Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan slå av ESP på eGolf?

Startet av bullfinch, tirsdag 28. februar 2017, klokken 21:36

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: RBK på lørdag 31. desember 2016, klokken 10:31
Er det noen som vet om Tesla er åpen i dag på nyttårsaften?
Helt sikkert.
De har en hel havn å tømme før året er omme

RBK

Ok, men snodig at de ikke tar tlf. Tenker da på Oslo-Skøyen eller Oslo-Nord. Tenkte jeg skulle se på ny bil men ingen svarer på tlf.
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Havebigfun

Jeg har vært der- butikkene er stengte.

spirrevipp

Jeg hentet ny bil i Drammen i dag, der var det ihvertfall folk. Usikker på om det var vanlig åpent eller bare for utlevering av biler.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

peik

Ad diskusjonen Toyota eller Tesla og som eier av begge bilmerker:
Toyota Skøyen: ja, du kan levere bilen på service her i neste uke.
Tesla Skøyen: ja, du kan levere bilen om tre måneder på reklamasjonsreparasjon. Hvis du gidder å reise én time med kollektivtrafikk hver vei kan du levere den på Grorud om to måneder.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

OnlyOne

Sitat fra: RBK på lørdag 31. desember 2016, klokken 10:57
Ok, men snodig at de ikke tar tlf. Tenker da på Oslo-Skøyen eller Oslo-Nord. Tenkte jeg skulle se på ny bil men ingen svarer på tlf.

En ting er sikkert, det er IKKE snodig at Tesla ikke tar telefonen :D
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

bullfinch

Har nå bestemt og ombestemt meg to-tre ganger. 750k for mds 60d.

Må ha dekk,  chademokabel og service i tillegg.  Minus 8k i referal.

Ca 800k totalt.

Dette blir rett og slett for dyrt for meg.
Ikke fordi jeg ikke har pengene, men fordi jeg ikke klarer å se verdien på det jeg kjøper opp mot tallet på sparekontoen og det å ha en vanlig bil. Tipper model 3 blir for liten også,  det gjør det hele ekstra surt.

Får vente et par år og se hvordan det ser ut da.  Jeg kan ikke forestille meg at bilene holder seg i verdi slik de har gjort til nå.

Gratis supercharger er fint det.  Men man får mye strøm for 250-300k

Takk for alle svar.
Jeg kjøper ikke avensis,  fikser heller bilen jeg allerede har.

spirrevipp

Jeg ville anbefalt å stikke innom en forhandler når det nærmer seg slutten av et kvartal og sjekket hva som finnes av inventory biler med rabatt. Selv er jeg ihvertfall veldig fornøyd med at jeg tok turen.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: bullfinch på mandag 02. januar 2017, klokken 17:41

Ca 800k totalt.

Ikke fordi jeg ikke har pengene, men fordi jeg ikke klarer å se verdien på det jeg kjøper opp mot tallet på sparekontoen og det å ha en vanlig bil. Tipper model 3 blir for liten også,  det gjør det hele ekstra surt.

Får vente et par år og se hvordan det ser ut da.  Jeg kan ikke forestille meg at bilene holder seg i verdi slik de har gjort til nå.

Takk for alle svar.
Kjøp en brukt- 85D eller P85D- utrolig mye bil for penga, spes P-varianten ;)

bullfinch

Sitat fra: spirrevipp på mandag 02. januar 2017, klokken 18:15
Jeg ville anbefalt å stikke innom en forhandler når det nærmer seg slutten av et kvartal og sjekket hva som finnes av inventory biler med rabatt. Selv er jeg ihvertfall veldig fornøyd med at jeg tok turen.
Takk for tipset!

Det er sykt fine biler, og med litt andre behov enn meg kan det lønne seg å bytte. Jeg har forsøkt å få tatt på meg langtidsoppdrag et stykke fra der jeg jobber. Sålenge det ikke blir ny primærarbeidsplass kan man betjene hele lånet med tilbakebetaling av kjøregodtgjørelse. 

For mitt vedkommende med bil som bruker 0.4l biodiesel på mila,  begrenset kjørelengde,  dekkede bompenger,  kollektivpendling og ønske for hengerfeste så blir det for galt å blåse 800k på dollarglis.  Miljøgevinsten tror jeg også er marginal.

Håper bare model 3 blir stor nok.

bullfinch

Sitat fra: Havebigfun på mandag 02. januar 2017, klokken 19:07
Sitat fra: bullfinch på mandag 02. januar 2017, klokken 17:41

Ca 800k totalt.

Takk for alle svar.
Kjøp en brukt- 85D eller P85D- utrolig mye bil for penga, spes P-varianten ;)
Jeg er jo såpass nerd at jeg måttet ha hatt ap. Da tenker jeg at resale på ap2 holder seg såpass at man like greit kunne unnet seg det.

Øyvind.h

Ble akkurat lagt ut en P85D med mye utstyr og AP for 718.000,-.
Dog ikke AP2, men en ganske rå bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Helt greit for meg- det nyeste koster mer- jeg har en P85D med ganske velfungernde AP1 som jeg er meget fornøyd med og har bestillt X med AP2- jeg er såpass "lykkelig" med nåværende bil at jeg er i tvil om det er "regningssvarende" å bytte - men det er seff flere faktorer enn AP. Jeg hadde ikke byttet P85D mot en 60D med AP2, i hvertfall ikke om jeg måtte legge noe i mellom.

Nasatech

Så det fortsatt var en del fine inventory sist jeg sjekket ;)

chress41

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA