TM på torsdag 30. mars 2017, klokken 10:17
Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 30. mars 2017, klokken 09:15
Nokian Hakka R2 piggfritt å inget annat för mig. Men detta från Megahjul är knappast kvalitetsfelger?  :o

Måste vara med TPMS utan rekalibrering ja.

Du kan laga en avstämning på forumet oxå.
Jeg har sjekket litt angående originalfelger og vinterpakker til Ampera-e.

De originale pakkene med vinterhjul inkluderer 17 " felg med delenummer 42438293. Det er ikke Carbon Flash felgen som har delenummer 42438293. Han jeg snakket med hadde tydeligvis mye erfaring med felger. Han anbefalte ikke Carbon Flash felgen som vinterfelg på grunn av lakkeringen.

Sensorene som benyttes har delenummer 13598773.  De koster 821 ink. mva

Det jeg har bestemt meg for å gjøre er å kjøpe originalfelg 42438293 samt sensorer med bilen (for mva. fritak).
Så kjøper jeg dekk til høsten når det kommer tilbud. Da får jeg ferskest mulig vare og sparer lagringsplass.  Tror det blir marginalt å spare på uoriginale felger og sensorer. (under 1 % av kjøpesummen)

Hva er Opel prisen, levert ex mva med bilen, for et sett ikke-karbon felger og med originale sensorer?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA