Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

Olemann

Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tok fra bilen ble shippet fra USA til de fikk den utlevert hos forhandler?

Stikkkontakt

Sitat fra: Olemann på mandag 12. juni 2017, klokken 17:52

Noen som vet sånn ca hvor lang tid det tok fra bilen ble shippet fra USA til de fikk den utlevert hos forhandler?

Jeg vet ihvertfall at min bil har stått over en måned på kaien i Zeebrügge. Ettersom forhandler ikke vil gi meg VIN-nummer regner jeg med at bilen min ikke eksisterer i det hele tatt. ALDRI MER OPEL.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

geear

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 12. juni 2017, klokken 18:09

Jeg vet ihvertfall at min bil har stått over en måned på kaien i Zeebrügge. Ettersom forhandler ikke vil gi meg VIN-nummer regner jeg med at bilen min ikke eksisterer i det hele tatt. ALDRI MER OPEL.
Hvorfor ikke sende formell klage og henvise til Lov om forbrukerkjøp, og når du ikke frem kan det vel tas til Forbrukerrådet? Iallfall true med det?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

...

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 12. juni 2017, klokken 18:09

Hvilken forhandler?

Robert Sund

Når bilene lagres så lenge, og med tilsynelatende så liten kontroll, lurer jeg på hvilken batterispenning de er lagret ved. Har noen av forhandlerne informert om dette?

knut.aulie

Sitat fra: Robert Sund på tirsdag 13. juni 2017, klokken 10:38
Når bilene lagres så lenge, og med tilsynelatende så liten kontroll, lurer jeg på hvilken batterispenning de er lagret ved. Har noen av forhandlerne informert om dette?
Min sto på ca 50 prosent når jeg fikk den og den ble visstnok produsert i februar. Tror GM  er proffe på dette. (Som en veldig fattig trøst)

bno

Da jeg fikk min hadde forhandler fått den inn samme dagen. Jeg skulle få den innen et par dager, men de ringte å sa at de hadde fått den klar på et par timer, men ikke ladet denne. Fikk da bilen med ca. 25% ladestatus.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

Sitat fra: bno på onsdag 14. juni 2017, klokken 00:43
Da jeg fikk min hadde forhandler fått den inn samme dagen. Jeg skulle få den innen et par dager, men de ringte å sa at de hadde fått den klar på et par timer, men ikke ladet denne. Fikk da bilen med ca. 25% ladestatus.
Hmmm 25% er litt lavt, det gjør ingen skade men er litt lite å gå på.

bmw2002

Min forhandler er nok ikke så rask. Så selv at bilen var kommet når jeg syklet forbi i morges. Ringte selger og sa fra om dette og når jeg kunne få bilen levert. Håper å få den på lørdag, men de ville ikke klare å klargjøre den så raskt.

bno

Sikkert lurt å gå over bilen meget nøye. Fant skade på interiøret i vår bil i dag. Dekslene blir erstattet av forhandler.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

3irikur

Fikk min i dag fra mobile på kjeller. Jeg ringte og maste i går, og fikk beskjed om at de kanskje kunne få til klargjøringen i dag. Når jeg sa at de bare kunne blåse i vaskingen så fikk jeg den i dag (men de vasket den uansett da!)

Den hadde 53% når jeg fikk den. Nede i 30% nå, etter MYE kjøring! Veldig fornøyd hittil. Nå lades det, så blir det familietur i morgen!  :+1:
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

knut.aulie

Sitat fra: 3irikur på fredag 16. juni 2017, klokken 16:35
Fikk min i dag fra mobile på kjeller. Jeg ringte og maste i går, og fikk beskjed om at de kanskje kunne få til klargjøringen i dag. Når jeg sa at de bare kunne blåse i vaskingen så fikk jeg den i dag (men de vasket den uansett da!)

Den hadde 53% når jeg fikk den. Nede i 30% nå, etter MYE kjøring! Veldig fornøyd hittil. Nå lades det, så blir det familietur i morgen!  :+1:
Gratulerer "forhandlerkundebror" [emoji12]

Odd Knutsen

Sitat fra: nix på lørdag 10. juni 2017, klokken 16:54
Er det noen oktober-bestillinger som har blitt levert ennå?
Tydeligvis bare Early Birds på disse sidene. Jeg bestite 9. november og fikk umiddelbart beskjed om levering januar 2018. Tidligere i vår flkk jeg standard brevet om at det trolig ble FORSINKELSER og 15000 pristillegg. Så i lokalavisa at en bekjent hadde fått utlevert bil, bestilt primo oktober. Alt fra Mobile Jessheim.
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

Tellus

For noen uker tilbake aktiverte jeg MYOPEL kontoen og i dag fikk jeg mail som bekreftet at OnStar tjenester nå er tilgjengelig.

Antar dette kan tyde på at levering nærmer seg. Hvor lang tid gikk det fra dere som har fått bil fikk beskjed om at OnStar er tigjengelig til dere fikk bilen utlevert ?

bmw2002

Sitat fra: Tellus på lørdag 17. juni 2017, klokken 21:34
For noen uker tilbake aktiverte jeg MYOPEL kontoen og i dag fikk jeg mail som bekreftet at OnStar tjenester nå er tilgjengelig.

Antar dette kan tyde på at levering nærmer seg. Hvor lang tid gikk det fra dere som har fått bil fikk beskjed om at OnStar er tigjengelig til dere fikk bilen utlevert ?

Skal hente bilen på mandag. Har laget MyOpel konto, men ikke fått beskjed om OnStar. Forhandler skulle ordne det når jeg kommer.

Vil anta du får bilen om få dager, bilen står tydeligvis hos forhandler så det er vel bare å ringe og avtale når du kan få den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA