Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkamera , evigt beskidt

Startet av elmu, tirsdag 28. februar 2017, klokken 09:41

« forrige - neste »

Olemann

Ja, skjønner jo at handlingen blir veldig ulik, både pga vekt og drivaksel, men stusser på at den er like rask med en vekt på 1620 kilo (135% av i3 vekten)  og "bare" 34 hk mer, burde som sagt hatt ca 230 hk for å matche, men kan jo ha noe med hvor mye man tar ut og styringen av effekten også å gjøre.

bmw2002

Finnes det noen måte å spore hvor en bil er bortsett fra å mase på forhandler? Har ikke lyst å ringe og mase hele tiden, samtidig har jeg observert at det kan ta lang tid fra bil ankommer forhandler til man får beskjed.

bno

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 31. mai 2017, klokken 07:24
Finnes det noen måte å spore hvor en bil er bortsett fra å mase på forhandler? Har ikke lyst å ringe og mase hele tiden, samtidig har jeg observert at det kan ta lang tid fra bil ankommer forhandler til man får beskjed.
Bilen er i hvertfall lukket for elektronisk sporing frem til forhandler. Sjekket det før jeg fikk min. Med VW var det mulig å spore.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

turfsurf

Sitat fra: Olemann på tirsdag 30. mai 2017, klokken 23:56
Ja, skjønner jo at handlingen blir veldig ulik, både pga vekt og drivaksel, men stusser på at den er like rask med en vekt på 1620 kilo (135% av i3 vekten)  og "bare" 34 hk mer, burde som sagt hatt ca 230 hk for å matche, men kan jo ha noe med hvor mye man tar ut og styringen av effekten også å gjøre.
i3 har ganske begrenset moment fra stillstand, så det forklarer nok litt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på onsdag 31. mai 2017, klokken 09:19
Sitat fra: Olemann på tirsdag 30. mai 2017, klokken 23:56
i3 har ganske begrenset moment fra stillstand, så det forklarer nok litt.

Kom det ikke en oppdatering til i3 som gjorde den litt raskere? 0-100 har blitt målt til ca 6,6-6,8. Ampera-e ble målt til 6,5 på 0-60mph. Med roll out.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

alagerqv

Med tanke på dekkene, så er det jo ingen grunn til å teste ut dette for ofte...  ;D

Personlig synes jeg at det er fint om elbilen har en litt rolig start, spesielt på vinterføre. Langt viktigere å være rask ifbm forbikjøring. Hvordan er i3 vs AE der?

singstaen

Da får jeg prøve å spore på den avsporede tråden :-) Et realt dekkskift.

Jeg oppfordrer dere fortsatt til å holde dokumentet oppdatert. Jeg har selv bestillingsdato 10.10 og har ikke fått noe bekreftet enda, men venter i spenning.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZZWESem6B3mRJ975qgRZgNJDQGGetH2k659LZGRav5c/edit#gid=0
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

Ipadjove

Fikk min i dag, siste dagen i mai. Selger har helt fra starten sagt tidlig juni, men kunne bli før/etter.

:)))

bmw2002

Til dere som har fått bil. Fikk dere noe (utstyr, vin, etc) når dere fikk bilen?

Er dere fornøyd med servicenivået fra forhandler?

Min forhandler gir ingenting ut i fra andre som har fått bil. Generelt synes jeg servicenivået og kunnskapsnivået er såpass dårlig at jeg hadde aldri bestilt bil derfra dersom jeg visste det på forhånd.

TM

Sitat fra: bmw2002 på fredag 02. juni 2017, klokken 07:31
Til dere som har fått bil. Fikk dere noe (utstyr, vin, etc) når dere fikk bilen?

Min forhandler gir ingenting ut i fra andre som har fått bil. Generelt synes jeg servicenivået og kunnskapsnivået er såpass dårlig at jeg hadde aldri bestilt bil derfra dersom jeg visste det på forhånd.
Hvor mye stas forhandlerne gjør på kunder som henter ny bil varierer mye.
De fleste gir vel en liten gave i form av en blomst eller eller noe annet. Synes det er hyggelig med en liten oppmerksomhet, men har jeg fått en god pris på bilen legger jeg ikke så mye vekt på det. En gang var jeg så fornøyd med handelen at jeg ga selgeren en flaske vin  ;)
Skal hente en Ampera-e om et par uker, så får vi se hva de gjør. Ser ikke bort fra at jeg gir selgeren en flaske vin som kompensasjon for alt maset fra meg om leveringsdato   :D

Ipadjove

Min første nybil, ingen aning om hva som er vanlig.

Fikk ingenting spesielt tror jeg.

Ting som lå løst i bilen var et skrujern, refleksvest, varseltrekant, startpakke fra Elbilforeningen. Og ladekladd.

Vinterdekk/felgene ble lagt i bilen, med seteryggen nedfelt. Kunne ønsket meg at der var en billig lastestropp eller to med, pga vekten av 4 usikrede hjul.

Der var ikke førstehjelpspute.

Ekstra ladekabel og dekkreperasjonssett får jeg hente senere.

DagfinnN

Godt servicenivå og kunnskapsnivå når vi fikk utlevert bil. Fikk en stor og flott tillaget fruktkurv. Det var veldig hyggelig. Har ikke rukket å spise opp alt ennå :)
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Arha

Fikk et poleringssett og en glassflaske fra Hadeland.  Type 2-kabel og punkteringssett skulle komme senere.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Tom E.

Fikk blomster + 1 flaske sjampis. Bilen var oppstilt på en rød løper. Selger + 1 mekaniker brukte en time på å gå gjennom tekniske detaljer med meg.

Meget godt fornøyd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA