Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan slå av ESP på eGolf?

Startet av bullfinch, tirsdag 28. februar 2017, klokken 21:36

« forrige - neste »

bullfinch

Er ca to hårstrå unna kjøp av 60d. Alternativet er avensis frem til model 3. Hva gjør jeg som gjerrigknark? Vente eller kjøre på? 250k er jo mye penger,  som jeg antar er hva jeg må legge i ekstra for mds

Sent from my E5823 using Tapatalk


boppus

Livet er for kort til å kjøre Avensis.
Og, det er lenge til Model 3 er tilgjengelig.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

orjan

Hva med en brukt S som allerede har tatt et voksent verditap men har 3-4 års garanti igjen?
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

bullfinch

Sitat fra: boppus på tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:19
Livet er for kort til å kjøre Avensis.
Og, det er lenge til Model 3 er tilgjengelig.
Kona hadde kjørt avensis.  Jeg har morobil i tillegg .  Måtte såklart kjempet mot selvskading ved hver tur jeg haddet måtte være med på.

Sent from my E5823 using Tapatalk


bullfinch

Sitat fra: orjan på tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:23
Hva med en brukt S som allerede har tatt et voksent verditap men har 3-4 års garanti igjen?
Noe slikt? http://www.finn.no/87955103

Sent from my E5823 using Tapatalk


o.b.lix

Sitat fra: bullfinch på tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:34
Noe slikt? http://www.finn.no/87955103

Den var ikke dum, har autopilot og det meste av viktig utstyr. Prisen var grei også. Kanskje 4-hjulstrekk kunne vært kjekt, men er ikke nødvendig.

Og denne er tilgjengelig nå, mens en 60D er noen måneders leveringstid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nasatech

Mye bra biler i inventory nå. Husk at det er slutten på kvartalet og jeg har sett flere få opp til 50.000 i rabatt på inventory biler.

https://www.tesla.com/no_NO/new?redirect=no

I tillegg kan man bruke referral. Husk også at elbil budsjettet kan være høyere enn fossilbilbudsjettet da elbil ikke trenger bompenger, offentlig parkering, bensin/diesel, dyre service og har veldig redusert veiavgift. Tenker kanskje ikke så mye over dette, men det kan være mange tusen i måneden. Når Tesla da tilbyr lån på 1.69% rente så kan man øke kjøpsprisen noe ;)




Sent from my iPad using Tapatalk

bullfinch

Hvor viktig tenker dere at ap 2.0 er?

Sent from my E5823 using Tapatalk


BMW850

Hiver meg på kommentar over; Livet er for kort til å kjøre Avensis ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Arnie

Mitt svar på dette spørsmålet er soleklart: Kjøp nå og kjøp ny bil. Tidsvinduet for anskaffelse av bil med AP2/selvkjøring og ubegrenset strømpåfyll går ut om et par dager.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Arnie

Beklager, feilinformasjon ovenfor. Tidsvinduet er stengt. Pga at det ikke lenger er mulig å få levert biler før 1. april 2017 tar de ikke lenger bestillinger med fri bruk av superlader.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

AppleKnocker

Sitat fra: bullfinch på tirsdag 27. desember 2016, klokken 21:04
Alternativet er avensis frem til model 3.

Mener du Zanussi? Skjønner ikke helt spørsmålet, for du trenger jo både vaskemaskin og bil...
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Diravi

Inventorybiler med gratis Supercharging er vel fortsatt tilgjengelig, og med rabatter som nevnt. Det ligger ingen 60D der akkurat nå, men 75 D, og flere med autopilot 2.0

Det er jo også en diskusjon om det er krise å "bare" få 400 kWh gratis på Supercharger, slik man får fremover.

Jeg vet for øvrig ikke om det er riktig å si at en to år gammel Model S har tatt "et voksent verditap". Det er vel heller slik at nye Model S har blitt stadig dyrere, hvilket betyr at han eller hun som kjøpte bilen for to år siden nå kan selge den med veldig lite tap i forhold til opprinnelig nypris.

Planen her i huset var hele tiden å bestille Model 3, men når vi så at levering av denne kunne drøye til 2018 og at verditapet var lavt på Model S så bestilte vi i fjor og hentet ut bil nå i april. Folk er forskjellige, men jeg kunne ikke drømme om å kjøre rundt i en Avensis i mellomtiden.

Jeg mistenker også at markedsverdien på bruke bensin- og dieselbiler (uten hybrid) kan komme til å falle de neste to årene. Husk at den skal selges igjen - selv om det er en Toyota. Skal man ha konvensjonell bil i mellomtiden er kanskje leasing tryggere.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

spirrevipp

Verdt å merke seg at det er flere inventory biler som ikke ligger på nett. Jeg vurderte 3 ulike S90D med litt forskjellige specs, og ingen av dem lå på nett.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

madsskon

Hvis valget står mellom Avensis og Model S, så meld deg ut av forumet forest mulig og kjøp Avensis - dersom du vil ha det dritkjedelig på veien.

Dersom du ikke vil ha det kjedelig, så drit å være fornuftig og kom deg ut å kjøp Model S. :)
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA