Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

bmw2002

Kommer det båter hver uke til Drammen med Ampera-E?

Der har jo kommet minst 2 båter hittil og skal komme en i morgen?

Hvordan finner man evt hvilke dager de kommer?

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på søndag 28. mai 2017, klokken 14:05
Kommer det båter hver uke til Drammen med Ampera-E?

Der har jo kommet minst 2 båter hittil og skal komme en i morgen?

Hvordan finner man evt hvilke dager de kommer?

I følge marinetraffic kommer Baltic Breeze til Drammen i morgen kl 0900.
Den gikk fra Zeebrügge natt til fredag.
Min bil var underveis på onsdag og er følgelig ikke med denne båten.
Det betyr at det er flere forskjellige båter som brukes av Opel.
Tipper det er noen ro-ro båter som er i fast chart for en gitt bilprodusent og noen som går på spot og tar med seg mer vilkårlige laster. Da jeg i sin tid kjøpte en portugisiskprodusert VW var det en båt som gikk i fast rute mellom Setubal og Bremerhaven med alt som ble produsert der.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

42

I går kveld fikk jeg beskjed på sms:
Lading av din Opel Ampera-e er fullført. Du kan se batteristatus ved å logge inn på din OnStar-konto eller ringe en OnStar-rådgiver på.......

Så nå er det bare å vente på at forhandleren ringer, og si at nå er det bare å komme og hente bilen :-)

Stikkkontakt

Sitat fra: 42 på søndag 28. mai 2017, klokken 19:07
Lading av din Opel Ampera-e er fullført. Du kan se batteristatus ved å logge inn på din OnStar-konto eller ringe en OnStar-rådgiver på.......

Så nå er det bare å vente på at forhandleren ringer, og si at nå er det bare å komme og hente bilen :-)

Selv om bilen min er kommet til Norge påstår forhandleren min at de ikke vet chassisnummer. Skjønner ikke poenget med å ikke ville oppgi det.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert ID3 1st #8X

mzziaz

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 28. mai 2017, klokken 20:28
Sitat fra: 42 på søndag 28. mai 2017, klokken 19:07

Selv om bilen min er kommet til Norge påstår forhandleren min at de ikke vet chassisnummer. Skjønner ikke poenget med å ikke ville oppgi det.
Høres rart ut. Min bil kommer ikke før om et par måneder, og jeg har fått VIN

TM

Hvis bilen er produsert, så har den fått et VIN nr. Men kanskje Opel ønsker å stå fritt til å omfordele biler, og at VIN nummeret på bilen du får kanskje er et annet. Det er jo mange identiske biler, og kanskje det kan komme en avbestilling på en bil slik at noen rykker fram i køen.

Enlace

Hm. Kan det være at Opel ønsker å fordele etter sitt eget system. Mor til selger. Kjæreste og fetter på Toten. Dusten fra oslo - meg havner stadig lenger bak i køen. Først var det mai. Nå er det kanskje slutten av juni. I Norge kalles det vennetjeneste.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

bmw2002

Mistenker at enkelte forhandlere ikke kan bruke systemet til GM/Opel. Antar jo at systemet som minimum viser VIN, hvor bilen er og antatt levering.

Likevel ser det ut som det er vanskelig å få slike opplysninger...

TM

Sitat fra: Enlace på søndag 28. mai 2017, klokken 22:23
Hm. Kan det være at Opel ønsker å fordele etter sitt eget system. Mor til selger. Kjæreste og fetter på Toten. Dusten fra oslo - meg havner stadig lenger bak i køen. Først var det mai. Nå er det kanskje slutten av juni. I Norge kalles det vennetjeneste.
Akkurat det tror jeg du kan se bort fra. Opel Norge var visstnok også strenge med at forhandlere ikke fikk bestille biler til eget lager basert på fiktive kundenavn. Jeg må innrømme at en jeg kjenner uten forklaring fikk utsatt levering på en Mercedes i 2-3 mnd. uten at det ble oppgitt noen grunn. Den ble stående på fabrikken i ukesvis. Så det skjer også de beste, men det virker jo som bilene fra GM kommer i tilnærmet vilkårlig rekkefølge  ::)

DagfinnN

Fikk mail fra forhandler nå. Vi får bilen på onsdag eller torsdag. Kommer den på onsdag, kom den før den første antydede dato som var juni 2017 :)
Forhandler har ikke lovet noe han ikke holder. Kunne tenkt meg mer info, men men..
Jeg gleder meg til å bli helelektrisk.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Stikkkontakt

Sitat fra: DagfinnN på mandag 29. mai 2017, klokken 09:39
Fikk mail fra forhandler nå. Vi får bilen på onsdag eller torsdag. Kommer den på onsdag, kom den før den første antydede dato som var juni 2017 :)
Forhandler har ikke lovet noe han ikke holder. Kunne tenkt meg mer info, men men..
Jeg gleder meg til å bli helelektrisk.

Vet du når bilen din kom til Norge?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert ID3 1st #8X

Ove Braathen

aaarggg dette er frustrerende :)

bilen skulle komme til Norge 18 mai , deretter ble det 6 juni , nå sier de 24 juni
den kom til zebrugge 8 mai .... hvorfor der så lenge ? , det går da båt ett par ganger i uka til Drammen ...
ble mumlet noe om understellsbehandling, men noen her har tidligere sagt det ble gjort i Drammen ..

jeg har VIN nummer , men onstar er ikke aktivert så kan ikke tracke bilen ..

dudeldei

Bestilte signert 16.09. hos AutoXL i Skien og fikk beskjed om at jeg var nr 2 som bestilte hos dem. Nå viser det seg at det er 5 registrerte biler i Skien og første kunde fikk bil 23.05., dem hadde også bestilt 16.09.
For meg virker det da merkelig at jeg ikke hører noe fra forhandler. Blir nesten mistenksom på sniking i køen...
Fikk også en invitasjon i posten 25.05. vedr lansering i Skien...men lanseringen var på onsdag 24.05. Ting tyder på dårlig planlegging her altså...

DagfinnN

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 29. mai 2017, klokken 09:48
Vet du når bilen din kom til Norge?

Nei - har fått veldig lite info bortsett fra at jeg fikk VIN 9. mai. Bilen ble visstnok transportert fra Drammen nå i helga. Men heller ikke det vet jeg nøyaktig.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

knut.aulie

Tror ikke det er sniking i køen, men heller dårlig logistikk av GM/Opel, med tilfeldig leveringsrekkefølge.

Jeg er først blitt skjøvet bakover en mnd, men nå sto plutselig bilen her [emoji1]

Skal ha lakkforsegling og litt småtteri, så henter jeg på fredag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA