Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

Zuexi

Bestilt 3.10. Fått beskjed om at båten er på Drammen havn 29.7 og da ca 1 ukes tid på klargjøring til utlevering fra forhandler i Drammen.

Fikk mail på fredag fra Opel med link til å lage "My Opel"-konto. Der lå bilen ferdig innlagt i systemet med VIN.

Enlace

Jeg får min bil levert senest 15 juni. Det sier Mobile Oslo i Gladengveien. Jeg bestilte den i midten av september. Det som skuffer meg med Opel er at de ikke har vært flinke nok til å opplyse underveis eller gitt oss mulighet til å følge bilene. Som tidligere bilskipmann vet jeg hvordan store bilskip laster i USA og videreformidler til Europa hvor de losser og ofte bruker mindre skip til små steder som Drammen. Det hadde ikke vært problem for Opel å opplyse dette. Da hadde det vært mulig å forstå hvorfor bilen står på brygge og ruster i Zeebrugge i Belgia.

Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke GM/ Opel blir enige om å øke produksjonen av Opel Ampera A og heller redusere produksjonen av Bolt E som angivelig selger dårlig i USA/Canada. Jeg har også lest at det ville være mulig å sette på et ekstra skift i Michigan samtidig som jeg ser at GM sin produksjon totalt har gått ned. Mulig det ikke er mulig å øke produksjonen på grunn av underleveranser av batteri fra LG eller andre deler i Korea.

Ellers synes jeg en skribent her har et stort forklaringproblem. Den såkalte lokale kjendis har enten grusomt dårlige kilder, eller så sliter han med å erindre hva han blir fortalt. Det med setene og tilbakekalling av biler er bare sludder.

trykkertor

Sitat fra: Enlace på søndag 07. mai 2017, klokken 12:35
Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke GM/ Opel blir enige om å øke produksjonen av Opel Ampera A og heller redusere produksjonen av Bolt E som angivelig selger dårlig i USA/Canada.
Hvis det er slik at de taper penger pr. solgte bil, så skjønner jeg lett at de "holder tilbake" produksjonskapasiteten.
Det ville jo enhver bedrift gjort på et produkt som gir røde tall.

Enlace

Hvis meg tall på at GM taper penger pr. produserte Bolt E? Det blir samme type påstand som at "Elvis lever" eller "USA har har aldri vært på månen". De andre etablerte bilprodusenter begynner å tjene penger på sine e. biler. Hvorfor skal da GM som produserer en bil også for Europa - Opel Ampera E selge den bilen med et tap? Hadde det vært for US markedet hadde jeg forstått i forhold til Karbonregnskap, men ikke for Europa .

Fortell oss hvilket tap de da selger med?

DagfinnN

Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 11:27
Bestilt 3.10. Fått beskjed om at båten er på Drammen havn 29.7 og da ca 1 ukes tid på klargjøring til utlevering fra forhandler i Drammen.

Fikk mail på fredag fra Opel med link til å lage "My Opel"-konto. Der lå bilen ferdig innlagt i systemet med VIN.

Tydeligvis veldig stor forskjell på evne/vilje til info hos de forskjellige forhandlere. Intet konkret fra Molde forhandler, bare hyggelig brev :) :(
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Radar70

Har fått mail fra Mobile Oslo hvor de sier at bilen min er klar til utlevering midten/slutten av juni!
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

Zuexi

Sitat fra: DagfinnN på søndag 07. mai 2017, klokken 14:02
Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 11:27

Tydeligvis veldig stor forskjell på evne/vilje til info hos de forskjellige forhandlere. Intet konkret fra Molde forhandler, bare hyggelig brev :) :(
Dette er det eneste jeg har fått av info uten å måtte spørre selv...

bmw2002

Merkelig at det er så varierende informasjon. Bestilte 19.9. Ikke fått noen link og min forhandler er usikker på bilen kommer, mener at informasjonen i systemet til Opel ikke er til å stole på.

Zuexi

Sitat fra: bmw2002 på søndag 07. mai 2017, klokken 15:54
Merkelig at det er så varierende informasjon. Bestilte 19.9. Ikke fått noen link og min forhandler er usikker på bilen kommer, mener at informasjonen i systemet til Opel ikke er til å stole på.
Høres veldig rart ut i og med at du er så langt frem i køen. Linken for å lage "My Opel"-konto kom forøvrig direkte fra Opel Norge og ikke forhandler. All data om meg lå da innlagt når jeg begynte registreringen og den må de jo ha fått fra min forhandler igjen.

Jeg ville sjekket direkte med Opel Norge jeg. Bilen din er jo produsert, så ett eller annet sted på veien er den jo.

Ipadjove

Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 16:07
Sitat fra: bmw2002 på søndag 07. mai 2017, klokken 15:54
Høres veldig rart ut i og med at du er så langt frem i køen. Linken for å lage "My Opel"-konto kom forøvrig direkte fra Opel Norge og ikke forhandler. All data om meg lå da innlagt når jeg begynte registreringen og den må de jo ha fått fra min forhandler igjen.

Jeg ville sjekket direkte med Opel Norge jeg. Bilen din er jo produsert, så ett eller annet sted på veien er den jo.

Ah, takk for info. Jeg har heller ikke fått slik epost, men har heller ikke fått eposter fra Opel om visningen i Oslo, tilbud på hjemmelader osv.. De sier jeg er i listene deres men jeg får ikke epostene. Har sjekket spam/uønsket-mappe.

TM

Sitat fra: Jodes på søndag 07. mai 2017, klokken 11:23
Bestilte 3.10.17, antatt ankomst i Norge 30.7.17, antatt levering til meg første halvdel august 17. Bekreftet per telefon og e-post 6.5.17. Bilen er ferdig inspisert på fabrikk og klar til utskipning.
Det er for meg fortsatt uforståelig at de bruker 4 mnd fra en bilen er produsert til den kan leveres. Produsert 20.4, antatt levering medio august. Det er nesten fristende å bestille egen frakt. Ror de bilene over ?

Zuexi

Sitat fra: TM på søndag 07. mai 2017, klokken 17:21
Det er for meg fortsatt uforståelig at de bruker 4 mnd fra en bilen er produsert til den kan leveres. Produsert 20.4, antatt levering medio august. Det er nesten fristende å bestille egen frakt. Ror de bilene over ?

De glemte vel å sjekke rutetabellen mellom USA - Belgia, Belgia - Norge. Båtene korresponderer vel ikke og må vente på neste ledige båt. :-P
Fra spøk til alvor, er jeg helt enig at det er utrolig lang tid.

Er dette konas bil du snakker om?
Var ikke du i første batch?

Zuexi

Sitat fra: Ipadjove på søndag 07. mai 2017, klokken 16:44
Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 16:07
"... Linken for å lage "My Opel"-konto kom forøvrig direkte fra Opel Norge og ikke forhandler. All data om meg lå da innlagt når jeg begynte registreringen og den må de jo ha fått fra min forhandler igjen..."

Ah, takk for info. Jeg har heller ikke fått slik epost, men har heller ikke fått eposter fra Opel om visningen i Oslo, tilbud på hjemmelader osv.. De sier jeg er i listene deres men jeg får ikke epostene. Har sjekket spam/uønsket-mappe.

Stod forøvrig i mailen fra Opel:
"Din forhandler har allerede startet registreringsprosessen for deg. Vennligst klikk på linken under for å gå til myOpel, slik at du kan aktivere kontoen din nå. Det kreves kun noe få steg for å fullføre denne prosessen. Din konto og OnStar-tjenestene vil da bli aktivert, og vil være klar til bruk i det du får overlevert din nye Opel."

Ville sjekket med forhandler først.

TM

Sitat fra: Zuexi på søndag 07. mai 2017, klokken 17:33

Sitat fra: TM på søndag 07. mai 2017, klokken 17:21
Er dette konas bil du snakker om?
Var ikke du i første batch?
Begge er i "første pulje". Men den ene "første pulje" er tydeligvis utsatt til august. Men det er fortsatt håp om at den ene kommer før ferien. Grunnen til at jeg valgte 2 ulike forhandlere var for å helgardere i forhold til pris og leveringstid. Den ene skulle ha ekstra betalt for levering, matter, polering etc, men når den andre ikke var så grådig, så slapp jeg dette for begge   :)

trykkertor

Sitat fra: Enlace på søndag 07. mai 2017, klokken 13:27
Hvis meg tall på at GM taper penger pr. produserte Bolt E? Det blir samme type påstand som at "Elvis lever" eller "USA har har aldri vært på månen". De andre etablerte bilprodusenter begynner å tjene penger på sine e. biler. Hvorfor skal da GM som produserer en bil også for Europa - Opel Ampera E selge den bilen med et tap? Hadde det vært for US markedet hadde jeg forstått i forhold til Karbonregnskap, men ikke for Europa .

Fortell oss hvilket tap de da selger med?
https://www.google.no/search?client=opera&q=chevrolet+bolt+sales+with+loss&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA