Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

dc

Jeg har nå fått leveringsdato i august på det slutgiltige kontraktet. Tidligere har forhandler lovet maj/juni.
Noen annen som har fått endret leveringsdato?
Funderer nå på å selge kontrakten da jeg trenger bilen over sommeren.

bmw2002

Sitat fra: dc på fredag 06. januar 2017, klokken 13:13
Jeg har nå fått leveringsdato i august på det slutgiltige kontraktet. Tidligere har forhandler lovet maj/juni.
Noen annen som har fått endret leveringsdato?

Når bestilte du? Fikk du mai/juni når du forhåndsreserverte og en annen dato på endelig bestilling?

TM

Sitat fra: dc på fredag 06. januar 2017, klokken 13:13
Opel skriver vel at reservasjonen er personlig.

dc

Sitat fra: bmw2002 på fredag 06. januar 2017, klokken 13:28
Når bestilte du? Fikk du mai/juni når du forhåndsreserverte og en annen dato på endelig bestilling?

Jeg bestilte 4 oktober, fikk levering i maj/juni bekreftet på telefon kvelden 3 oktober.
Endelig kontrakt i august.

dc

Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 13:37
Opel skriver vel at reservasjonen er personlig.

Det ser ut å stemme, jeg såg en annen bruker her som "solgte" kontrakten gjennom å bestille for en annen person.
Ikke noe katastrofe hvis det ikke blir solgt men jeg tenkte att august i hvert fall er fortere enn 2018 hvis noen ønsker å kjøpe tidligere.

Tom E.

GM released its delivery report for December 2016 yesterday and it represents the whole year 2016 of deliveries for the Chevy Bolt EV since it started shipping only last month. The automaker confirmed that it managed to deliver 579 Chevy Bolt EVs in 2016.

As previously reported, the company was a little behind in the production of the all-electric car which was first expected to start in October 2016. It instead started in mid-December 2016.

The slow start for the Bolt EV was anticipated considering GM is currently only shipping to California and Oregon.

Other states will follow gradually during the first half of 2017 and international deliveries will happen during the second half of the year, according to the automaker.

2. Halvår 2017?

seidl

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Sverre Grevskott

fra juli. (jan-feb-mars=Q1, apr, mai, jun=Q2, jan-jun=h1, juli-des=h2
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Stigzy

Var og snakket med forhandleren i dag igjen angående kø nummer osv.. Der fikk jeg vite at det ikke er delt ut noe som helst nummer som definerer hvor en er plassert i køen. Nummeret som noen har fått er et internt nummer som opel har og gjenspeiler ikke hvor/når vi får bilene.

Spurte også om det kom kundebiler sammen med demobilene litt tidligere, og det stemmer. Men det som kan bli et problem da er at en sikkert ikke får den fargen en ønsker seg. Kan være de feks får 30 av hver farge og da må de 30 første si ja til en blå ampera og hvis ikke, så går den til neste mann og vise versa for andre fargene :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

...

Sitat fra: Stigzy på fredag 06. januar 2017, klokken 18:55
Var og snakket med forhandleren i dag igjen angående kø nummer osv.. Der fikk jeg vite at det ikke er delt ut noe som helst nummer som definerer hvor en er plassert i køen. Nummeret som noen har fått er et internt nummer som opel har og gjenspeiler ikke hvor/når vi får bilene.

Spurte også om det kom kundebiler sammen med demobilene litt tidligere, og det stemmer. Men det som kan bli et problem da er at en sikkert ikke får den fargen en ønsker seg. Kan være de feks får 30 av hver farge og da må de 30 første si ja til en blå ampera og hvis ikke, så går den til neste mann og vise versa for andre fargene :)
Jeg har fått høre det samme som deg.

Men når jeg undertegnet kontrakten lå det et ark fremme, som underbygger teorien din om antall av hver farge. Mener det sto 30-30-10-10 på de neste fargene..

Stigzy

Se der ja. Det arket har ikke jeg sett! Men da er det vertfall bekreftet :) Uansett så er det bare til å smøre seg med tålmodighet :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

bmw2002

Dette betyr jo at man bør ha bestilt begge pakkene og valgt en upopulær farge for å ha størst sjanse til å få bilen tidlig.

dudeldei

Sitat fra: bmw2002 på fredag 06. januar 2017, klokken 20:48
Dette betyr jo at man bør ha bestilt begge pakkene og valgt en upopulær farge for å ha størst sjanse til å få bilen tidlig.
Jammen greit at jeg har bestilt Sky Silver (minst populær?) og begge pakkene da, samt tidlig ute med kontrakt :P

kammiz

Det kommer 20 av hver farge, bortsett fra oransje og sky Silver. De kommer det 60 av hver og blir bare demobiler. (se helt øverst så ser dere forskjellen på høyre og venstre kolonne) Resterende farger går til kunder og alle er maks utstyrt. Det skulle stått 20 i hver kolonne på det arket dere ser såvidt av.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

TM

Vurderer å bytte til Sky Silver hvis det da er større sjanse for tidlig levering. Synes de ser bra ut på de videoene jeg har sett, og jeg tror ikke den har så mye blått i seg som jeg fryktet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA