Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er led-lyktene på US-Leafer annerledes?

Startet av Aalsen, onsdag 01. mars 2017, klokken 13:38

« forrige - neste »

Aalsen

Er det noen som har levert bilen til andre steder enn Tesla, DKskadesenter og andre Teslaautoriserte firmaer?

Det rister litt når jeg kjører. Mistenker ubalanse i ett eller flere hjul. Tesla servicesenter har 3mnd ventetid!

Har air suspension. Hørt noe om at hjulene heiser seg opp (bilen senker seg) når den løftes på bukk slik at man ikke får bilen av bukken igjen...?
Er det noen spesielle steder bukken skal plasseres under bilen for at den ikke skal bli ødelagt?

Hadde dere tatt sjansen på Vianor, eller kan anbefale noe?

Muffinman

I utgangspunktet er det ikke noe spesielt som gjelder for Tesla mtp balansering av hjul, så det kan et hvilket som helst verksted gjøre. Man må heller ikke på bukk, det går helt fint å bruke en vanlig jekk. Bukk eller jekk, man må sette bilen i jack mode før man starter. Det kan også være en fordel at den står i høyeste stilling. Heller ikke spesielt for Tesla, men for alle biler med luftfjæring.

Med andre ord, ingen problemer spesielt for Tesla her. Men den er såpass stor at det kan bli trangt på bukken hos enkelte verksteder.

Når det gjelder ubalanse, sjekk at felgene er rene innvendig før du drar på verkstedet. Hvis det ligger skitt eller snø der ujevnt fordelt vil du få risting.

Aalsen

Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. desember 2016, klokken 11:54
I utgangspunktet er det ikke noe spesielt som gjelder for Tesla mtp balansering av hjul, så det kan et hvilket som helst verksted gjøre. Man må heller ikke på bukk, det går helt fint å bruke en vanlig jekk. Bukk eller jekk, man må sette bilen i jack mode før man starter. Det kan også være en fordel at den står i høyeste stilling. Heller ikke spesielt for Tesla, men for alle biler med luftfjæring.

Med andre ord, ingen problemer spesielt for Tesla her. Men den er såpass stor at det kan bli trangt på bukken hos enkelte verksteder.

Når det gjelder ubalanse, sjekk at felgene er rene innvendig før du drar på verkstedet. Hvis det ligger skitt eller snø der ujevnt fordelt vil du få risting.

Ok, da skal jeg sjekke felgene før jeg kontakter dem. Takker  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA