Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

TM

Når man heller ikke får en offisiell beklagelse eller forklaring på hvorfor bilen som ble bestilt 16.9 ikke kommer før i august, er det ekstremt irriterende. Svaret er fortsatt det samme. Forhandleren vei ikke hvor bilen er, men det står i datasystemet antatt levering Drammen 29.7 !! Bilen hadde estimert produksjon i mars.

Opel Norge sendte bare et standardsvar som irriterer enda mer >:(

Takk for din henvendelse og tilbakemelding.

"Vi er glade for å høre at din forhandler ivaretar deg, og holder deg oppdatert vedrørende levering.

Vi beklager de ulemper dette medfører for deg, og takk for at du valgte Ampera-e

mvh Opel Norge
Kundetjenesten"

telcontar

Sitat fra: TM på tirsdag 06. juni 2017, klokken 06:29
Når man heller ikke får en offisiell beklagelse eller forklaring på hvorfor bilen som ble bestilt 16.9 ikke kommer før i august, er det ekstremt irriterende. Svaret er fortsatt det samme. Forhandleren vei ikke hvor bilen er, men det står i datasystemet antatt levering Drammen 29.7 !! Bilen hadde estimert produksjon i mars.

Opel Norge sendte bare et standardsvar som irriterer enda mer >:(

Takk for din henvendelse og tilbakemelding.

"Vi er glade for å høre at din forhandler ivaretar deg, og holder deg oppdatert vedrørende levering.

Vi beklager de ulemper dette medfører for deg, og takk for at du valgte Ampera-e

mvh Opel Norge
Kundetjenesten"

Det der er rett og slett elendig kundebehandling. Jeg hadde neppe vært like tålmodig, de hadde hørt fra meg på telefon helt sikkert.

erato

Sitat fra: bmw2002 på mandag 05. juni 2017, klokken 18:42
Opel bryr seg katta om hvem som bestilte først. Folk som har bestilt 2 uker etter de første bestillingene har får bil, men de mange av de som bestilte bilene de første dagene venter ennå.
Tror dere virkelig at produksjonsbatchene følger bestillingsrekkefølgen? Hva skal man egentlig med klippere i en filmproduksjon? Produsenten kan jo bare filme alle scenene i rekkefølge?

...

Da har jeg fått beskjed om at jeg får min i løpet av uka  :laugh:

dudeldei

Sitat fra: nix på tirsdag 06. juni 2017, klokken 11:38
Jeg bestilte 16.09. og vet fremdeles ikke når den kommer...så du er tydeligvis ikke dårligst stilt :P

Stikkkontakt

Sitat fra: dudeldei på tirsdag 06. juni 2017, klokken 12:01
Sitat fra: nix på tirsdag 06. juni 2017, klokken 11:38
Jeg bestilte 16.09. og vet fremdeles ikke når den kommer...så du er tydeligvis ikke dårligst stilt :P

Som sagt returnerte jeg signert kontrakt 14.september kl 10. Dermed er jeg garantert en av de aller første.
Men har ingen annen informasjon enn "juni"
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Stigzy

Jeg fikk beskjed forrige uke at jeg har bilen til helgen som var. Så kom kontrabeskjed senere samme dag at jeg var heldig om jeg fikk den på fredag pga lang fortollingstid. Jajja tenkte jeg! Da får jeg den GARANTERT til tirsdag siden forhandler sa at den bare ventet på neste lastebil til å frakte den til vestlandet! Men den gang ei! Fikk plutselig høre at jeg ikke får den i morgen heller. Den stod i kø i Oslo for understellsbehandling.

Det jeg setter høyest av alt når det gjelder kjøp av ting/tjenester er KOMMUNIKASJON. Der sliter Opel KRAFTIG etter egen erfaring. Bilen er sikkert top den og god pris, men når jeg blir deppa på forhånd pga dårlig kommunikasjon fra forhandler og Opel generelt, så blir jeg skeptisk til hele greia. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg kjøpt en Tesla Model S på flekken i protest.

Så da blir det minst 2 dager venting til!
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

DagfinnN

Sitat fra: Stigzy på tirsdag 06. juni 2017, klokken 17:51
Jeg fikk beskjed forrige uke at jeg har bilen til helgen som var. Så kom kontrabeskjed senere samme dag at jeg var heldig om jeg fikk den på fredag pga lang fortollingstid. Jajja tenkte jeg! Da får jeg den GARANTERT til tirsdag siden forhandler sa at den bare ventet på neste lastebil til å frakte den til vestlandet! Men den gang ei! Fikk plutselig høre at jeg ikke får den i morgen heller. Den stod i kø i Oslo for understellsbehandling.

Det jeg setter høyest av alt når det gjelder kjøp av ting/tjenester er KOMMUNIKASJON. Der sliter Opel KRAFTIG etter egen erfaring. Bilen er sikkert top den og god pris, men når jeg blir deppa på forhånd pga dårlig kommunikasjon fra forhandler og Opel generelt, så blir jeg skeptisk til hele greia. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg kjøpt en Tesla Model S på flekken i protest.

Så da blir det minst 2 dager venting til!
Føler med deg og kan trøste deg med at jeg slet lignende som deg når jeg ventet på vår kjære Tesla også. Så det er nok ikke bare opel - men innser at det er en mager trøst nå.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Como

Nå får jeg bil denne uka, hvis ikke jeg også får en kontrabeskjed. Denne bilen kunne vært en gylden mulighet for Opel-forhandlere å etablere gode kundeforhold og muligens solgt andre biler til de samme kundene senere. Jeg kommer aldri til å kjøpe bil fra min forhandler igjen. Skulle neste bil bli next generasjon Ampera-e , så ville jeg heller reist langt for å bruke en annen forhandler. Makan til dårlig oppfølging har jeg aldri vært borti.

Hansi

Jeg fikk telefon fra forhandler i dag, får bil torsdag 08.06 :)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Stikkkontakt

Det som kanskje bekymrer meg mer enn forsinka levering, er å i noen år være prisgitt service- og garantiarbeid i en så til de grader kaotisk organisasjon.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Amundmo

Skal hente min bil i morgen kl14:00 etter ca 250 dager med venting. Bestilte bilen 29/9  : ) Dette blir svært spennende, så håper den er fulladet!     
Ampera-e bestilt 29/9- levert juni 17.

Como

Fikk bilen min i dag. ENDELIG!
Har brukt ettermiddagen på å kjøre... hit og dit.

jj44nn

Sitat fra: Como på onsdag 07. juni 2017, klokken 23:43
Fikk bilen min i dag. ENDELIG!
Har brukt ettermiddagen på å kjøre... hit og dit.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA